میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۷ اردیبهشت

چند ایده خلاقانه برای پذیرایی از مهمان

چند ایده خلاقانه برای پذیرایی از مهمان

قطعا شما تاکنون حس کرده اید که برای پذیرایی از مهمان هایتان نیاز به تنوع دارید یا مثلا شده که بخواهید، از ایده های متفاوت در پذیرایی از مهمان هایتان استفاده کنید. شما نمی توانید کسی را پیدا کنید که از تنوع و زیبایی خوشش نیاید. همه مردم تنوع طلب هستند و ذاتا طرفدار زیبایی و خاص بودن می باشند. شما می توانید در پذیرایی از مهمان ایده های مختلف را به کار بگیرید که تمام این ایده ها در نهایت موجب رضایت مهمان هایتان خواهد شد و اوج سلیقه و مهارت شما را نشان خواهد داد. تنها کافی است در پذیرایی و استفاده از موارد مختلف پذیرایی کمی خلاقیت و تنوع به خرج دهید.

قصد ما از انتشار این مقاله، معرفی چند ایده خلاقانه است که شما با استفاده از سلیقه خود می توانید آنها را به کار برده و اثر مطلوبی در نحوه پذیرایی خود بگذارید.

استفاده از شربت های خنک وسوسه انگیز در فصل های گرم

اگر فصل گرما است، بهتر است مهمانان خود را با نوشیدنی های خنک پذیرایی کنید. پیشنهاد ما به شما، استفاده از شربت بهارنارنج است. این شربت در کنار طعم خوبی که دارد، از گلی که در فصل بهار به ثمر می آید، همان گل بهارنارنج، ساخته شده است، در نتیجه، استفاده از شربت خنک آن در فصل های گرما، به خصوص فصل بهار، حس خوشایندی را در پی دارد.

علاوه بر بهار نارنج، می توانید از شربت های خوش طعم و خنک دیگری مانند، شربت آلبالو، شربت آبلیمو، شربت عرق بیدمشک و گل نسترن، شربت  پرتقال و مانند این ها، برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید.

استفاده از شربت و نوشیدنی های خنک، قطعا در فصل گرما حس بهتری را به مهمانان شما می دهد، در نتیجه تا جایی که می توانید، سعی کنید در این فصل ها از چای و نوشیدنی های گرم برای پذیرایی استفاده نکنید.

استفاده از یخ های طعم دار و زیبا در شربت ها

حتما تاکنون یخ هایی که درون آنها تکه ای از میوه جات یا سبزیجات قرار دارد را دیده اید. طرز تهیه این یخ ها بسیار ساده است، تنها کافی است یک میوه مانند آلبالو و یا یک تکه از هر میوه ای را در قابل یخ قرار داده، سپس آن را آب کنید و بگذارید یخ ببندد. همچنین می توانید از برگ سبزیجات معطر برای اینکار استفاده کنید. با این روش، شما یخ های زیبایی خواهید داشت که در شربت های شما خود نمایی می کنند.

 

استفاده از دم نوش های طبیعی و نوشیدنی های گرم در فصل های سرد

استفاده از دم نوش های طبیعی و نوشیدنی های گرم در فصل های سرد

یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای پذیرایی از مهمان، دم نوش های گیاهی و طبیعی است که بهترین پیشنهاد برای پذیرایی از مهمانانتان، در فصل های سرد هستند. این دم نوش ها در کنار این که خاصیت های بیشماری دارند، حس مطلوب و در بعضی موارد، آرامش را به مهمانتان منتقل می کنند.

پیشنهاد ما، استفاده از دم نوش های معطر و خوش طعمی مانند، دم نوش گل گاوزبان، چای کوهی، دم نوش گل بابونه و گل محمدی، دم نوش عناب، دم نوش به لیمو، دم نوش زعفران و مانند این ها، است که گیاهان بسیار خوش طعم و عطری می باشند و دم نوش آنها نیز، بهترین گزینه برای پذیرایی از مهمانان است.

