میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۱۱ اردیبهشت

چگونگی ضد عفونی کردن توت فرنگی

ضد عفونی کردن توت فرنگی در دوران کرونا

یکی از عوامل بسیار مهمی که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد، استفاده از انواع میوه ها و سبزیجات تازه است. به طور قطع می توان گفت درصد زیادی از ویتامین های مورد نیاز و ضروری بدن به واسطه مصرف میوه و سبزیجات تامین می شود؛ اما نکته ای که در این میان باید به آن توجه شود این است که قبل از مصرف، میوه ها و سبزیجات به طور صحیحی شسته شده و در واقع، ضدعفونی شوند. امروزه، به دلیل گسترش بیماری کرونا و شیوع آن در تمامی نقاط جهان، بیشتر از گذشته به نحوه شستن میوه ها، ضدعفونی کردن و حتی گند زدایی سبزیجات، توجه می شود. گرچه، گندزدایی، میکروب زدایی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه ها تنها به فصل و زمان خاصی اختصاص ندارد و در تمامی شرایط، این نکته باید مورد توجه قرار داده شود. زیرا میکروب های موجود روی سبزیجات و میوه ها می تواند عامل بسیاری از بیماری ها در انسان باشد.

ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات بسیار پراهمیت است و در صورتی که این کار به درستی انجام نشود، خوردن آنها نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نخواهد شد،بلکه مصرف آنها باعث خواهد شد که انواع بیماری ها در انسان شیوع پیدا کرده و در واقع، این مواد مقوی به موادی پرخطر برای بدن انسان ها تبدیل می شوند. در نتیجه، توصیه می شودکه میوه ها وسبزیجات را قبل از مصرف، به دقت بشویید. شستن میوه هاو سبزیجات به طور صحیح در از بینبردن سموم دفع آفات و سایر میکروب های موجود روی سطح آنها، بسیار موثر است.

امروزه ممکن است برخی سبزیجات و میوه ها به ویروس کرونا آلوده باشند و در این صورت، مصرف این میوه ها و سبزیجات منجر می شود که فرد به بیماری کرونا مبتلا شود. این مسئله نیز موضوع شستن ضحیح میوه ها و سبزیجات و در واقع، ضدعفونی کردن آنها را در این دوران بسیار پراهمیت تر می کند.

در این مقاله، روش های کاربردی و صحیح ضد عفونی کردن توت فرنگی تشریح شده اند و در واقع، شما می توانید با مطالعه این مقاله چگونگی ضدعفونی کردن توت فرنگی را آموزش ببینید. همچنین نکاتی در رابطه با شستن و ضد عفونی کردن انواع میوه ها و سبزیجات ذکر شده اند که ممکن است برای شما مفید واقع شوند.

ضد عفونی کردن توت فرنگی

راهکارهایی برای ضد عفونی کردن توت فرنگی

می توان گفت میوه توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین میوه هاست که از منابع غنی ویتامین ث، اسید فولیک، آنتی اکسیدان و حتی فیبر به شمار می رود. میوه توت فرنگی را می توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم معرفی کرده و علاوه بر آن، مصرف این میوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد. اما در این میان، مسئله ای که بیشترین اهمیت را دارد، شستن و ضد عفونی کردن توت فرنگی، همانند دیگر محصولات تازه، است. زیرا توت فرنگی ها می توانند به باکتری های خطرناک و مضری مانند سالمونلا یا ای کولی آلوده باشند. علاوه بر این مورد، می توان گفت میوه توت فرنگی از دسته میوه های کثیف به شمار می رود و در واقع، اغلب آفت کش ها را شامل می شود.

در شستن توت فرنگی باید دقت داشته باشید که تنها باید توت فرنگی را قبل از مصرف کاملا بشویید. زیرا شستن زودتر از زمان مصرف میوه توت فرنگی باعث می شود که این میوه سریع تر خراب شود. در واقع، زمانی که شما میوه توت فرنگی را میشویید آب آن جذب شده و اگر همان زمان توت فرنگی را مصرف نکنید، این میوه زودتر خراب خواهد شد. همچنین شما باید زمان مصرف برگ های میوه را از آن جدا کنید.

در ادامه، چندین روش مختلف برای شستشو و ضد عفونی کردن توت فرنگی شرح داده شده اند که شما می توانید از آنها استفاده کنید.

