میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۱۱ اردیبهشت

چه میوه هایی برای یک عروسی لاکچری باید تهیه کنیم؟

چه میوه هایی برای یک عروسی لاکچری باید تهیه کنیم؟

تهیه میوه یکی از بخش های مهم تدارک جشن عروسی به شمار می رود. در صورتی که مجلس عروسی در پیش دارید، ادامه این مقاله را برای درک بهتر این موضوع که باید چه میوه هایی برای یک عروسی لاکچری تهیه کنیم؟، مطالعه کنید. همچنین با مطالعه این مقاله شما می توانید انواع روش های پذیرایی در عروسی با استفاده از میوه ها را آموزش ببینید.

اما در ابتدا مهم ترین سوال؛

اینکه چه میوه هایی برای یک عروسی لاکچری مناسب هستند؟

بدیهی است که میوه های فصل بهترین انتخاب برای منوی یک عروسی به شمار می روند. برای اینکه یک جسن عروسی لاکچری داشته باشید، سعی کنید به هیچ وجه از میوه های عجیب و غریب و یا میوه های ناشناخته در مراسم استفاده نکنید. زیرا ممکن است این میوه ها برای اکثر مهمانان جدید باشند و در این صورت، بدیهی است که اکثر افراد در جشن عروسی تمایلی به تجربه طعم های جدید نشان نمی دهند. با این شیوه، علاوه بر اینکه نارضایتی مهمانان از پذیرایی ایجاد می شود، همچنین بسیاری از میوه های تدارک دیده برای عروسی اضافه آمده و به اصطلاح روی دستتان می ماند.

یکی از میوه های مجلسی که در تمامی فصل های سال قابل دسترسی است، موز است. شما می توانید این میوه شکیل و لاکچری را در منوی میوه های جسن عروسی خود قرار دهید. معمولا برای هر نفر خرید یک موز در نظر گرفته می شود، اما در صورتی که تعداد مهمان ها از ۲۰۰ نفر بیشتر باشد و یا به جای پذیرایی تک نفره از سینی های پذیرایی استفاده شود، می توانید به تعداد نصف مهمانان ها موز خریداری کنید.

معمولا برای پذیرایی در یک عروسی لاکچری در فصل پاییز از میوه هایی مانند، پرتقال، خرمالو، سیب، انگور (به خصوص انگور سرخ)، کیوی و خیار استفاده می شود. تعداد هر یک از این میوه ها نیز معمولا در منوهای عروسی بین  ۴ تا ۶ عدد است.

در فصول گرم سال نیز مانند فصل تابستان، برای پذیرایی در یک عروسی لاکچری از میوه هایی مانند، گیلاس، هلو، زردآلو و یا موز استفاده می شود.

   

میوه های مناسب مراسم عروسی لاکچری در هر فصل چیست؟

همانطور که می دانید، در طول فصل های مختلف، میوه های متفاوتی در بازار موجود می شوند. در ادامه، لیستی تهیه شده است که شامل مناسب ترین میوه های عروسی در ماه های مختلف سال است.

میوه های مناسب عروسی لاکچری در فصل بهار

  • فروردین: موز، پرتقال، سیب، خیار سبز
  • اردیبهشت: موز، خیارسبز، توت فرنگی، گوجه سبز
  • خرداد: موز، سیب، خیارسبز، زردآلو، توت فرنگی، گوجه سبز
  • میوه های مناسب عروسی لاکچری در فصل تابستان
  • تیر: موز، سیب، خیارسبز، هلو، شلیل، آلو، گیلاس
  • مرداد: موز، سیب، خیارسبز، هلو، شلیل، آلو، گیلاس، انگور
  • شهریور: موز، سیب، خیار، هلو، شلیل، آلو، کیوی
  • میوه های مناسب عروسی لاکچری در فصل پاییز
  • مهر: موز، سیب، خیار سبز، کیوی، نارنگی
  • آبان: موز، سیب، خیار سبز، کیوی، پرتقال و نارنگی
  • آذر: موز، سیب، خیار سبز، کیوی، پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین و خرمالو
  • میوه های مناسب عروسی لاکچری در فصل زمستان
  • دی: موز، سیب، خیار سبز، کیوی، پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، خرمالو
  • بهمن: موز، سیب، خیار سبز، کیوی، پرتقال، لیمو شیرین، نارنگی و خرمالو
  • اسفند: موز، سیب، خیارسبز، کیوی، پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین

مقدار میوه برای هر نفر در یک عروسی لاکچری باید چقدر باشد؟

معمولا منوهای میوه مراسم عروسی تنوعی بین ۴ تا ۶ عدد میوه فصل دارند. معمولا برای مراسیم روسی هر یک کیلو میوه برای دو نفر در نظر گرفته می شود. در واقع، برای هر مهمان باید نیم کیلو میوه در نظر بگیرید. به غیر از میوه هایی مانند موز و خیار که معمولا به تعداد مهمان ها خریداری می شود.