استفاده از میوه های خشک شده یا چیس های میوه برای پذیرایی از مهمان

قطعا شما سختی خوردن و پوست کندن میوه های آبدار را تجربه کرده اید. پیشنهاد ما، به جای پذیرایی میوه، پذیرایی میوه های خشک شده است. شما در هر حالتی می توانید، میوه های خوشمزه تان را لایه های بسیار نازک تبدیل کرده و در محیطی بسیار گرم آنها را خشک کنید. ترکیب چند نوع میوه خشک شده در ظروف میوه، بسیار زیباست. همچنین، مهمانان شما بسیار از آنها استقبال خواهند کرد.

استفاده از خرماهای تزیین شده، یک ایده خلاقانه برای پذیرایی از مهمان

برای پذیرایی از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و به عبارتی افرادی که به دلیلی سن بالا نمی توانند بعضی خوراکی ها به خصوص خوراکی های شکر دار و شیرینی ها را مصرف کنند، می توانید از خرما استفاده کنید. این افراد به خرما علاقه خاصی نشان می دهند. اما برای اینکه در این مورد نیز به بهترین نحو از مهمانان خود پذیرایی کنید، می توانید هسته خرما را جدا کرده و با له کردن، آن را به صورت خمیر در آورید. سپس خمیر را به شکل های متفاوت درآورید.

همچنین می توانید از مغزهای پسته و گردو نیز در این ترکیب استفاده کنید. پودر دارچین و نارگیل نیز گزینه های مناسبی برای تزئین خرما هستند. قطعا استفاده از این خرماهای زیبا، سلیقه و مهارت شما را در مهمان داری نشان می دهند.

استفاده از سالاد میوه برای پذیرایی خلاقانه از مهمان

اگر فرصت آن را دارید، برای آنکه از مهمانانتان بهتر پذیرایی کرده، می توانید سالاد میوه درست کنید. برای این مورد نیز، می توانید میوه ها را پوست گرفته و خرد کنید. سپس آنها را در ظرف های کوچک و زیبا قرار دهید تا مهمان هایتان با استفاده از چنگال آنها را میل کنند. اگر از این روش استفاده کنید، علاوه بر اینکه پذیرایی رنگارنگ تر و زیباتری خواهید داشت، پوست کندن میوه توسط مهمان را نیز حذف کرده و به عبارتی، به نفع آنها عمل کرده اید که این باعث خشنودی و رضایت مهمانهایتان از پذیرایی و سلیقه شما، خواهد بود.

استفاده از سالاد میوه برای پذیرایی خلاقانه از مهمان

استفاده از اسکوپ های رنگارنگ بستنی

یکی از جذاب ترین ایده ها برای پذیرایی از مهمان، پذیرایی با استفاده از بستنی یک ایده متفاوت است. شما می توانید از بستنی های میوه ای رنگارنگ در پذیرایی خود استفاده کنید. همچنین می توانید از فالوده ها و بستنی های سنتی نیز در پذیرایی خود، استفاده نمایید. بسته به سلیقه شما و مهمان هایتان دارد اما استفاده از بستنی قطعا ایده زیبایی است.

استفاده از شیرینی ها و دسرهای خانگی به جای موارد بازاری

اگر فرصت زیادی برای تهیه تدارکات مهمانی خود دارید، پیشنهاد ما به شما، تهیه شیرینی ها و دسرهای پذیرایی در خانه و توسط خودتان است. می توانید، از فرنی، ژله های مختلف طعم دار و رنگارنگ، شیرینی هایی مانند کاپ کیک، تارت های میوه ای و مانند اینها استفاده کنید.

این ایده نیز، یک ایده متفاوت برای پذیرایی از مهمان خواهد بود که علاوه بر اینکه کیفیت شیرینی و دسر خود را بهتر کرده اید، در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد. مهمانانتان نیز بسیار استقبال خواهند کرد و در نظر آنها، به مهارت و سلیقه شما افزوده می شود.

