میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۷ اردیبهشت

بایدها و نبایدهای پذیرایی تولد

بایدها و نبایدهای پذیرایی تولد

از مهمترین بخش های یک جشن تولد فوق العاده پذیرایی کردن از میهمانان است. خوراکی هایی که در جشن تولد در نظر گرفته می شود به خصوص، غذای تولد برای میهمانان بسیار اهمیت دارد و روی کیفیت جشن تا حد بسیار زیادی تاثیر گزار است. در نتیجه، علاوه بر تم تولد و تزیینات آن غذایی که در جشن تولد سرو می شد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین تمامی افرادی که قصد گرفتن جشن تولد را دارند، چه بزرگسال و چه جشن تولد کودک، باید غذای جشن خود را هوشمندانه انتخاب کنند.

خوراکی های جذاب در پذیرایی تولد

علاوه بر این، خوراکی ها و غذاهایی که برای جشن تولد در نظر گرفته می شود، به ویژگی های مختلفی از جمله سن مهمانان، زمان تولد، مکان تولد و همچنین تعداد مهمانانی که دعوت می شوند، بستگی دارد.

در ادامه این مقاله، لیستی از غذاها و خوراکی هایی که مناسب انواع مختلف جشن تولد هستند، معرفی شده است. شما می توانید بسته به ویژگی هایی که جشن تولد شما دارد، یک و یا چند نوع از این خوراکی ها و غذاها را انتخاب کنید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، پذیرایی از مهمانان در جشن ها به خصوص جشن های تولد از اهمیت ویژه ای برخوردار است در نتیجه، بسته به شرایط بهتر است مناسب ترین پذیرایی را از مهمانان خود داشته باشید.

خوراکی های جذاب در پذیرایی تولد

  1. هات داگ

هات داگ غذای مخصوصی است که برای تولدهای خاص بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر تابحال هات داگ تهیه کرده باشید، احتمالا می دانید که این غذا به سادگی پخته شده و غذایی همه پسند است. به خصوص بچه ها، به هات داگ علاقه خاصی نشان می دهند. برای پذیرایی جشن های تولد، می توانید هات داگ های کوچک یا به اصطلاح مینی هات داگ تهیه کنید. سرو این غذا نیز بسیار آسان بوده و شما با تهیه هات داگ در واقع سرو غذا برای بچه ها را آسان تر می کنید.

  1. رولت مرغ

رولت مرغ به عنوان یکی از خوشمزه ترین غذاها شناخته می شود. شاید تهیه این غذای خوشمزه کمی وقت گیر باشد اما در برابر خوشمزگی بی نهایت این غذا پذیرایی خاص شما را در ذهن مهمان هایتان حک می کند. با تهیه رولت مرغ برای پذیرایی تولد هم غذایی شیک و مخصوص برای مهمان ها سرو شده و هم خاص بودن پذیرایی تولد چند برابر می شود. مطمئن باشید از انتخاب رولت مرغ برای پذیرایی تولد خود پشیمان نمی شوید.

  1. لازانیا

لازانیا غذایی است که تمامی افراد در هر سنی که باشند، آن را دوست دارند و به جرات می توان گفت که لازانیا به عنوان یکی از پرطرفدارترین غذاها شناخته می شود. اگر تجربه سرو لازانیا را داشته باشید، احتمالا می دانید که لازانیا به دلیل داشتن طعم دهنده های مختلف و به خصوص پنیر، خوشمزه است. در این صورت لازانیا می تواند به عنوان یکی از بهترین غذاهایی باشد که در پذیرایی تولد سرو می شود.

  1. سالاد ماکارونی

از دیگر غذاهایی که تهیه آن بسیار راحت است و نیاز به وقت زیادی ندارد، سالاد ماکارونی است. سالاد ماکارونی از غذاهایی است که می توان به صورت سرد نیز آن را سرو کرد در نتیجه دیگر نگران سرد شدن غذای خود در حین جشن نخواهید شد. علاوه بر آن، سالاد ماکارونی بسیار خوش طعم بوده و می توان گفت که از غذاهایی است که همه پسند است و بسیار مناسب پذیرایی جشن های تولد می باشد.

  1. سالاد الویه

سالاد الویه نیز از سالاد های خوشمزه ای است که می توان آن را برای پذیرایی تولد تهیه و سرو کرد. علاوه بر آن، تهیه سالاد الویه بسیار راحت بوده و برای پذیرایی ها مناسب است. همچنین می توان آن را در کمترین زمان ممکن تهیه کرد. سالاد الویه را می توان به شکل های مختلف تزئین کرده و در ظرف های مختلف قرار داد. در این صورت، سالاد الویه را می توان هم به شکل ساندویچ و هم به صورت فینگر فود سرو کرد. همچنین سرو سالاد الویه برای بجه ها بسیار هیجان انگیز است زیرا طعم دلچسبی دارد.

