میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۱۱ اردیبهشت

با میوه های انرژی زا بیشتر آشنا شوید

با میوه های انرژی زا بیشتر آشنا شوید

شاید تابحال برایتان پیش آمده اشدکه در طول روز، به خصوص هنگام عصر احساس خستگی کنید. در برخی موارد، احساس خستگی در هنگام عصر به حدی شدید است که شما را از انجام فعالیت های عادی روزانه باز داشته و همچنین باعث از دست رفتن تمرکزتان می شود. در این حالت، شما چه اقداماتی انجام می دهید تا بدنتان انرژی دریافت کرده و برای انجام فعالیت ها آماده شود؟ میوه های انرژی زا می تواند ایده خوبی باشد.

میوه های انرژی زا چیست؟

بسیاری از افراد در این شرایط به سراغ مواد غذایی شیرین می روند به عنوان مثال یک عدد شکلات، شیرینی و یا حتی کیک میل می کنند. برخی دیگر از افراد نیز، نوشیدن کافئین را ترجیح می دهند مثلا قهوه و یا چای می نوشند. حتی هستند کسانی که برای به دست آوردن انرژی غذا می خورند، حتی اگر از وعده غذاییشان مدت زمان زیادی نگذشته باشد. در این شرایط، تعداد کمی از افراد خوردن میوه های انرژی زا را انتخاب می کنند. طبق تصور اکثر مردم، مواد انرژی زا حتما باید موادی شیرین یا پرکالری باشند اما در حالی که این تصور، کاملا غلط است و مواد غذایی شیرین در بسیاری از شرایط، باعث افزایش انرژی بدن نمی شوند.

طبق گفته متخصصان تغذیه، بدن انسان به منظور افزایش علاوه بر اینکه می تواند کالری مصرف کند، همچنین باید ویتامین هایی را نظیر تیامین، ریبوفلاوین و پیریدوکسین دریافت کند. این ویتامین ها به ترتیب با نام های ویتامین های B1، B2 و B6  شناخته می شوند.

میوه هایی که سرشار از تیامین یا همان ویتامین B1 هستند، عبارتند از: هندوانه، خیار، طالبی، پرتقال و همچنین آناناس.

میوه هایی که سرشار از ریبوفلاوین یا همان ویتامین B2 هستند عبارتند از: موز، هلو، سیب و همچنین زردآلو.

و میوه هایی مانند موز و آووکادو نیز سرشار از پیریدوکسین یا همان ویتامین B6 هستند.

علاوه بر آن، افراد می توانند برای دریافت انرژی از املاحی مانند فسفر، روی، ید، مس و یا آهن استفاده کنند که این املاح نیز نقش موثری را در افزایش انرژی بدن ایفا می کنند. همچنین، نوشیدن آب نیز منجر به افزایش انرژی بدن می شود زیرا همانطور که می دانید بخش عمده بدن انسان از آب تشکیل شده است و در واقع در مسئله افزایش انرژی نوشیدن آب می تواند موثر واقع شود. طبق نظریه متخصصان هر فرد روزانه باید مقدار ۸ لیوان آب بنوشد زیرا مقادیر اضافی آب در بدن ذخیره نمی شود و در واقع از بدن دفع می شود. به همین علت، بدن انسان روزانه نیاز به نوشیدن مقدار کافی آب دارد.

در این صورت، در هنگام تخلیه انرژی اگر به میوه دسترسی ندارید، می توانید آبمیوه های مختلف را مصرف کنید و پس از مدت کوتاهی نتیجه آن را در افزایش انرژی بدن خود مشاهده می کنید.

برخی میوه ها نیز، خود دارای مقداری آب هستند. به خصوص درصد زیادی از میوه هایی مانند هندوانه را آب تشکیل می دهد که جایگزین مناسبی برای نوشیدن آب محسوب می شود و در کنار آن، انرژی بدن را افزایش می دهد.

در نتیجه، یک میوه خرد شده و همچنین نوشیدن آب میوه ها به افزایش انرژی بدن کمک می کنند. در ادامه خصوصیات و ویژگی های برخی از بهترین میوه های انرژی زا تشریح شده است.

  • موز

میوه موز سرشار از کربوهیدرات است به صورتی که در هر ۱۰۰ گرم از این میوه حدود ۳۵ گرم کربوهیدرات وجود دارد. علاوه بر آن، میوه موز سرشاز از انواع ویتامین ها و املاح و مواد معدنی است که مصرف آنها برای بدن مفید است.  به همین دلیل میل کردن موز سبب می شود که انرژی بدن انسان به سرعت افزایش پیدا کند.

در این مورد، ویتامین هایی که از گروه B هستند، مانند ویتامین هایی که در بالا به آنها اشاره شد، و همچنین فسفر از مهم ترین ویتامین ها و املاح معدنی به شمار می روند که در میوه موز موجود هستند. علاوه بر آن، این میوه، از گلوکر طبیعی، فیبر خوراکی و سایر مواد مفید و ضروری برای بدن تشکیل شده است. ترکیب تمام این مواد مغذی در یک جا، باعث شده است که میوه موز به عنوان یکی از بهترین میوه ها برای افزایش انرژی شناخته شود.

