میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۱۸ اسفند

۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی

9 چیدمان عالی برای سفره ایرانی- میوه باکس

امروز با ۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی ، می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه برای پذیرایی از مهمان، سفره ای زیبا و دلنشین بچینید. همه ما تجربه میزبان بودن را چشیده ایم و دغدغه تهیه غذا، میوه و دسر و … را برای پذیرایی داشته ایم تا بتوانیم یک سفره عالی برای مهمان هایمان ترتیب دهیم.

وقتی قصد برگزاری مهمانی داریم، از مدت ها قبل به فکر غذاها، انواع دسرها و میوه هایی هستیم که می خواهیم در آن روز از مهمان ها داشته باشیم. می خواهیم همه چیز کامل و عالی به نظر برسد. اگر به دنبال ایده هایی جدید برای یک پذیرایی منحصر به فرد از مهمان هایتان هستید، بهتر است تا پایان مطالب با ۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی همراه ما باشید.

۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی

  1. دستمال سفره

احتمال در مهمانی ها، هتل ها و رستوران ها، چیدمان دستمال سفره روی میز را دیده اید. استفاده از دستمال سفره می تواند دقت شما در جزئیات را نشان دهد که تا چه میزان برای مهمانی خود وقت گذاشته اید، علاوه بر آن دستمال سفره سبب شیک شدن میزتان می شود.

شما می توانید دستمال سفره را به روش های مختلفی روی میز شکل دهید، به عنوان مثال دستمال را به شکل هرمی درآورده و داخل بشقاب بگذارید یا دستمال سفره را به شکل بادبزن درست کرده و داخل لیوان قرار دهید.

انواع دیگر مدل های چینش دستمال سفره وجود دارد که می توانید با کمی ذوق و خلاقیت آن ها را بسازید. استفاده از دستمال سفره برای سفره مهمانی غیر از میز هم مناسب است ولی باید دقت نمایید که یک طرح ساده برای آن، جلوه بهتری خواهد داشت.

9 سفره ایرانی- میوه باکس

  1. استفاده از ظرف های طرح دار

از دیگر ۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی، استفاده از ظرف های طرح دار برای سرو غذا است. ظرف ها می توانند به سفره نمایی ویژه ببخشند و سبب جلب توجه مهمانان به سفره شما شود. استفاده از ظرف های با طرح قلب یا گرد یا هر طرح جذاب دیگر که با بقیه ظروف ست باشد، می تواند حسن سلیقه تان را نشان دهد.

  1. استفاده از میوه برای سفره ایرانی

راه های زیادی برای استفاده از میوه وجود دارد، مثلا می توانید چندین میوه را برای تزیین داخل یک ظرف شیشه ای زیبا بریزید و در وسط سفره قرار دهید و حتی به عنوان دسر از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از ۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی این است، اگر زمانش را ندارید که دسر های میوه را خودتان درست کنید، می توانید از میوه باکس پک هایی آماده که هم مقرون به صرفه بوده و هم می تواند زمان بیشتری به شما دهد تا صرف پختن غذا نمایید، تهیه کنید.

  1. استفاده از گیاهان برای سفره ایرانی

استفاده از گیاهان یکی از ۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی بوده که نه تنها باعث آرامش می شوند بلکه می توانند سفره را نیز زیبا کنند. با قرار دادن یک یا دو گیاه کوچک سر سفره می توانید مهمان هایتان را ذوق زده کنید. در اینجا دقت نمایید که میزان گیاهان زیاد بزرگ نباشد چرا که ممکن است مزاحم دید افراد شود.

  1. استفاده از شمع

شاید فکر می کنید که شمع فقط برای مهمانی های عاشقانه باشد ولی اینطور نیست. شما می توانید با استفاده از شمع های زیبا و حتی شمع های معطر یک فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید و میزتان را زیبا تر نمایید.

  1. استفاده از گل برای چیدمان سفره ایرانی

تهیه گل می تواند یکی دیگر از ۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی باشد. گل های تک رنگ جلوه خاصی به سفره تان می بخشد. همچنین استفاده از گل هایی که با رنگ های سفره شما همخوانی داشته باشد، می تواند یک سفره رنگارنگ را برای مهمانی تان رقم بزند. استفاده از رنگ ها می تواند اشتها آور نیز باشد.

  1. انواع دسرها

اکثر افراد با انواع دسرها آشنایی دارند. به عنوان مثال می توانید ژله های رنگی با انواع مختلف و همچنین کارامل و سالاد های مختلف نیز برای سفره تان آماده کنید. استفاده از میوه ها در ژله و همچنین دسر های دیگر، مورد علاقه خیلی از افراد است.