در نتیجه، در پذیرایی تولد می توانید از سالاد الویه در طرح ها و تزئینات مختلف متناسب با تمی که دارید، استفاده کنید. سالاد الویه نیز مانند سالاد ماکارونی به صورت سرد سرو می شود و دیگر نگران سرد شدن غذا در حین جشن نخواهید بود.

پذیرایی تولد

  1. کباب مرغ سوخاری

استفاده از سیخ های چوبی کوچک در پخت گوشت ها باعث می شود جلوه خاص و زیبایی در غذا ایجاد شود. کباب مرغ سوخاری از غذاهایی است که می توان آن را با استفاده از سیخ های چوبی کوچک، بدون نیاز به آتش و یا زغال و در ماهیتابه با استفاده از روغن تهیه کرد. این روش سرو غذا بسیار هیجان انگیز بوده و به خصوص برای کودکان بسیار لذت بخش است. آنها می توانند بدون کمک والدین این غذا را میل کنند و در کنار آن لذت ببرند.

علاوه بر آن، در پذیرایی تولد بزرگسالان نیز می توان از این روش سرو استفاده کرد زیرا این روش ظاهری شیک و خاص دارد که جلوه زیبایی در پذیرایی جشن ایجاد می کند. در نتیجه، اگر می خواهید پذیرایی تولدتان خاص و زیبا باشد سرو کباب مرغ سوخاری را حتما امتحان کنید.

  1. خوراک مرغ و سبزیجات

این خوراک، غذایی رنگارنگ و زیبا است و علاوه بر آن، به دلیل داشتن سبزیجات از غذاهای مقوی و سالم به شمار می رود که می توان از آن در پذیرایی تولد استفاده کرد. همچنین، تهیه خوراک مرغ و سبزیجات بسیار راحت بوده و در کمترین زمان ممکن، تنها در ۲۰ دقیقه، آماده سرو می شود. همانطور که گفته شد این خوراک یک غذای سالم است که اگر می خواهید از کودکان پذیرایی کنید گزینه مناسبی به شمار می رود.

بزرگسالان نیز در بیشتر موارد خوراک مرغ و سبزیجات را می پسندند زیرا ظاهر زیبایی داشته و برای بدن مفید و مقوی است.

  1. سالاد اندونزی

تهیه سالاد اندونزی بسیار ساده است و تقریبا می توان گفت این سالاد مورد پسند همگان قرار می گیرد. از غذاهای محبوبی که در برخی جشن های تولد سرو می شود و طرفداران خاص خود را دارد، سالاد اندونزی است. همچنین این سالاد یک غذای رژیمی محسوب می شود که برای اکثر مردم مفید است.

در نتیجه، می توان گفت که سالاد اندونزی گرچه یک غذای ساده است اما بسیار دوست داشتنی بوده و طرفداران خاص خود را دارد به همین دلیل برای پذیرایی تولد گزینه مناسبی به شمار می رود.

  1. کباب سبزیجات

کباب سبزیجات نیز یک غذای منحصر به فرد است که برای پذیرایی جشن های تولد گزینه بسیار مناسبی است. این کباب را نیز می توان با استفاده از سیخ های چوبی کوچک سرو کرد که همانطور که در بالا نیز اشاره شد، سرو غذا در مهمانی های تولد با استفاده از سیخ های چوبی کوچک جلوه خاص و شیکی به پذیرایی می بخشد.

علاوه بر آن، کباب سبزیجات یک غذای بسیار مقوی است که دارای خواص بسیاری بوده و برای تمامی افراد، به خصوص کودکان مفید واقع می شود.

  1. ماکارونی

ماکارونی از آن دسته غذاهایی است که تمامی افراد آن را دوست دارند. شاید به نظر ماکارونی یک غذای ساده باشد اما در برابر برای تمامی سلیقه ها مناسب است. تهیه ی ماکارونی نیز کار سختی نیست. در نتیجه، برای پذیرایی تولد می توانید مقداری ماکارونی را در کمترین زمان ممکن تهیه کرده و با روش های متنوع تزئین کنید. یک تزئین زیبا و خلاقانه جلوه کار شما را چند برابر می کند. همچنین استفاده از پنیر پیتزا در ماکارونی باعث می شود که این غذا بسیار خوشمزه تر شده و مهمان ها از پذیرایی شما راضی تر باشند.

  1. پنکیک یولاف (پنکیک جو دوسر)

اگر تجربه امتحان این پنکیک را داشته باشید احتمالا می دانید که این غذا از بلغور جو تهیه می شود. پنکیک یولاف در کنار اینکه بسیار مقوی و سالم است، خوشمزه نیز هست. کودکان نیز انواع پنکیک ها را می پسندند و خوردن پنکیک برایشان لذت بخش است. در نتیجه می توانید در پذیرایی تولد از پنکیک یولاف استفاده کنید. هم ساده تهیه شده و هم به سادگی سرو می شود.