موز

  • میوه انگور

میوه انگور به عنوان یکی از موثرترین دارو ها در هنگام خستگی و بی حوصلگی شناخته می شود به صورتی که خستگی را رفع کرده و انرژی بدن را افزایش می دهد. تنها کافی است در هنگام خستگی مقداری انگور میل کرده و یا آب انگور بنوشید. پس از مدت کوتاهی اثر شگفت انگیز آن را روی افزایش انرژی مشاهده می کنید.

همچنین باید گفت که دانه های میوه انگور سرشار از گلوکز هستند و در واقع همین گلوکز موجود در انگور است که سبب افزایش انرژی بدن می شود. علاوه بر آن، مقدار زیادی از میوه انگور را آب آن تشکیل می دهد. در این صورت، می توان گفت که هر ۲۰۰ گرم انگور دارای مقدار حدودی ۱۵۰ گرم آب است. با مصرف میوه انگور آب بدن افزایش پیدا می کند و همین افزایش آب نیز باعث می شود که بدن انرژی بازیافته اش را دوباره به دست آورده و فرد احساس نشاط و سرحالی می کند.

در نتیجه، می توان از میوه انگور به عنوان یکی از بهترین و مفید ترین میوه های انرژی زا نام برد. البته مصرف این میوه برای افرادی که دارای بیماری دیابت هستند، به دلیل داشتن مقادیر بالای گلوکز، توصیه نمی شود.

  • میوه سیب

طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده، میوه سیب روی سرحال شدن افراد تاثیر بسزایی می گذارد به صورتی که میوه سیب حتی بیشتر از قهوه در از بین بردن احساس خواب آلودگی و خستگی افراد موثر است. حدود ۲۵ درصد میوه سیب خام از کربوهیدرات تشکیل شده است و سایر ترکیبات آن نیز شامل فیبر و گلوکز است. علاوه بر آن، سیب به دلیل داشتن ترکیبات خاص، به سادگی  و آرامی در بدن هضم می شود و حتی جذب آن نیز توسط بدن به آرامی انجام می گیرد. به همین دلیل انرژی موجود در میوه سیب به تدریج وارد بدن فرد شده و او را سرحال و با نظاط نگه می دارد.

در این باره، ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر میوه سیب به صورت پخته مصرف شود، دیگر این خاصیت هضم به تدریج را نداشته و خاصیت انرژی زایی فوق العاده خود را از دست می دهد. همچنین، در صورتی که میوه سیب همراه با پوستش میل شود، خاصیت انرژی زاییش افزایش پیدا می کند.

علاوه بر آن، درصد زیادی از میوه سیب نیز مانند انگور از آب تشکیل شده است. اما در صورتی که آب سیب گرفته شود، خاصیت انرژی زاییش همانند سیب پخته، از دست می رود. در نتیجه، توصیه می شود که به منظور افزایش انرژی سیب خام را مصرف کنید و در صورت تمایل می توانید، پوست آن را نیز جدا نکنید.

میوه انرژی زا

  • میوه خرما

انرژی زا بودن خرما، برای تمامی افراد شناخته شده است. حدود ۳۵ درصد از میوه خرما از گلوکز خالص تشکیل شده است. به همین دلیل است که میوه خرما از گذشته تاکنون به عنوان یکی از منابع مهم گلوکز شناخته می شود و در افزایش انرژی به طور بسیار موثری عمل می کند.

علاوه بر آن، میوه خرما منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که مصرف آن باعث می شود سیستم ایمنی بدن تقویت پیدا کند. همچنین، این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و در نتیجه آن، از تخریب سلولی در بدن جلوگیری می کند.

در نتیجه تمام این موارد، انرژی بدن افزایش پیدا می کند. در این صورت، میتوان میوه خرما را به عنوان یکی از بهترین و مفیدترین میوه ها در افزایش انرژی بدن معرفی کرد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که مصرف بیش از حد میوه خرمان باعث می شود که وزن انسان در طی زمان افزایش پیدا کند. اما در هر صورت، اگر می خواهید انرژی از دست رفته خود را دوباره به دست آورد، میل کردن چند عدد خرما را فراموش نکنید.

  • میوه زردآلو

میوه زردآلو یکی از میوه های انرژی زا تنها در فصل های گرم سال در بازار یافت می شوند و پیدا کردن این میوه در فصول سرد سال تقریبا غیر ممکن است. اما در هر صورت، میوه تابستانی زردآلو خواص متعددی دارد. این میوه شامل قند طبیعی است. وجود این قند در زردآلو سبب شده است که مصرف آن با افزایش انرژی بدن همراه باشد.