استفاده از سیخ های چوبی برای سرو میوه و زیبا تر شدن سفرتان، یکی دیگر از ۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی به حساب می آید، اگر می خواهید که بهترین میوه ها و با کیفیت عالی را بدون دردسر برای مهمانانتان فراهم کنید، می توانید از میوه باکس، میوه های سیخ چوبی را تهیه نمایید.

  1. تزیین غذا

غذا جزو اصلی ترین موارد در سفره است، پس به اندازه کافی وقت بگذارید و آن را با تزیین سر سفره بیاورید. می توانید قبل از مهمانی، مدل های مختلف تزیین غذا مورد نظرتان را با استفاده از سایت های مختلف ببنید، همچنین در اینجا چند نمونه برای شما می آوریم تا بتوانید از آنها ایده بگیرید. تزیین غذا می تواند از مهمترین ۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی به حساب آید پس هرچه بتوانید یک طرح منحصر به فرد و شکیل را خلق کنید، سفره تان متفاوت تر خواهد شد.

  1. نوشیدنی برای سفره ایرانی

از آخرین مواردی که می تواند بسیار تاثیرگذار بر تزیین سفره ایرانی باشد، نوشیدنی است. تهیه نوشیدنی های مختلف مانند موهیتو، شربت نعنا با وجود برگه های طبیعی نعنا و … می تواند به سفره تان رنگ و لعاب بیشتری ببخشد. تهیه آب میوه های طبیعی از دیگر ۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی است. برای این کار می توانید آب میوه های طبیعی میوه باکس را تهیه کنید.

تزیین سفره افطاری شیک

در ایام ماه مبارک رمضان خیلی از افراد به دنبال افطاری دادن، هستند تا بتوانند از ثواب آن بهره مند شود. در این میان چیدمان سفره افطاری زیبا چیزی است که اکثر افراد به دنبال آن هستند. چراکه می خواهند بهترین ها را برای مهمانان روزه دارشان فراهم کنند. در اینجا چند ایده برای تزیین سفره افطار بیان می کنیم.

  • استفاده از ظروف رنگ روشن

از اولین مواردی که می تواند سفره افطاری شما را زیباتر نشان دهد، استفاده از ظروف رنگ روشن، به ویژه رنگ سفید است. به دلیل اینکه رنگ های غذاها و پیش غذاهایی که در سفره افطاری وجود دارد، اغلب گرم هستند، وجود رنگ های روشن ظروف می تواند سبب بهتر دیده شدن آنها شود. ست بودن ظرف ها باهم نیز این زیبایی را دوچندان می کند.

  • استفاده از یک ظرف برای چند خوراکی

سفره افطاری مجموعه ای از صبحانه و ناهار و شام است. در سفره افطاری نون و پنیر و گردو و انواع غذا های و دسرها وجود دارد، پس بهتر است از یک ظرف برای تعداد بیشتری از دسرها استفاده کنید تا سفره تان شلوغ نشود و جا برای غذاهای اصلی کم نیاورید. این کار باعث می شود تا همه مهمانان به انواع دسرها و غذاها دسترسی داشته باشند و سردر گم نشوند.

  • تزیین سبزی برای سفره افطاری

در سفره افطاری از جمله مواردی که همواره از قدیم وجود داشته، سبزی است. سبزی را می توانید در ظرف هایی زیبا در نقاط مختلف سفره قرار دهید تا سفره تان را رنگی تر کنید. برای تزیین سبزی می توانید از قالب های پنیر، تربچه ها و هرچه که می تواند به آن یک جلوه خاصی ببخشد، استفاده نمایید.

  • تزیین حلیم برای سفره افطاری

یکی دیگر از چیزهایی که می تواند به عنوان چیدمان عالی برای سفره ایرانی در ماه رمضان مورد توجه قرار بگیرد، تزیین حلیم است. این کار نشان می دهد که شما از هیچ چیز به سادگی عبور نکرده اید. حتی اگر خودتان حلیم را نپخته و از بیرون تهیه کرده اید، می توانید از کنجد و دارچین با قالب های آماده برای تزیین روی حلیم استفاده کنید.

  • تزیین آش رشته برای سفره افطاری

آش رشته پایه ثابت اکثر سفره های افطاری است پس به سادگی از آن نگذرید. برای تزیین آش رشته همانطور که می دانید باید از کشک، پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ استفاده کنید. بهتر است هر کدام از ظرف های آش را به شکل های مختلف تزیین نمایید. حتی می توانید از زعفران برای رنگی کردن کشکتان نیز استفاده کنید. هر ایده خلاقانه ای در این قسمت می تواند سبب منحصر به فرد شدن سفره افطاری تان شود.