پذیرایی از مهمان با استفاده از آجیل های رنگارنگ

اکثر مردم، در پذیرایی های خود از آجیل هایی استفاده می کنند که به صورت درهم مخلوط شده اند. اما پیشنهاد ما به شما، برای آنکه پذیرایی خود را زیباتر کنید، استفاده از آجیل های جداگانه است که هرکدام در ظرف کوچک و زیبایی ریخته شده باشند.

این ظرف های کوچک که هرکدام شامل یک نوع آجیل خاص هستند، زمانی که در کنار هم روی میز پذیرایی شما قرار بگیرند، زیبایی خاصی به آن می دهند.

این روش به جز جنبه های زیبایی و خاصی که دارد، باعث می شود مهمانان شما از آن آجیلی که دوست دارند، مصرف کنند.

توجه به کودکان در پذیرایی از مهمان

هیچ گاه کودکان مهمانهایتان را در پذیرایی خود فراموش نکنید. سعی کنید در تهیه تدارکات پذیرایی خود به فکر کودکان هم باشید. خوراکی هایی که مورد توجه کودکان هستند، به سادگی قابل شناسایی اند. در صورتی که شما، به کودکان مهمان هایتان توجه کنید، انگار به خود آنها توجه کرده اید و در نهایت، با این کار خود باعث می شود رضایت و خشنودی آنها از پذیرایی شما بیشتر شود.

توجه به کودکان در پذیرایی از مهمان

میز پذیرایی خود را زیبا کنید

زیبایی و مرتب بودن میز پذیرایی شما، حس بهتری به مهمان هایتان می دهد. سعی کنید از گلدان های گل در میزهای پذیرایی استفاده کنید. قطعا استفاده از گلدان گلی که با سلیقه و زیبا تزئین شده باشد، جذابیت فوق العاده و خاصی به میز پذیرایی شما داده و در کنار آن، حس بهتری را به مهمان انتقال می دهد.

همچنین می توانید میز پذیرایی خود را با استفاده از شمع تزئین کنید. استفاده از شمع های خوشبو، در کنار اینکه میز پذیرایی را زیباتر کرده، به عطر فضای خانه نیز کمک می کند و حال و هوای دلنشین و مطبوعی را برای مهمانان فراهم می آورد.

پیشنهاد ما به شما، استفاده از شمع هایی با عطر لوندر، کارامل، دارچین و یا وانیل است که در خوشبو شدن و عوض شدن هوای فضای خانه تان تاثیر بسیاری می گذارند و این تاثیر قطعا مورد پسند مهمانانتان قرار خواهد گرفت.

ظروف پذیرایی خود را بهترین شکل ممکن تزیین کنید

پیشنهاد ما این است که هنگام پذیرایی از مهمان، برای زیباتر نشان داده شدن ظروف پذیراییتان آنها را تزیین کنید. می توانید از گل ها یا برگ های طبیعی برای این کار بهره ببرید. این روش، در کنار اینکه مهارت و سلیقه شما را در پذیرایی از مهمان نشان می دهد، باعث زیباتر شدن میز پذیراییتان می شود.

از قبل وسایل پذیرایی خود را آماده سازی کنید

بسیاری از مردم ایران این عادت را دارند که هنگام پذیرایی از مهمان دیس های میوه و شیرینی را در مجلس می گردانند. شاید این عادت در بسیاری از موارد عادت درستی باشد اما در نهایت باعث خسته شدن خود شما می شود. در نتیجه بهتر است برای اینکه تا آخر مهمانیتان شاداب و پرانرژِ بمانید از اینکار خودداری کنید و به جای آن، ظروف مختلف پذیراییتان را قبل اینکه مهمان ها بیایند، روی میز های پذیرایی بچینید.