علاوه بر آن، مصرف زردآلو سبب می شود که فرد در طول روز احساس گرسنگی نکرده و از مصرف سایر میان وعده ها جلوگری کند که این مورد نیز از مزیت های مصرف زردآلو به شمار می رود که در کاهش وزن بسیار موثر است.

میوه زرد آلو علاوه بر قند طبیعی از ویتامین B6 و همچنین ویتامین A تشکیل شده است که این ویتامین ها برای بدن ضروری و مفید هستند. ترکیب تمامی این مواد در میوه زردآلو علاوه بر آنکه از آن یک میوه خوش طعم ساخته است همچنین، موجب شده است که این میوه به عنوان یکی از مفیدترین میوه ها برای افزایش انرژی بدن شناخته شود. در نتیجه، در هنگام خستگی و بی حوصلگی زردآلو میل کرده و تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

  • میوه آناناس

آناناس به عنوان یکی از میوه های لوکس و نایاب شناخته می شود. میوه آناناس به عنوان یکی از مفیدترین میوه ها برای مواقع خستگی و بی حوصلگی است که به افزایش انرژی بدن کمک می کند.

آناناس بسیار خوش طعم بوده و طرفداران بسیاری دارد. همچنین میوه آناناس از ویتامین هایی مانند ویتامین B1، ویتامین B6 و همچنین ویتامین C تشکیل شده است. مواد و املاح معدنی مفید نیز مانند منگنز و روی در میوه آناناس بسیار یافت می شوند. علاوه بر آن، آناناس سرشار از فیبر خوراکی است که به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می کند.

در نتیجه، اگر می خواهید برای مواقع بی حوصلگی و خستگی به منظور افزایش انرژی میوه مصرف کنید، می توانید از میوه آناناس استفاده کنید.

  • میوه پرتقال

میوه پرتقال، همانند سایر مرکبات اعم از نارنگی و لیمو شیرین باعث می شود که آدرنالین خون در بدن افزایش پیدا کند. آدرنالین از موادی است که ترشح آن باعث افزایش انرژی و بخصوص افزایش هیجان در فرد می شود.

علاوه بر آن، به نسبت سایر مرکبات میوه پرتقال شامل مقادی بیشتری از آب، فیبر و کربوهیدرات است. همچنین پرتقال ویتامین های بیشتری نیز دارد. به همین دلیل نسبت به سیار مرکبات در افزایش انرژی بدن موثرتر و سریع تر عمل می کند. همچنین، مصرف مرکبات از جمله پرتقال موجب می شود که سیستم ایمنی بدن تقویت پیدا کند که طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده تقویت سیستم انرژی خود به خود منجر به افزایش سطح انرژی بدن می شود.

در نتیجه، در مواقع خستگی میوه پرتقال گزینه مناسبی به منظور افزایش انرژی بدن به شمار می رود.

  • میوه هندوانه

هندوانه سرشار از ویتامین C است. خوردن میوه هندوانه باعث می شود که فرد احساس شادابی و نشاط داشته باشد.

مانند سیب و انگور، درصد زیادی از میوه هندوانه از آب تشکیل شده است. نوشیدن آب هندوانه و یا میل کردن خود میوه آن، در افزایش انرژی بدن بسیار موثر عمل می کند.

در نتیجه، میوه هندوانه نیز از مفیدترین و بهترین میوه ها به منظور افزایش انرژی شناخته شد و مصرف آن، برای بدن مفید است.

  • میوه انبه

شاه میوه ها، انبه است. این میوه سرشار از ویتامین های B و C می باشد. علاوه بر آن، میوه انبه، مواد مغذی فروانی مانند کلسیم، پتاسیم، روی، فولیت و حتی پروتئین دارد که مصرف این مواد برای بدن بسیار مفید است.

همچنین، در یک عصر خسته کننده و طولانی شما می توانید انبه مصرف کنید. در این صورت انرژی شما افزایش پیدا کرده و می توانید باقی کارهای روز را با سرعت بیشتری انجام دهید. در نتیجه، می توان میوه انبه را به عنوان یکی میوه های انرژی زا معرفی کرد علاوه بر خاصیت انرژی زایی برای بدن بسیار مفید است.

  • میوه آووکادو

اکثر افراد با میوه آووکادو آشنایی ندارند و حتی هستند بسیاری از کسانی که این میوه را در طول عمرشان مصرف نکرده اند.

میوه آووکادو میوه ای بسیار خوش طعم است که شامل مقادیر زیادی از چربی و کربوهیدرات می باشد. پربی موجود در میوه آووکادو از چربی هایی است که برای بدن مفید بوده و یا در واقع از چربی های مضر محسوب نمی شود. به همین دلیل، میوه آووکادو به عنوان یک منلع انرژی محسوب می شود که می توان از آن برای افزایش انرژی بدن در طول روز استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بسته های اقتصادی

لیوان هندوانه (۱۶۰گرمی)

۲۲,۰۰۰ تومان