میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۳ اردیبهشت

ترفندهایی برای پذیرایی با میوه

ترفندهایی برای پذیرایی با میوه

حتما می دانید که ترفندهایی برای پذیرایی با میوه وجود دارد که می تواند روش های گوناگونی را شامل شود و هزینه های شما را کاهش دهد. البته لازم است بگوییم استفاده از این ترفندها خیلی هم کار آسانی نیست و شما باید برای انجام یک به یک آنها کمی هم از خود خلاقیت به خرج دهید تا در نهایت بتوانید در پذیرایی خود، به شرایط ایده آل دست یابید.

باور کنید نیازی نیست که تمام میوه های موجود در بازار سر میز شما باشد، در عوض می توانید با استفاده از ترفند ها و خلاقیت در پذیرایی از مهمان که در ادامه مطلب خواهیم گفت، میزی زیبا برای مهمانی خود بسازید. اگر شما هم به دنبال نحوه پذیرایی از مهمان هستید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

خلاقیت در پذیرایی با میوه

از ترفندهایی برای پذیرایی با میوه، می توان به استفاده از میوه ها در تهیه شربتی متفاوت و خوش طعم اشاره کرد. چند نمونه استفاده از آنها را در ادامه برایتان شرح می دهیم:

  • می توانید میوه هایی را که ریز و رنگین هستند، مانند تمشک، آلبالو، توت فرنگی و… را به دلخواه و مطابق با طعم شربتتان، از قبل داخل قالب های یخ بریزید و با ریختن مقداری آب روی آنها و قرار دادن ظرف درون فریزر، یخ هایی زیبا برای سرو به دست آورید. مطمئن باشید می توانید با همین حرکت کوچک و کم هزینه زیبایی دوچندان به پذیرایی خود ببخشید.
  • شما می تواید از خود میوه ها در سرو شربت استفاده کنید. ولی به این نکته دقت داشته باشید که میوه ای که انتخاب می کنید، متناسب با طعم شربت باشد. به عنوان مثال در سرو شربت پرتقال، خود پرتقال را با لایه ای نازک و به صورت دایره ای ببرید و در لیوان شرببتان قرار دهید یا می توانید اگر شربتی متناسب با طعم توت فرنگی دارید، از توت فرنگی های نصف شده به صورت عمودی در لیوان شربت برای پذیرایی از مهمان استفاده نمایید.

بهتر است برای زیباتر شدن لیوانتان از برگ گیاهان خوشبو مانند نعنا با قرار دادن برگ گیاه، لبه لیوان شربت، بو و طعمی خوش را رقم بزنید.

  • از دیگر ترفند هایی برایی پذیرایی با میوه مخصوصا سرو هندوانه و خربزه و طالبی، به تبدیل آنها به یخ در بهشت می توان اشاره کرد. بهتر است آنها را پوست گرفته و در ظرف آبمیوه گیری با مقداری یخ بریزید و سپس سرو کنید. این کار اصولا با استقبال زیادی از سوی مهمانان روبرو می شود، چرا که از خوردن آن به صورت معمول راحت تر است.

خلاقیت در پذیرایی با میوه

تنقلات برای پذیرایی از مهمان

  • سرو نوشیدنی: یکی از ترفندهای پذیرایی از مهمان، استفاده از نوشیدنی ها است. چای از جمله موارد ثابت در مهمانی ها به حساب می آید ولی شما می توانید کمی متفاوت تر ظاهر شوید و از نوشیدنی های متفاوت برای پذیرایی از مهمان استفاده نمایید. یکی از این نوشیدنی ها در فصل بهار و تابستان، شربت بهار نارنج است. سرو این شربت، سبب ایجاد بوی بسیار مطبوعی در فضا می شود. همچنین ترکیبات دیگر نیز برای پذیرایی با شربت وجود دارد، مانند استفاده از عرق بیدمشک و نسترن که علاوه بر عطر خوش، طعمی دلچسب نیز دارد.
  • دم نوش های طبیعی: اگر مهمانان تان نوشیدنی گرم را ترجیح می دهند، می توانید از دم نوش های طبیعی مانند دمنوش پونه، گل گاوزبان، چای ترش، به لیمو، چای سبز و … استفاده نمایید. سرو این دمنوش ها در فصل زمستان می تواند از جمله ترفند هایی برای پذیرایی از مهمان به حساب آید.
  • میوه خشک: شاید به دلیل سختی در پوست کندن میوه و خرد کردن آن، بسیاری از مهمان ها در مراسم به میوه ها دست نزنند. از جمله کارهایی که در این مرحله می توانید انجام دهید، خرد کردن میوه ها به لایه های نازک و قرار دادن آنها روی بخاری است. این کار سبب خشک شدن میوه ها شده و همچنین می توانید برای پذیرایی، از این میوه های خشک استفاده کنید. حتی بهتر است همراه با آجیل و دیگر تنقلات که از جمله ترفندهایی برای پذیرایی با میوه از مهمان به حساب می آیند، استفاده نمایید.
  • چیپس میوه: از ترفندهایی برای پذیرایی با میوه، استفاده از چیپس میوه است. به این صورت که خشک کردن برگ زرد آلو و آلبالو خشکه و سرو آن همراه با نمک و گلپر، می تواند حتی ایده ای مناسب برای پذیرایی در ایام عید باشد. البته استفاده از آن در تمام مراسم ها می تواند به زیبا تر شدن پذیرایی شما کمک کند.
  • سرو خرما به روشی متفاوت: در میان مهمانان شما، ممکن است افرادی باشند که نتوانند از شیرینی استفاده کنند. بهتر است همیشه در کنار تنقلاتتان از خرما برای این افراد استفاده نمایید تا نشان دهید، میزبانیتان چقدر دقیق و کامل است.