برای مثال، فرض کنید که در مراسم عروسی خود ۳۰۰ نفر مهمان دارید. برای این مقدار مهمان شما باید ۱۵۰ کیلو میوه تهیه کنید. میوه هایی مانند موز و خیار که با تعداد در نظر گرفته می شوند، در صورتی که پذیرایی به صورت تک نفره باشد، برای هر مهمان یک عدد و در صورتی که پذیرایی میوه روی سینی های پر شده از میوه های متنوع باشد، به تعداد نصف مهمان ها خریداری می شوند. در واقع، برای یک مهمانی ۳۰۰ نفره که می خواهید از سینی های پذیرایی پر شده از میوه های متنوع استفاده کنید، می توانید تعداد ۱۵۰ عدد موز خریداری کنید.

البته توصیه می شود که برای اطمینان از کم نیامدن میوه در مراسم، همیشه ده درصد اضافه تر خریداری کنید تا با این روش، مقدار میوه ها دقیق تر محاسبه شود.

تعداد میوه ها در هر کیلو چقدر است؟

یکی از سوالاتی که در تدارک مراسم عروسی دغدغه محسوب می شود، این است که هر یک کیلو از هر میوه چند عدد می شود؟ در این قسمت از مقاله، می توانید این موضوع را بهتر درک کنید.

موز: موز میوه ای است که انواع مختلفی دارد. انواع موز که معمولا برای مراسم استفاده می شوند موز دانه ای و یا موز خوشه است. موزهای دارای کارتن های بزرگ به صورت خوشه ای عرضه می شوند اما موزهایی که کارت کوچک دارند، یا دانه ای و یا خوشه ای به فروش می رسند. در این میان، معمولا قیمت موزهای دانه ای حدود ده درصد ارزان تر از موزهای خوشه ای است.

از طرفی، موزها از لحاظ سایز نیز، سه نوع مختلف دارند و معمولا در سایزهای ۴ و ۵ و ۶ در بازار موجود هستند. موز با سایز ۶ کوچک ترین نوع موز است که وزنی حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ گرم دارد. یک کلیو موز سایز ۶، معمولا شامل ۸ تا ۱۰ عدد موز می باشد.

موز های سایز ۵، موز متوسط هستند و معمولا برای اکثر مجالس و مراسم ها از این نوع موز استفاده می شود. این نوع موز در بسته های پذیرایی تک نفره هم جا می گیرد. هر موز سایز ۵ بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ گرم وزن دارد که با این احتساب، یک کیلو موز سایز ۵، در حدود ۵ تا ۷ عدد موز می شود. معمولا توصیه می شود برای مراسم های عروسی از این سایز موز استفاده شود.

موز سایز ۴ نیز، همان موزهای بزرگ است که بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ گرم وزن دارند و با این احتساب، هر کیلو موز سایز ۴، معمولا شامل ۴ یا ۵ موز می شود.

سیب: سیب های متوسط که معمولا برای جشن ها و مراسم مورد استفاده قرار می گیرند، بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ گرم وزن دارند. در نتیجه، با این احتساب یک کیلو سیب متوسط، شامل ۶ تا ۷ عدد سیب می شود. سیب های بزرگ نیز معمولا ۲۲۰ گرم وزن دارند و یک کیلو از این سیب ها، شامل ۴ تا ۵ عدد سیب است. اما معمولا توصیه می شود برای مراسم های عروسی از سیب های با سایز متوسط استفاده شود.

خیار سبز: خیارهای مجلسی و مناسب مراسم های عروسی معمولا بین ۷۰ تا ۹۰ گرم وزن دارند. با این احتساب، هر یک کیلو خیار مجلسی می تواند شامل ۱۱ تا ۱۴ عدد خیار باشد.

نارنگی: نارنگی های با سایز متوسط و مناسب مراسم و مجالس عروسی، معمولا بین ۱۴۰ تا ۱۷۵ گرم وزن دارند. با این احتساب، هر یک کیلو نارنگی می تواند شامل ۶ تا ۷ عدد میوه نارنگی باشد.

پرتقال: معمولا پرتقال های با سایز متوسط که بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم وزن دارند، برای مراسم ها و مجالس عروسی مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه، یک کیلو پرتقال متوسط می تواند شامل ۴ تا ۵ عدد پرتقال باشد.

زردآلو و قیصی: زردآلو ها میوه های کوچکی هستند که معمولا سایز متوسط آن ها، حدود ۵۰ گرم وزن دارد. در این صورت، یک کیلو زردآلو یا قیصی می تواند شامل ۲۰ عدد از این میوه ها باشد.

شلیل: شلیل های مجلسی با سایز متوسط نیزکه معمولا برای مراسم مورد استفاده قرار می گیرند، در حدود ۱۲۰ گرم وزن دارند. در این صورت، یک کیلو شلیل می توانید شامل ۸ یا ۹ عدد از این میوه باشد.