بهتر است، پیش دستی های خود را در مکانی که برای مهمان ها در نظر گرفته اید، بگذارید، سپس ظروف پذیرایی را روی میز قرار دهید و بگذارید مهمان ها خودشان از خودشان پذیرایی کنند. البته دقت کنید که همه موارد پذیراییتان قابل دسترس برای همه مهمان ها باشد.

آجیل ها را جداسازی کنید و در ظروف متفاوت قرار دهید تا مهمان ها طبق سلیقه خودشان، انتخاب کنند. همچنین میوه ها و شیرینی ها را نیز در دسترس همه مهمان ها قرار دهید تا بتوانند از آنها استفاده کنند. با این کار، رضایت مهمانتان چند برابر خواهد شد و شما نیز در کنار اینکه ایده جذاب و متنوعی را برای پذیرایی انتخاب کرده اید، به خشنودی مهمانتان نیز کمک کرده اید.

با این روش، استرس و نگرانی شما برای پذیرایی تا حد زیادی کم می شود و شما می توانید با روحیه بهتری با مهمانان خود صحبت کرده و و فرصت بیشتری برای با آن ها بودن داشته باشید. تنها کافی است دقت کنید که هیچ چیزی را فراموش نکنید و همه موارد را به خوبی کنترل نمایید تا بتوانید پذیرایی مطلوبی از مهمانان خود داشته باشید.

از قبل وسایل پذیرایی خود را آماده سازی کنید

و اما ایده های خلاقانه برای مهمانی در مورد طبخ غذا:

اگر مهمانی شب عیدی دارید، پیشنهاد ما به شما، طبخ غذاهای مخصوص شب عید است که در رسم و رسوم همه مردم ایران قرار داشته و بهترین پیشنهاد برای پذیرایی از مهمان های شب عیدیتان می باشند.

قطعا سبزی پلو با ماهی یکی از بهترین و زیباترین غذاهای شب عید است و همواره مردم در شب عید خود از این غذای خوش طعم و عطر استفاده کرده اند.

گوشت ماهی به دلیلی داشتن فسفر، مغز انسان را فعال و تقویت می کند و سبزی های اول سال نیز خاصیت زیادی دارند. به همین دلیل خوردن سبزی پلو با ماهی در روز های اول سال و در حال و هوای عید پیشنهاد می شود.

کوکو سبزی نیز می تواند پیشنهاد مناسبی برای پذیرایی از مهمانان باشد. همچنین انواع مختلف کوکو وجود دارد که در کنار طعم و عطر مناسبی که دارند، بسیار راحت تهیه می شوند و برای پذیرایی از مهمانان مناسب هستند.

رشته پلو نیز یکی از محبوب ترین غذاها در بین مردم به شمار می رود به خصوص در شهرهای تهران، کرمانشاه و آذربایجان از معروفیت بسیاری برخوردار است.

علاوه بر همه این موارد می توانید برای پذیرایی از مهمانانتان از غذاهای دیگری مانند زرشک پلو با مرغ، استانبولی، ماکارونی و انواع سالاد ماکارونی و مانند اینها استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما برای آن که باز هم مهارت و سلیقه خود را در طبخ غذا نشان دهید، این است که سفره خود را بهترین نحو ممکن تزیین کنید.

اگر شما در تزیین سفره و ظروف غذا، سلیقه به خرج دهید، غذای شما خوش رنگ تر و خوش طعم تر نشان داده می شود و باز هم در خشنودی و رضایت مهمان هایتان تاثیر می گذارید. تنها کافی است در طریقه پخت دقت کرده، غذا را در ظرف های زیبا سرو کرده و سپس آنها را تزیین کنید. در نهایت می بینید که این مهارت و سلیقه شما چه تاثیر مطلوبی روی مهمان های شما می گذارد.

1 thoughts on “چند ایده خلاقانه برای پذیرایی از مهمان

  1. اشتراک ها: بایدها و نبایدهای پذیرایی تولد - میوه باکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناموجود

آبمیوه و پک میوه

آب هویج (۲۵۰سی‌سی)

۱۴,۰۰۰ تومان