  1. شستن توت فرنگی در آب

در این روش، باید به چندین نکته توجه داشته باشید:

  • توت فرنگی هایی که فاسد شده اند را قبل از شستشو برداشته و جدا کنید.
  • همانطور که در بالا نیز اشاره شد، توت فرنگی ها را قبل از مصرف بشویید. زیرا توت فرنگی مانند یک اسفنج عمل کرده و آب را به سرعت جذب می کند. همین جذب آب باعث می شود که توت فرنگی زودتر فاسد شود.
  • برخی توت فرنگی ها، کبود، نرم، پوسیده و حتی نرسیده هستند. این توت فرنگی ها را نیز جدا کرده و دور بریزید. شما می توانید توت فرنگی های بزرگ و قرمز را نگه دارید.
  • توصیه می شود، قبل از شستشوی توت فرنگی ساقه آن را جدا نکنید، زیرا باعث جذب بیشتر آب می شود.

نیازی نیست که توت فرنگی در آب خیسانده شود. تنها کافی است توت فرنگی ها را در یک ظرف تمیز و بزرگ قرار داده و زیر آب، آنها را شستشو دهید. به همین سادگی شما می توانید توت فرنگی ها را با آب بشویید. در هنگام شستن نیز به دقت توت فرنگی ها را شسته و توجه کنید که هیچگونه خاکی روی آن باقی نماند. در صورتی که توت فرنگی ها گل و یا خاک زیادی داشته باشند، بهتر است به مدت کوتاهی آنها را درون یک ظرف پرآب قرار دهید تا گل روی آنها در آب ته نشین شود. در نهایت، مطمئن شوید که توت فرنگی ها همه شسته شده اند و پس از آن توت فرنگی ها را در یک کاسه آب سرد قرار دهید. اندکی صبر کنید. سپس توت فرنگی ها را آب کش کرده و میل کنید.

  1. شستن توت فرنگی با استفاده از سرکه

همانند روش قبلی، در این روش نیازی نیست که برگ های توت فرنگی را از آن جدا کنید. تنها باید توت فرنگی های له شده، کبود، فاسد و حتی توت فرنگی های نرسیده را جدا کرده و توت فرنگی هایی که بزرگ و قرمز رنگ هستند را نگه دارید.

درون یک ظرف مناسب مقداری آب و سرکه بریزید. دقت داشته باشید که نسبت آب و سرکه باید ۳ به ۱ بوده و آب نیز، بهتر است که سرد باشد. سپس سرکه و آب را به خوبی بایکدیگر مخلوط کنید. پس از آن، توت فرنگی ها را به مدت زمان کوتاهی و تنها در حد چند ثانیه درون آب و سرکه قرار دهید. ماندن زیاد سرکه در این محلول، باعث می شود که آب و سرکه به داخل توت فرنگی فرو برود. این مورد، علاوه بر اینکه باعث می شود توت فرنگی ها خراب شوند، همچنین باعث به وجود آمدن مزه بد در داخل توت فرنگیها خواهد شد.

در نتیجه، برای نتیجه گیری بهتر، شما می توانید چند عدد توت فرنگی را درون محلول آب و سرکه قرار دهید و پس از چند ثانیه آنها را آب شسته و آب کش کنید و مجددا چند عدد دیگر درون محلول گذاشته و شستشو دهید.

  1. شستن توت فرنگی با استفاده از شوینده های گیاه

شوینده های گیاه در اغلب سوپر مارکت ها و فروشگاه های شوینده، در دسترس هستند و شما می توانید برای شستشوی توت فرنگی ها و یا سایر میوه ها و سبزیجات این شوینده ها را تهیه کنید.

در این روش، شما باید یک کاسه تمیز و بزرگ را از آب سرد پر کنید. در این مرحله، حتی میتوانید از سینک ظرفشویی خود کمک گرفته و آن را با آب سرد پر کنید. سپس تنها مقدار ۲ اونس از محلول شوینده گیاه را درون آب ریخته و به خوبی مخلط کنید. دقت داشته باشد که محلول شوینده گیاهی باید به خوبی با آب مخلوط شود. سپس توت فرنگی ها را درون این محلول بریزید و پس از گذشت مدت کوتاهی، تنها در حد چند ثانیه، توت فرنگی را خارج کنید. در نهایت، شما می توانید توت فرنگی های خود را با استفاده از یک حوله تمیز و بدون اینکه به آنها فشاری وارد شود، تمیز کرده و خشک کنید.