 برای سرو خرما به روشی متفاوت و جذاب می توانید هسته خرما را جدا کرده و له نمایید تا به شکل خمیری در آید. سپس خرما له شده را پهن کنید و درونش را با مغزهای مختلف پر نمایید و به شکل رول مانند بپیچید و برش بزنید. بهتر است پودر نارگیل و دارچین روی آن بریزید و سپس داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. هنگام پذیرایی نیز سعی کنید از ظروفی متفاوت و شیک برای سرو آن استفاده نمایید.

  • سالاد میوه: از دیگر ترفندهایی برای پذیرایی با میوه، استفاده از سالاد میوه است. به این صورت که پوست میوه را می گیرید و آن به قطعات کوچک خرد می کنید. این تقسیم میوه به قطعات کوچک، بهتر است با استفاده از قالب های مخصوص انجام شود تا شکل های یکدست و منظم در ظرف میوه داشته باشید.

در این صورت با استفاده از چنگالی در هر ظرف، می توانید به سرو آن بپردازید. البته زمانی که پوست میوه شما چروکیده است و زمان زیادی از خرید آن می گذرد، بهترین روش، استفاده از همین سالاد میوه است تا مهمانان متوجه کهنه بودن میوه هایتان نشوند.

  • بستنی: سرو بستنی از دیگر تنقلاتی است که برای اکثر مهمان ها خوشایند است. برای این کار می توانید از بستنی های میوه ای که رنگ های مختلف دارند، استفاده کنید تا با رنگارنگ بودن در ظرف، به جذابیت میز شما کمک کند. همچنین استفاده از بستنی فالوده همراه با بستنی سنتی، باب میل خیلی از افراد است و حتی شما می توانید با استفاده از شناختی که از مهمان هایتان دارید، انواع دیگر بستنی را تهیه نمایید.
  • شیرینی و دسر خانگی: اگر وقت اضافه داشتید و شرایطش مهیا بود، می توانید از دسر های خانگی که دست ساز خودتان است، برای پذیرایی از مهمان استفاده نمایید. از جمله این دسرها می توان به ماست های طعم دار، فرنی، ژله، شیرینی هایی مثل کاپ کیک، ترافل، تارت میوه ای و … اشاره کرد.

پذیرایی با میوه از مهمان عصرانه

تمام موارد گفته شده در قسمت بالا را می توانید برای پذیرایی از مهمان عصرانه مورد استفاده قرار دهید. بهتر است برای این که زمان بیشتری را با مهمان بگذرانید از قوری وارمری استفاده کنید که در طول مهمانی مجبور به ترک مراسم برای ریختن چای نباشید. همچنین می توانید با استفاده از سبد کوچکی از چای، نسکافه و قهوه و … به همراه فلاسکی از آب جوش در روی میز قرار دهید تا هرکس با توجه به ذائقه اش هرچه می خواهد انتخاب نماید.

تزیین ظرف میوه

از دیگر ترفندهایی برای پذیرایی با میوه، تزیین ظرف میوه است. چیدمان ظرف میوه می تواند به زیباتر شدن پذیرایی از مهمان کمک کند. توجه داشته باشید که هنگام چیدمان علاوه بر زیبایی به دسترسی میوه ها نیز دقت نمایید. می توانید برای مهمانی های خاص مانند مراسم خاستگاری ، موز یا خیار را دورچین بچینید و بقیه میوه ها را داخلش قرار دهید یا از برگ ها در کف و اطراف ظرف استفاده کنید و سپس میوه را به سلیقه بچینید. در این روش با توجه به سلیقه شما و میوه هایی که مورد استفاده قرار می دهید، می توانید طرح های متنوعی را ایجاد کنید.

ایده برای پذیرایی از مهمان

  • پذیرایی در ظرف هایی زیبا: توجه و استفاده از ظرف های زیبا یک از ترفند های پذیرایی از مهمان است که شما می توانید تنها با دقت در انتخاب آنها، مهمانی خود را رنگی و جذاب کنید. به عنوان مثال برای ظرف شیرینی، پیش دستی ها و فنجان ها، بهتر است از رنگ های شاد و تند استفاده نمایید ولی دقت کنید که در کنار این رنگ ها حتما از رنگ های خنثی مانند سفید و کرم در انتخاب ظرف ها استفاده کرده تا تند بودن رنگ ظروف دیگر را خنثی کند.
  • استفاده از گل و گیاه: استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی می تواند مهمانی شما را جذاب تر کند. در انتخاب مکان گلدان ها دقت کنید که بر سر راه یا مزاحم مهمان ها نباشد. همچنین می توانید سر میز غذا یا روی میز پذیرایی از گل های رنگی استفاده نمایید.