  1. چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی یک غذا نیست اما می توانید این خوراکی محبوب را در کنار یک غذای ساده، همانند مواردی که گفته شد، در پذیرایی تولد سرو کنید. چیپس از آن دسته خوراکی هایی است که طرفداران بسیاری دارد به همین دلیل سرو آن در پذیرایی جشن ها به خصوص جشن تولد بسیار توصیه می شود. علاوه بر آن، تهیه چیپس سیب زمینی دردسری نداشته و میز پذیرایی را تکمیل تر می کند.

  1. اسموتی

اسموتی یکی از نوشیدنی هایی است که خاصیت فراوانی داشته و از مخلوط انواع مختلف میوه ها تهیه می شود. به این صورت که برای تهیه اسموتی ابتدا باید انواع میوه ها را با آب، یخ و یا شیر مخلوط کنید و در لیوان سرو کنید. همچنین می توانید برای تهیه اسموتی از سبزیجات تازه استفاده کنید.

در تهیه اسموتی می توانید از خامه و یا بستنی نیز استفاده کنید. این مورد طعم دلچسب تری به اسموتی می بخشند و نوشیدن آن را لذت بخش تر می کنند.

در پذیرایی تولد توصیه می شود علاوه بر سرو غذا، نوشیدنی نیز سرو کنید. در این باره اسموتی از نوشیدنی هایی است که به دلیل داشتن خاصیت و همچنین ظاهری زیبا برای پذیرایی تولد مناسب است. همچنین اسموتی به سادگی تهیه می شود و بسیار خوشمزه و مفید است. علاوه بر آن، اسموتی مورد پسند تمامی افراد قرار می گیرد و می توانید مطمئن باشید که از سرو اسموتی در جشن تولدتان پشیمان نمی شوید.

  1. ذرت بو داده (پف فیل)

مانند چیپس، پف فیل نیز غذا به شمار نمی رود و تنها یکی از خوراکی هایی است که برای پذیرایی جشن ها به خصوص پذیرایی تولد توصیه می شود. پف فیل از خوراکی هایی است که تقریبا تمامی افراد چه کوچک و چه بزرگ، آن را می پسندند و از خوردن آن لذت می برند. این خوراکی به سادگی تهیه می شود و در کنار آن، بسیار دوست داشتنی است. در نتیجه، اگر می خواهید میز پذیرایی خود را تکمیل تر کنید حتما از ذرت بوداده استفاده کنید. ذرت بوداده طعم دار نیز می توانید در پذیرایی تولد سرو شود.

  1. رول جوجه با سبزیجات

رول جوجه از غذاهای لقمه ای کوچک است که طرفداران خاص خود را دارد. از آنجایی که این غذا به سادگی تهیه شده و همچنین بسیار راحت سرو می شود می توان در پذیرایی تولد از آن استفاده کرد. این غذا نیز از غذاهای خوشمزه و فوق العاده ای است که طرفداران زیادی داشته و گزینه مناسبی برای پذیرایی جشن هاست.

  1. مینی پیتزا

اگر طرز تهیه پیتزا را یاد داشته باشید، می توانید پیتزاهای کوچکی را برای پذیرایی تولد پخت کرده و تهیه کنید. گرچه تهیه پیتزا آن هم در سایز های کوچک کمی وقت گیر است اما در کنار آن جذابیت خاصی داشته و پذیرایی تولد را خاص تر می کند.

علاوه بر آن، کودکان از خوردن پیتزا بسیار لذت می برند به همین دلیل پیتزا یکی از گزینه های مناسب برای پذیرایی تولد کودکان به شمار می رود. حتی اگر وقت پخت پیتزا در سایزهای کوچک را ندارید می توانید آنها را در سایزهای بزرگتر پخت کرده و خودتان برش بزنید. در این صورت نیز، تجربه پذیرایی کردن از مهمانانتان با استفاده از پیتزا را از دست نمی دهید.

  1. ساندویچ ها

ساندویچ از غذاهایی است که در برخی تولد ها سرو می شود زیرا غذای خوشمزه ای برای جشن ها به شمار می رود. همچنین مواد داخل ساندویچ می تواند به انتخاب خودتان تهیه شود. در اکثر جشن های تولد برای پذیرایی از ساندویچ الویه استفاده می شود که به سادگی تهیه می شود و دردسر کمتری دارد. در اینصورت، در پذیرایی تولد می توانید از انواع ساندیچ استفاده کنید.

از خوراکی ها و غذاهای دیگری که می توان در پذیرایی تولد از آنها استفاده کرد، انواع آبمیوه ها، بستنی،  دسرهای متنوع، کاپ کیک ها و یا انواع ژله هستند که افراد بسته به سلیقه خود و مهمان ها، تعداد مهمانان، مکان و زمان و تولد و دیگر شرایط می توانند از این خوراکی ها استفاده کنند. کیک تولد نیز خوراکی ضروری هر جشن تولد است که پذیرایی آن را کامل می کند. در واقع درصد زیادی از زیبایی و جذابیت تولد به کیک آن بستگی دارد که می توان آن را در طرح ها و طعم های مختلف تهیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناموجود

آبمیوه و پک میوه

آب هویج (۲۵۰سی‌سی)

۱۴,۰۰۰ تومان