میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۷ اردیبهشت

میوه های بهاری و تابستانی را بهتر بشناسید

میوه های بهاری و تابستانی را بهتر بشناسید

اکثریت مردم فصل بهار را با نام عروس فصل ها می شناسند. شاید یکی از دلایل این نامگذاری این باشد که این فصل، بین چهار فصل سال، محبوب ترین فصل هاست و لذت خوردن انواع مختلف میوه های ترش و شیرین را می توان در این فصل تجربه کرد. در واقع، در تمامی روزهای این فصل هم میوه های تابستانی و هم میوه های زمستانی یافت می شوند و می توان گفت متنوع ترین میوه ها در فصل بهار قابل عرضه و خرید هستند.

فصل تابستان نیز، با نام فصل گرما شناخته می شود. در این فصل، انرژی و توان انسان به دلیل گرمی هوا، با سرعت بیشتری تحلیل می رود و علاوه بر آن، به دلیل تعریق زیاد، آب بدن افراد کاهش پیدا می کند. یکی از راه حل ها برای حل این مسئله، نوشیدن آب است. اما تقریبا تمامی انسان ها میلی به نوشیدن فراوان آب ندارند. در این صورت، عدم عادت افراد به نوشیدن آب فراوان و از طرفی، کافی نبودن آب بدن برای جبران انرژی تحلیل رفته، باعث می شود که انسان ها به گرمای خورشید مغلوب شوند. میوه ها جایگزین فوق العاده ای برای آب می باشند که می توانند هم آب مورد نیاز بدن را تامین کنند و هم با انواع ویتامین هایی که دارند، انرژی تحلیل رفته بدن را بازگردانند. اکثر میوه های تابستان این خاصیترا دارند و در واقع، میوه های فصل تابستان نسبت به میوه های سایر فصل ها آببیشتری داشته و سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها می باشند.

تنوع میوه های بهاری و تابستانی بسیار زیاد است و با استفاده ی مناسب از میوه های این فصل ها، می توان گرمای طاقت فرسای این فصل ها به خصوص فصل تابستان، را تحمل کرده و انرژی بدن را نیز حفظ کرد. از طرفی، میوه های بهاری و تابستانی خواص مختلف و متعددی دارند که برای بدن بسیار مفید واقع می شوند.

با مطالعه این مقاله، شما می توانید میوه های بهاری و تابستانی را بشناسید و با خواص آنها آشنا شوید.

هندوانه

میوه هندوانه برای اولین بار در کشور مصر به عمل آمده است. پس از آن این میوه در کشورهای چین و روسیه کاشته شد و در نهایت، به مرور زمان این میوه به سراسر کره خاکی معرفی شد. در صورتی که تجربه خوردن هندوانه را داشته باشید،احتمالا می دانید که این میوه آب فراوانی دارد و به دلیل داشتن همین آب فراوان است که از میوه های پرطرفدار و محبوب فصل های گرم بهار و تابستان به شمار میرود. علاوه بر آن، هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A، ویتامین C و لیکوپن است که باعث افزایش ارزش آن شده است. وجود این آنتی اکسیدان ها در هندوانه باعث شده است که افراد با خوردن این میوه کمتر به بیماری های قلبی مبتلا شوند. همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم هندوانه از بروز حملات ریوی و آسم، سرطان کولون و آرتروز جلوگیری می کند.

هندوانه

خواص ضد سرطانی میوه هندوانه در نهایت باعث شده است که از اطلاعات ژنتیکی همه سلول ها محافظت شده و در نتیجه از جهش های ژنتیکی جلوگیری می شود. شاید جالب باشد که بدانید میوه هندوانه همانند میوه هویچ می تواند در تقویت حس بینایی موثر واقع شود. اما از طرفی، به دلیل وجود مقادیر زیاد اگزالات و پورین در این میوه، مصرف آن برای افرادیکه به بیماری های سنگ کلیه و اوره ی بالا مستعد هستند، توصیه نمی شود. همچنین افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید به مقدار کم هندوانه مصرف کنند؛ زیرا مصرف هندوانه می تواند به سرعت قند خون را افزایش دهد.

در نتیجه، میتوان گفت میوه هندوانه دارای ارزش غذایی بالایی است که با آب فروان و مواد مغذی متنوعی که دارد می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای روزهای گرم بهار و تابستان به شمار رود.

خربزه

میوه خربزه از میوه های بومی قاره آسیا است که در واقع، از این قاره به سایر نقاط جهان برده شده است. میوه خربزه میوه ای شیرین و گوارا است که همانند هندوانه، آب زیادی دارد. این میوه انواع گوناگونی را شامل می شود اما بهترین نوع خربزه را می توان در خراسان پیدا کرد.