حتی استفاده از یک موزیک ملایم متناسب با روحیات جمع با صدای کم و به صورتی که بتوانید صدای مهمان ها را بشنوید، از جمله کارهایی است که می تواند مهمانی شما را گرم و صمیمی کند.

  • توجه به رومیزی: استفاده از یک رومیزی شیک یا رانر مناسب، می تواند در داشتن یک پذیرایی منحصر به فرد، موثر باشد. در این قسمت توجه نمایید که در انتخاب رانر یا رومیزی، بهتر است طرح آن متناسب با فرم ظرف ها و وسایل شما باشد. به عنوان مثال اگر فنجان هایتان لعابی و سنتی است، از رانرهایی با طرح سنتی برای روی میزتان استفاده کنید و اگر وسایل شما کلاسیک است، می توانید از مدل های ساده یا کلاسیک استفاده نمایید.

به این نکته توجه باشید که اگر ظروف شما طرح دار یا شلوغ است از رومیزی هایی با طرح ساده استفاده کنید و بالعکس.

  • تنوع داشته باشید: بعضی افراد دوست دارند همه چیز جفت و متقارن باشد. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید بگویم شاید این کار هزینه شما را افزایش دهد، چون در این صورت مجبورید از همه چیز دوتا و یا موارد مشابه تهیه کنید، البته به این هم باید اشاره شود که تقارن زیبایی خاص خودش را دارد ولی استفاده از ظروف و یا هرچیز دیگر به صورت مستقل نیز، زیبا است. پس خیلی وسواس به خرج ندهید و فقط سعی نمایید که وسایل را در جایی درست قرار دهید تا خوب جلوه کند.

قرار دادن تنقلات مختلف مانند بیسکویت، نقل، تافی و انواع شکلات از جمله مواردی است که می تواند میز شما را متنوع و زیبا نشان دهد.

پذیرایی با میوه از مهمان عصرانه

ایده برای پذیرایی عید

شاید شما هم درگیر این مسئله باشید که برای عید چگونه پذیرایی کنید که هم جالب و هم کم هزینه باشد. بله درست است حتما نیاز نیست که از وسایل و مواد گران قیمت برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کنید، می توانید با آنچه در اختیار دارید و کمی خلاقیت، بهترین پذیرایی از مهمان را داشته باشید. در ادامه به چند مورد که در عید نوروز می توانید از آنها استفاده کنید، اشاره خواهیم کرد.

  • تا به حال چند نمونه از ترفند هایی برای پذیرایی با میوه را بیان کردیم. این مورد نیز جزو این دسته قرار می گیرد و بسیار مناسب برای پذیرایی عید است. شما می توانید به جای سرو میوه به صورت همیشگی در ظرف هایی معمول، با پوست گرفتن میوه و خرد کردن آن به قطعات مناسب و یکدست و با استفاده از سیخ های چوبی، انواع میوه را در یک سیخ چوبی قرار دهید و آنها را برای پذیرایی از مهمان استفاده کنید. این روش می تواند مهمانیتان را به یک مهمانی منحصر به فرد و شیک تبدیل کند.
  • بهتر است از قوری های وارمری برای سرو چای استفاده نمایید که در مهمانی، مجبور به ترک مراسم برای آوردن چای نشوید. مخصوصا در مهمانی های عید که زمان آن کوتاه است و معمولا افراد می خواهند به چند جا سر بروند.
  • بهتر است به جای اینکه مغزهای آجیل را با هم قاطی کنید، هر کدام از آنها را در ظرف هایی با شکل خاص و زیبا بریزید که نه تنها به جنبه تزیین میز کمک می کند بلکه برای انتخاب و استفاده مهمان نیز راحتتر است.
  • سرو کیک های خانگی در این ایام می تواند مورد توجه مهمانان باشد، چرا که در اکثر مهمانی ها، شیرینی های آماده سرو می کنند ولی شیرینی یا کیک های خانگی سبب متفاوت شدن مهمانیتان می شود. همچنین می توانید از شمع های زیبا و معطر بر روی میز استفاده کنید.

در پایان

علاوه بر ترفند هایی برای پذیرایی با میوه، ایده هایی برای پذیرایی از مهمان را بیان کردیم. شما می توانید با بهره گیری از آنها، مهمانی خود را از حالت معمول و همیشگی درآورده و متفاوت ظاهر شوید. ترفند های گفته شده برای پذیرایی با میوه، بسیار متنوع هستند، پس بهتر است، انواع آن را برای مهمانی های مختلف امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناموجود

آبمیوه و پک میوه

آب هویج (۲۵۰سی‌سی)

۱۴,۰۰۰ تومان