میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۷ اردیبهشت

بهترین میوه های یک مهمانی مفصل

بهترین میوه های یک مهمانی مفصل

فرض کنید یکی از افراد خانواده و یا دوستانتان شما را برای مهمانی دعوت کرده است. تصوری که از مهمانی در خانه آن فرد دارید چیست؟  بدیهی است که شما تمایل داشته باشید به شیوه ای صحیح و مناسب از شما پذیرایی شود. از خوراکی های تازه گرفته تا نحوه پذیرایی که در رضایت مهمان بسیار تاثیرگزار است. میوه یکی از تشریفاتی است که باید در مهمانی ها به آن توجه ویژه ای شود.

مهمانی گرفتن و دید و بازدید در فصل های بهار و تابستان افزایش پیدا می کند. در این صورت، برای داشتن یک مهمانی مفصل و لاکچری باید برخی نکات را رعایت کرده تا بتوانید رضایت میهمانان خود را جلب کنید. میوه یکی از قسمت های مهم های مهم پذیرایی است که باید در انتخاب آن برای میهمانان خود دقت داشته باشید. در ادامه، چند میوه همراه با خواصشان معرفی شده اند که از بهترین میوه ها برای یک مهمانی مفصل در فصل بهار و تابستان به شمار می روند.

بهترین میوه های تابستانی برای یک مهمانی مفصل

در فصول گرم سال، فصل های بهار و تابستان، برای مهمانی می توان از میوه های آبدار و شیرینی مانند هندوانه، خربزه، طالبی و گرمک استفاده کرد که بسیار انرژی بخش بوده و تشنگی افراد در این فصول را رفع می کنند. همچنین می توانند درصد زیادی از آب مورد نیاز بدن را در روزهای گرم تامین کنند.

علاوه بر آن، میوه های تابستانی خواص زیادی دارند و برای بدن نیز بسیار مفید واقع می شوند. بهترین میوه های تابستانی که خواص فوق العاده ای داشته و برای یک مهمانی مفصل بسیار مناسب هستند، عبارتند از:

  • خربزه: میوه خربزه سرشار از ویتامین C است و می تواند درصد زیادی از ویتامین C مورد نیاز بدن را فراهم کند. همچنین این میوه یک منبع غنی از پتاسیم است که به کاهش فشار خون در افراد مختلف کمک می کند.

درصد زیادی از خربزه را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل، خوردن این میوه در روزهای گرم تابستان به خصوص برای یک مهمانی مفصل انتخاب مناسبی است.

  • هندوانه: ۹۲ درصد میوه هندوانه را آب تشکیل می دهد و در نتیجه، خوردن آن می تواند نیاز بدن به آب را رفع کند. همچنین این میوه رنگدانه ای به نام لیکوپن دارد که گیاهی است و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد. این آنتی اکسیدان بدن را در برابر سرطان محافظت می کند.

قند موجود در هندوانه نیز می تواند درصدی از انرژی مورد نیاز بدن در طول روز را تامین کند. به همین دلیل، هندوانه یکی از میوه های مقوی تابستانی است که سرو آن برای مهمانان می تواند گزینه مناسبی باشد.

میوه های یک مهمانی

  • گیلاس: میوه گیلاس در رنگ های متنوع زرد، قرمز و سیاه در بازار موجود است. این میوه، میوه ای آب دار و خوش طعم است که طرفداران بسیاری دارد.

میوه گیلاس سرشار از ویتامین C و ویتامین A است به همین دلیل، یکی از میوه های مقوی برای انسان محسوب می شود. جالب است بدانید که گیلاس های ترش نسبت به انواع شیرین آنها، غنی تر هستند. شما می توانید برای پذیرایی در مهمانی های مفصل خود، در فصول بهار و تابستان، از میوه گیلاس استفاده کنید.

  • هلو: هلو میوه ای بسیار خوشرنگ است که رنگدانه های گیاهی دارد. رنگدانه های گیاهی موجود در هلو از انواع کاروتن های آنتی اکسیدان است که در پیشگیری از سرطان بسیار موثر واقع می شوند.