خوردن میوه ی خربزه می تواند بیماری های مزمنی مانند نقرس و روماتیسم را درمان کند و خطر ابتلا به این بیماری ها را نیز کاهش دهد. در حدود ۹۵ درصد این میوه از آب تشکیل شده است و در صد چربی و مواد آلبومینی موجود در آن بسیار کم است. میوه خربزه دارای مقادیر بسیار زیادی از پکتین و مواد معدنی مانند، پتاسیم، منگنز، فسفر و کلسیم است. همچنین این میوه سرشار از ویتامین های مغذی مانند ویتامین های A، B1، B2 و c می باشد که برای بدن بسیار مفیدند. وجود املاح و مواد معدنی در این میوه باعص میشود که درجه قلیایی بودن خون و سلول های بدن افزایش پیدا کرده و سم هایی که در اثر مصرف گوشت ها و مواد چربی در خون و سلول های بدن ایجاد می شوند، خنثی و دفع شوند. همچنین خوردن این میوه باعث افزایش سرعت هضم غذا شده و در نتیجه، مصرف آن در کودکان باعثافزایش اشتها و افزایش فعالیت سلول های بدن می شود؛ در این صورت این میوه می تواند در رشد کودکان موثر باشد. در سالمندان نیز مصرف خربزه باعث افزایش فعالیت دستگاه گوارشی بدن میشود و بدین صورت، برای سالمندان نیز بسیار مفید و مغذی است.

خربزه

اما از طرفی، خوردن بیش از اندازه این میوه باعث نفخ شده و در نتیجه در ناحیه ی معده و روده باعث ایجاد درد می شود. توصیه می شود این میوه بعد از غذا مصرف شود، زیرا در غیر این صورت مصرف آن قبل از غذا باعث اسهال و ورم روده می شود. همچنین مصرق این میوه برای افرادی که معده ی ضعیف دارند باعث ایجاد بیماری اسهال می شود. علاوه بر آن، خلط را افزایش داده و برای سینه درد و سرماخوردگی نیز مضر است.

در نتیجه، می توان گفت خربزه یکی از میوه های مقوی و آب دار فصل بهار و تابستان است که در تامین آب بدن انسان در این فصول و همچنین در افزایش انرژی تحلیل رفته بسیار موثر واقع می شود.

هلو

میوه ی هلو برای اولین بار در کشور چین تولید شده و از آن کشور به سایر نقاط جهان راه پیدا کرده است. در قرون وسطی، از میوه هلو به عنوان یک داروی گیاهی استفاده می شده است زیرا این میوه، سرشار از ویتامین های غنی اعم از ویتامین های A و c و همچنین منبع خوبی از پتاسیم است. میوه ی هلو به عنوان میوه های آب دار شناخته شده و مصرف آن در فصول تابستان و بهار به شدت توصیهمی شود. این میوه، به آسانی در بدن هضم شده و می تواند با درصد زیادی، بدن را تقویت کند. گرچه هضم هلو برای برخی از افرادی که دارای بیماری های خاص هستند، مشکل است و در این افراد مصرف هلو باعث ایجاد نفخ می شود.

از میوه هلو می توان برای رفع تشنگی و کم آبی بدن در فصول گرم سال، رفع بوی بد دهان، تقویت نیروی جنسی به خصوص برای افراد گرم مزاج، درد گوش و گرفتگی مجرای گوش، درد بواسیر، کرم معده و کرم کدو، افزایش اشتها، رفع بیماری های کلیوی و روماتیسم استفاده کرد. یکی از ویژگی های جالب این میوه این است که گرچه طعم شیرینی دارد اما مصرف آن برای افرادی که بیماری دیابت مبتلا هستند،هیچ ضرری وارد نمی کند. همچنین، مصرف هلو می تواند سموم مضر بدن را دفع کرده و از بدن خارج کند.

هلو

در نتیجه، می توان هلو را به عنوان یکی از بهترین میوه های فصل بهار و تابستان معرفی کرد که در رفع تشنگی و افزایش انرژی تحلیل رفته بدن بسیار موثر واقع می شود و از طرفی، با ویتامین ها و مواد مغذی ای که دارد می تواند برای بدن و انواع بیماری ها مفید واقع شود.

زرد آلو

درخت زردآلو نیز مانند هلو، درخت بومی چین است که برای اولین بار در کشور کشور دیده شده و پس از آن به سایر نقاط جهان برده شد. همانطور که از نام آن پیداست، این میوه یک میوه ی زرد رنگ است که رنگ زرد آن به دلیل وجود مولد ویتامین A یا همان کاروتن است که در برخی مواقع نمای بنفش نیز به خود می گیرد.

زردآلو منبع مناسبی برای پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن و ویتامین C به شمار می رود و به دلیل کالری زیادی که دارد، می تواند انرژی مورد نیاز روزانه بدن را تا حدی تامین کند. مصرف این میوه برای خانم ها به شدت توصیه می شود؛ زیرا همانطور که گفته شد این میوه سرشار از آهن و کلسیم است که برای خانم ها مفید واقع می شود. زرد آلو ماده ای به کبالت دارد که این ماده باعث رفع کم خونی می شود.