هلو: هلو نیز یک میوه مجلسی است که در مراسم عروسی مورد استفاده قرار می گیرد و سایز متوسط آن، حدود

هر یک آلو شابلن به طور متوسط ۹۵ گرم می باشد. یک کیلو آلو شابلن ۱۰ یا ۱۱ عدد می باشد. گرم وزن دارد. در این صورت، یک کیلو هلو شامل ۱۱ تا ۱۲ عدد از این میوه است.

کیوی: کیوی های سایز متوسط نیز که برای مجالس و مراسم اص مورد استفاده قرار می گیرند، در حدود ۹۰ گرم وزن دارند. در این صورت یک کیلو کیوی می تواند شامل ۱۱ تا ۱۲ عدد از این میوه باشد.

لیمو شیرین: لیمو شیرین های متوسط و مجلسی در حدود ۱۵۰ گرم وزن دارند و یک کیلو از این میوه، شامل ۶ یا ۷ عدد لیمو شیرین است.

توت فرنگی: توت فرنگی ها نیز میوه هایی بسیار شکیل و خاص پسند هستند که می توانند برای مجالس عروسی مورد استفاده قرار بگیرند. هر یک عدد توت فرنگی حدود ۳۰ گرم وزن دارد و با این احتساب، یک کیلو میوه توت فرنگی می تواند شامل ۳۳ عدد از این میوه باشد.

پذیرایی در شب خواستگاری

نحوه پذیرایی در مراسم عروسی لاکچری با استفاده از میوه

برای پذیرایی کردن با استفاده از میوه ها در مراسم عروسی، می توانید از دو روش مختلف استفاده کنید.

  1. سینی پذیرایی میوه

شما می توانید برای پذیرایی مهمانان در مراسم عروسی با استفاده از میوه، از سینی و یا ظروف میوه خوری پایه دار استفاده کنید. در این روش، معمولا برای هر ۵ تا ۶ نفر مهمان و در واقع، برای هر میز عروسی، یک ظرف میوه خوری شکیل و زیبا که معمولا با استفاده از میوه های متنوع پر می شود، در نظر گرفته شده و این ظرف ها روی میزهای پذیرایی قرار می گیرند. در این صورت، این ظروف میوه خوری می تواند با استفاده از میوه های متنوع و مختلف پر شده و مهمانان نیز می توانند از هر نوع میوه ای که دوست داشتند، میل کنند.

همچنین، در صورتی که ظروف میوه خالی شد، مهمان دارهای تالارهای پذیرایی می توانند به طور مرتب ظروف میوه خوری را مجددا پر کنند. با این روش، رضایمتندی افراد از نحوه پذیرایی با میوه افزایش پیدا کرده و شاید درصد کمتری از میوه ها دست خورده شده و یا درصد کمتری از آنها روی دست میزبان باقی بمانند.

این نوع نحوه پذیرایی معمولا برای مراسم ها و مهمانی هایی پیشنهاد می شود که تعداد مهمان ها زیر ۳۰۰ نفر است.

  1. پذیرایی تک نفره با استفاده از میوه

در روش دیگر پذیرایی با استفاده از میوه، می توان از هر میوه ی دلخواه، به تعداد کافی در بشقاب های میوه خوری به همراه کارد قرار داد. این بشقاب ها به صورت اختصاصی و برای هر مهمان به صورت جداگانه در نظر گرفته می شوند. در این صورت، میوه هایی مانند موز و یا خیار سبز به تعداد مهمان ها خریداری می شوند و سایر میوه ها نیز برای افراد به یک میزان در بشقاب قرار داده می شوند.

معمولا با استفاده از این روش، مقدار بیشتری از میوه ها روی دست میزبان باقی می ماند. زیرا ممکن است مقدار میوه ها برای هر فرد زیاد باشد و یا فرد مهمان تمایلی به خوردن برخی میوه های بشقاب نشان ندهد. به همین دلیل، معمولا توصیه می شود در صورت امکان، از روش سینی پذیرایی میوه استفاده شود.

  1. بار میوه و یا سلف سرویس میوه

تقریبا تمامی افراد حداقل یک بار تجربه استفاده از سلف سرویس ها را داشته اند. شما می توانید برای پذیرایی میوه و یا هر نو دیگری از پذیرایی در مراسم عروسی خود از بارها و یا سلف سرویس ها استفاده کنید. استفاده از این روش، علاوه بر اینکه زحمت پذیرایی برای مهمان دارهای تالار عروسی را کاهش می دهد، همچنین باعث جذابیت و خاص بودن مراسم عروسی شما می شود.

استفاده از سلف سرویس میوه ایده ای رایج و مرسوم است که شما با استفاده از آن می توانید مراسم عروسی خود را خاص تر و متفاوت تر کنید. تنها کافی است کمی سلیقه به خرج بدهید و از سایر وسایل جذاب مانند انواع گل، برای شکیل تر شدن سلف سرویس میوه مراسمتان استفاده کنید.

مراسم عروسی یکی از مهم ترین مراسم زندگی است که با کمی خلاقیت می توانید یک مراسم عروسی خاص و لاکچری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بسته های اقتصادی

لیوان هندوانه (۱۶۰گرمی)

۲۲,۰۰۰ تومان