با استفاده از تمامی روش هایی که در بالا ذکر شد، شما می توانید توت فرنگی های خود را به خوبی شسته، ضد عفونی کرده و میکروب زدایی کنید. در نهایت می توانید با خیالی آسوده آنها را مصرف کرده و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

از بین بردن ویروس کرونای موجود در سبزیجات

در این قسمت، نکاتی ذکر شده اند که با استفاده از آنها می توانید ویروس کرونا را که ممکن است در سبزیجات و میوه های خریداری شده موجود باشد، از بین ببرید.

  • در ابتدا، بهتر است میوه ها و سبزیجاتی را خریداری کنید که ظاهری سالم و تازه دارند. در این صورت، توصیه می شود که از خریداری و مصرف میوه های پوسیده و خراب خودداری کنید.
  • امروزه، با شیوع ویروس کرونا، ضد عفونی کردن صحیح میوه ها و سبزیجات بسیار اهمیت دارد؛ در نتیجه، پس از خریداری میوه ها و سبزیجات کیسه های آنها را در خانه در محلی مخصوص و دور از دسترس کودکان قرار دهید؛ حتی توصیه می شود آنها را در محلی قرار دهید که هیچگونه تماسی با سایر وسایل منزل نداشته باشند.
  • پس از آن، باید به دقت و به طور صحیح میوه ها و سبزیجات ضدعفونی شده و شستشو داده شوند.
  • توصیه می شود، سبزیجات قبل از شستشو و ضد عفونی پاک شوند تا تمامی سبزیهای زرد، سبزی هایی که خراب و گندیده شده اند و حتی گل و لای داخل سبزی ها دور ریخته شده و از بین برود.
  • در این مرحله، شما باید سبزیجات و یا میوه های خود را درون یک ظرف بزرگ و تمیز ریخته و روی آن آب بریزید تا گل و لای سطحی روی آنها پاک شده و برای ضد عفونی آماده شوند.
  • اگر در این زمینه اطلاعات داشته باشید، احتمالا می دانید که ویروس کرونا، از ویروس هاییاست که با استفاده از مواد شیمایی از بین می رود. در نتیجه، شما می توانید برای ضدعفونی کردن میوه ها و سیزیجات خود از مواد شیمیایی استفاده کنید.
  • در این مرحله، ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات بسیار پر اهمیت است و باید با دقت و با رعایت اصول بهداشتی انجام شود. برای ضد عفونی کردن میوه ها و سبزیجات با استفاده از مواد شیمیایی، درون یک ظرف تمیز و بزرگ را از آب پر کنید. سپس برای هر یک لیتر آب به مقدار یک تا سه قطره از مایع ظرفشویی و یا سایر مواد شیمیایی شوینده مناسب را درون آب بریزید. این محلول را به خوبی مخلوط کنید تا ماده شیمیایی کاملا درون آب حل شده و یا با آن مخلوط شود. سپس سبزیجات و میوه های خود را درون این محلول قرار دهید. دقت داشته باشید که محلول باید کاملا سطح سبزیجات و میوه ها را بپوشاند.
  • به مدت دو تا پنج دقیقه صبر کنید تا میوه ها و سبزیجات کاملا ضد عفونی و تمیز شوند. سپس آنها را آب کشی کنید. در این روش، توصیه می شود که تا حد امکان از ظرف های جداگانه برای شستشو و آب کشی میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.
  • برای شستشو و ضدعفونی سبزیجات و میوه ها از محلول های ضدعفونی کننده موجود در داروخانه ها نیز می توانید کمک بگیرید.

روش های دیگری نیز هستند که شما با استفاده از آن روش ها میتوانید میوه ها و سبزیجات خود را شستشو داده و ضدعفونی کنید. به عنوان مثال می توانید از جوش شیرین، سرکه، نمک و یا آبلیمو استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که امروزه با شیوع گسترده ویروس کرونا، اکتفا کردن به این روش ها و استفاده از این مواد طبیعی برای شستشو و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه ها مناسب نیست. در این صورت، شما باید برای ضدعفونی کردن، میکروب زدایی و الکل زدایی میوه ها و سبزیجات و از بین بردن ویروس کرونا از این مواد غذایی از مواد شیمیایی و مواد ضدعفونی استفاده کنید. همچنین توصیه می شود که تا حد امکان از سبزیجات خام استفاده نکنید تا بتوانید از ابتلا ویروس کرونا جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بسته های اقتصادی

لیوان هندوانه (۱۶۰گرمی)

۲۲,۰۰۰ تومان