می توان گفت میوه زردآلو یکی از میوه های چاق کننده است اما در هر صورت، خوردن مقدار اندکی از آن برای افراد چاق ضرر ندارد. وجود مقادیر زیاد ویتامین A در میوه زردآلو به رشد کودکان کمک کرده و حس بینایی آنها را تقویت می کند. همچنین بتاکاروتن موجود در این میوه مانع از پینه بستن و خشک شدن پوست می شود. زرد آلو از میوه هایی است که می تواند در پاکسازی ترکیباتی که مسئول ایجاد سرطان در سلول ها هستند، بسیار موثر واقع شود.

زرد آلو

ویتامین A در میوه ی زردآلو به حد وفور یافت می شود که به رشد اطفال کمک کرده، باعث تقویت قوه ی بینایی آن ها می شود.همچنین، به دلیل وجود مقادیر بالای پتاسیم در میوه زرد آلو، این میوه یک میان وعده و یا دسر سالم و مقوی برای سالمندان به خصوص سالمندانی که بیماری افسردگی روانی داشته یا در اثر کمبود پتاسیم دچار گیجی می شوند، محسوب می شود.

کاروتن کافی در زردآلو از شب کوری در افراد به خصوص افراد سالمند جلوگیری می کند. همچنین این میوه فیبر غذایی سالمی دارد و منجر به افزایش تدریجی خون بدن می گردد، به همین دلیل این میوه می تواند به عنوان یک میان وعده کامل و کم کالری برای افرادی که رژیم های کاهش وزن را دنبال می کنند، استفاده شود.

اما از طرفی، مصرف این میوه برای افرادی که ناراحتی کبدی دارند، توصیه نمی شود. همچنین مصرف زیاد آن در هضم مواد غذایی اختلال ایجاد کرده و افرادی که به مقدار زیاد زردآلو مصرف می کنند، معمولا دچار اسهال می شوند.

در نتیجه، زرد آلو یکی از بهترین میوه های فصل بهار و تابستان است که برای افزایش انرژی بدن در این فصول بسیار موثر واقع شده و در کنار آن، می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

انجیر

درخت انجیر، ۶۰۰ گونه مختلف دارد که اکثر انواع این درخت ها، وحشی و یا زینتی می باشند. اما درخت انجیر معمولی با نام فیکوس کاریکا، میوه ی انجیر خوردنی را تولید می کند. درخت انجیر برای اولین بار در نواحی مدیترانه کاشت شده است و به همین دلیل، می توان گفت این میوه از میوه های مناطق نیمه گرم است.

خوردن میوه انجیر به خصوص در فصول تابستان و بهار باعث می شود که تعریق بدن افزایش پیدا کند. همچنین این میوه ادرار آور است و باعث کاهش حرارت بدن می شود. میوه انجیر چاق کنند است و برای افرادی که رژیم های افزایش وزن را دنبال می کنند، بسیار مفید واقع می شود. همچنین برای بیمارانی که در دوره نقاهت قرار دارند بسیار مفید است و برای استفاده در این دوره می توان آن را با شیر سویا مخلوط کرده و تاثیر شگفت انگیز آن را در کوتاه مدت مشاهده کرد.

مصرف انجیر باعث رفع یبوست می شود و می توان گفت، این میوه یکی از بهترین میوه ها برای تمیز کردن روده ی بزرگ و رفع یبوست است. تا حدی که در دوره های قدیم نیز از شربت انجیر برای از بین بردن یبوست استفاده می شد.

انجیر

جوشانده ی انجیر خشک می تواند التهاب مجاری دستگاه تنفسی، بیماری های کلیه، ذات الریه، ذات الجنب، سرخک، مخملک و آبله را درمان کند. همچنین، مصرف جوشانده غلیظ انجیر خشک برای درمان و رفع سرماخوردگی حتی سرماخوردگی های شدید، موثر واقع می شود.

مصرف میوه باعث تقویت دستگاه هاضمه شده و برای درمان سوء هاضمه بسیار مفید و موثر است. قند موجود در میوه انجیر به سرعت در روده کوچک جذب می شود به همین دلیل، افرادی که در طول روز قند خونشان پایین می آید و یکباره احساس ضعف می کنند؛ می توانند از میوه انجیر استفاده کنند.

تنوع میوه های تابستانی بسیار زیاد است و تمامی آنها، بسیار پرخاصیت بوده و برای بدن بسیار مفید واقع می شوند. میوه هایی که در این مقاله معرفی شده اند، بهترین میوه های بهار و تابستان هستند که در بین مردم نیز از محبوبت زیادی برخوردارند. همچنین، همانطور که خواندید، این میوه ها خواص بسیاری داشتند و مصرف آنها برای روزهای گرم بهار و تابستان می تواند باعث افزایش انرژی بدن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناموجود

آبمیوه و پک میوه

آب هویج (۲۵۰سی‌سی)

۱۴,۰۰۰ تومان