  • تزیین شله زرد برای سفره افطاری

یکی دیگر از دسر های خوشمزه افطاری که همواره طرفداران زیادی دارد، شله زرد و فرنی است. در اینجا شما می توانید حسابی از خلاقیتتان استفاده کنید و شروع به تزیین آنها نمایید. برای تزیین شله زرد و فرنی از دارچین و خلال بادوم استفاده می شود. برای این کار می توانید از قالب های آماده نیز استفاده کنید. در بعضی موارد که ظروف شما طرح ویژه ای دارد، بهتر است از خطوط ظرف برای تزیین استفاده نمایید.

  • تزیین میوه برای سفره افطاری

از مواردی که می تواند در مسیر زیباتر شدن چیدمان عالی برای سفره ایرانی هنگام افطاری شما را یاری کند، استفاده از میوه ها است. هندوانه و خربزه از مواردی هستند که همواره در سفره های افطاری وجود داشته پس بهتر است برای سرو آنها یک تزیین خوب داشته باشید. تزیین سفره با استفاده از میوه های مختلف می تواند جذاب باشد. میوه باکس موارد مختلفی را برای این کار در نظر گرفته است از جمله دیس لوکس میوه، گلدان میوه کالاسکه ای، باکس میوه گل آرایی شده و….

  • تزیین خرما برای سفره افطاری

از موارد دیگری که در سفره های افطاری همواره مشاهده می شود، خرما است. خرما ها انواع مختلفی دارند که می توانید چند نوع آن را انتخاب کنید و در یک ظرف بچینید. از دیگر کارهایی که برای تزیین خرما می توانید انجام دهید، استفاده از پودر نارگیل و پودر پسته است. همچنین می توانید هسته خرما را خارج کرده و به جای آن گردو قرار دهید.

  • استفاده از رومیزی یا سفره های زیبا برای افطار

یکی از اولین مواردی که می تواند در چیدمان عالی برای سفره ایرانی به شما کمک کند، یک رومیزی یا سفره زیبا است. استفاده از سفره یا رومیزی های رنگارنگ و سنتی می تواند سفره تان را زیبا تر کند. این کار اشتها به غذا را نیز زیاد می نماید. حواستان باشد رنگ های سفره و ظروف باهم در تناقض نباشند که این امر می تواند باعث شلوغ و بی نظم دیده شدن سفره افطاری تان شود.

  • سینی افطاری

از دیگر ایده های چیدمان عالی برای سفره ایرانی در ماه رمضان، استفاده از سینی افطاری است. اگر تعداد مهمان هایتان کم است، می توانید از این روش استفاده کنید. اگر تعداد مهمان هایتان زیاد است، باید تعداد سینی های بزرگتان نیز زیاد باشد تا بتوانید از همه مهمان ها پذیرایی نمایید. در این روش بهتر است تمامی خوراکی ها را در ظرف های کوچک بریزید و دور تا دور سینی بچینید.

آداب پذیرایی از مهمان

۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی را بیان کردیم، حال وقت آن رسیده که نکات لازم برای پذیرایی از مهمان را بگوییم. تمام موارد گفته شده، بدون توجه به این نکته می تواند به چشم نیاید. چراکه یک چیدمان خوب سبب دیده شدن تزیینات شما می شود. پس با دقت به موارد زیر توجه نمایید.

  • به طور معمول ترتیب چیدمان ظروف در سفره بر اساس موقعیت افراد راست دست است.
  • ترتیب چیدمان می تواند نشان دهد که به چه ترتیبی غذاها و دسرها چرخش داشته باشند.
  • هنگام چیدمان توجه نمایید که ظروف را به گونه ای قرار دهید تا از بروز هربرخوردی با دیگر ظرف ها، جلوگیری کنید.
  • بهتر است محیطی آرام برای صرف غذا فراهم نمایید و از هرگونه بحث و جدل سر سفره بپرهیزید.
  • با مهمان ها صمیمی برخورد کنید تا احساس راحتی داشته باشند و جو مهمانی سنگین نشود.

در پایان

۹ چیدمان عالی برای سفره ایرانی و چندین نکته برای تزیین سفره افطار بیان شد که با استفاده از آنها می توانید ایده های جدید بگیرید و یک مهمانی زیبا و منحصر به فرد رقم بزنید. در این میان میوه و آب میوه های طبیعی می تواند جلوه خاصی به سفره تان بدهد و مورد علاقه همه افراد است.

از میوه ها و آب میوه های طبیعی در تمام طول مهمانی چه قبل از صرف غذا، چه در سر سفره و چه بعد از غذا استفاده می شود. برای اینکه بتوانید هرچه بهتر و شیک تر این میوه ها را سرو کنید، بهتر است انواع بسته های میوه باکس که در طرح ها و مدل های مختلف وجود دارد، تهیه نمایید و بیشتر وقتتان را روی پختن غذا بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناموجود
۱۴,۰۰۰ تومان

آب هویج خالص بدون نگهدارنده

۱۴,۰۰۰ تومان

حداقل سفارش ۲۰ عدد