میوه هلو یک منبع قوی از پتاسیم است که باعث کاهش فشار خون در افراد می شود. همچنین این میوه سرشار از کاروتن های آنتی اکسیدان، فلاونوئیدر و ویتامین C است که خوردن آن منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، بیماری های قلبی و انواع سرطان می شود.

شاید جالب باشد بدانید ، افرادی که بدنشان ویتامین C کمتری دارد، ۳٫۵برابر بیشتر از افرادی که بدنشان سطح ویتامین C نرمال دارد، به بیماری های لثه ای، مانند خونریزی لثه و انواع بیماری های دندان ها مانند شل شدن و افتادن آنها، مبتلا می شوند. ویتامین C موجود درهلو می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داده و در واقع، سطح ویتامین C بدن را بالا ببرد.

شما می توانید در میهمانی های مفصل خود در فصل بهار و تابستان با میوه هلو پذیرایی کنید.

  • زردآلو: زرد آلو یک میوه ی شیرین است و شیرینی آن به دلیل داشتن مقدار زیادی قند ساکاروز است. همچنین رنگ زرد این میوه، به دلیل رنگدانه آنتی آکسیدان یا ویتامین B کاروتن است. در نتیجه، هر چقدر رنگ زردآلو پررنگ تر باشد، محتوای ویتامین B کاروتن آن بیشتر است. این ویتامین می تواند ترکیباتی که مسئول ایجاد تغییرات سرطانی در سلول ها هستند را پاک سازی کند. برگه های زردآلو نیز منبع خوبی برای پتاسیم هستند و دریافت پتاسیم باعث می شود که سطح فشار خون افراد کاهش پیدا کند.

پتاسیم زیاد موجود در میوه زردآلو باعث می شود که این میوه یک میان وعده و یا دسر مقوی برای سالمندان به خصوص سالمندانی که از افسردگی روانی و گیجی ناشی از فقدان پتاسیم در رژیم غذایی خود رنج می برند، به شمار رود و برای این افراد بسیار مفید است.

همانطور که گفته شد، زردآلو منبع خوبی از کاروتن است که کاروتن موجود در آن، از شب کوری جلوگیری می کند. در نتیجه، این میوه برای سالمندانی ضعف بینایی دارند و یا افرادی که میوه و سبزی کمتری مصرف می کنند، بسیار مناسب است. زردآلو فیبر غذایی دارد و می تواند قند خون بدن را طور تدریجی افزایش دهد، به همین دلیل این میوه یک میان وعده مفید و کم کالری برای افرادی که رژیم های کاهش وزن را دنبال می کنند، محسوب می شود.

همانطور که خواندید، میوه زردآلو خواص متعدد و فوق العاده ای دارد و برای بدن بسیار مفید است. شما می توانید میوه زردآلو را در فصول بهار و تابستان تهیه کرده و در مهمانی های مفصل خود برای پذیرایی از این میوه شکیل و زیبا استفاده کنید.

  • انگور: میوه انگور یکی از میوه های خوش طعم فصل تابستان است. این میوه یک میوه بهشتی است که سرشار از ویتامین های آ، ب و ث می باشد. این میوه دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین است که برای بدن بسیار مفید و مغذی هستند. مقوی بودن انگور تاحدی است که در طب درمان های طبیعی یا همان نترویت، از رژیم های مختلف این میوه استفاده می کنند.

انگور خاصیت ضدعفونی کننده دارد و به همین دلیل، به عنوان یکی از میوه های ضدسرطان شناخته می شود. همچنین، انگور یکی از بهترین میوه های یک مهمانی مفصل محسوب می شود که می توانید در مهمانی های فصل تابستان خود، برای پذیرایی از مهمانان از این میوه استفاده کنید.

  • شلیل: میوه شلیل منبعی غنی از ویتامین های C و A است. اینمیوه برای افراد گرمازده بسیار مفید است. در دنیا، بیش از ۱۵۰ گونه مختلف از شلیل وجود دارد اما این میوه، یک میوه بومی قاره آسیا است. شلیل به هلوی بدون کرک نیز معروف است و از خانواده این میوه به شمار می رود. اما می توان گفت طعم شلیل شیرین تر از هلو است.

میوه شلیل بسیار مقوی است و می تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی- عروقی، که مهم ترین علت مرگ و میر هستند، موثر واقع شود. این میوه در فصول بهار و تابستان یافت می شود و یکی از بهترین میوه های یک مهمانی مفصل محسوب می شود.

نحوه پذیرایی با میوه

نحوه پذیرایی با میوه

خلاقیت داشتن در پذیرایی از مهمانان در جلب رضایت آنان بسیار موثر است. شما میتواند برای پذیرایی با میوه از ترفندهای مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از میوه های متنوع برای تهیه شربت های متفاوت و خوش طعم استفاده کنید. در ادامه چند نمونه شربت مختلف معرفی شده اند که می توانید با استفاده از آنها از مهمانان خود پذیرایی کنید.

  • میوه های ریز و رنگین مانند تمشک، آلبالو و حتی توت فرنگی را به صورت دلخواه و مطابق با سلیقه تان، داخل قالب های یخ ریخته و سپس مقداری آب روی آنها بریزید. سپس این قالب های یخ را درون فریزر قرار داده و در نهایت، یخ هایی بسیار زیبا برای سرو داشته باشید. این عمل بسیار ساده است و وقت کمی از شما می گیرد اما زیبایی پذیراییتان را دوچندان می کند.
  • شما می توانید از خود میوه ها نیز در سرو شربت میهمانی استفاده کنید. اما میوه ای که انتخاب می کنید، باید با طعم شربت شما در تناسب باشد. به عنوان مثال، در صورتی که می خواهید شربت پرتقال برای میهمانان خود سرو کنید، خود پرتقال را با لایه ای نازک و به صورت دایره ای برش داده و در لیوان شربت قرار دهید. یا مثلا در صورتی که می خواهید شربت توت فرنگی سرو کنید، از توت فرنگی های نصف شده به صورت عمودی در لیوان شربت برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید.
  • برای زیباتر شدن لیوان شربت می توانید از برگ گیاهان خوشبو مانند نعنا استفاده کنید. برگ گیاهان می تواند بو و طعم خوشی را به شربت اضافه کند.

  • از سایر میوه هایی که می توانند برای یک مهمانی مفصل مورد استفاده قرار بگیرند، هندوانه، خربزه و طالبی هستند که میتوان آنها را به یخ در بهشت تبدیل کرده و برای پذیرایی از مهمانان از آنها استفاده کرد. در این صورت، توصیه می شود پوست آنها را بگیرید و همراه با مقداری یخ در ظرف آبمیوه گیری رخته و سپس سرو کنید. این روش دراغلب موارد با استقبال زیادی از سوی مهمانان روبرو می شود و برای آنها بسیار رضایت بخش است.
  • شما می توانید از میوه های خرد شده در پذیرایی از مهمانانتان استفاده کنید. استفاده از میوه های خرد شده مزیت های بسیاری دارد و علاوه بر آن، بسیار جذاب و مدرن است.  مهمانان به خصوص، بچه ها میوه های خرد شده را بیشتر دوست دارند. پوست کردن پرتقال می تواند برای برخی افراد یک فاجعه جدی باشد. حتی برخی ازافراد، به دلیل مشکلات و ریخت و پاش هایی که در پوست کردن میوه وجود دارد، از خوردن آن در مهمانی ها خودداری می کنند. میوه های خرد شده این مشکل را برطرف کرده است.

در این مقاله، بهترین میوه ها برای یک مهمانی مفصل همراه با خواصشان معرفی شدند. همچنین ترفندهایی را خواندید که با استفاده از آنها می توانید یک پذیرایی جذاب و رضایت بخش، بدون هیچگونه هزینه اضافی و دردسری، داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناموجود

آبمیوه و پک میوه

آب هویج (۲۵۰سی‌سی)

۱۴,۰۰۰ تومان