میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۱۱ اردیبهشت

پذیرایی شیک و مدرن چیست؟

پذیرایی شیک و مدرن

مهمان نوازی یکی از خصلت های ویژه ایرانیان است به صورتی که، در سرتاسر جهان، مردم ایرانیان را با این خصلت می شناسند. در نتیجه، پذیرایی کردن مناسب از مهمانان هنر تمامی ایرانیان است اما یک پذیرایی شیک و مدرن با یک پذیرایی ساده و مناسب تفاوت های زیادی دارد.

در این مقاله، ترفندهایی ساده و کاربردی معرفی شده اند که با بکارگیری آنها می توانید از مهمانان خود شیک و مدرن پذیرایی کنید.

  • از مهمان استقابل کنید

استقبال از یکی از پراهمیت ترین فاکتورها در پذیرایی است. در این صورت، در هنگام ورود مهمان به خانه شما باید کنار در ورودی ایستاده و به تمامی آنها خوشامد بگویید. در این حالت بهتر است که لبخند بزنید و با روی گرم و صمیمی از مهمانانتان استقبال کنید.

  • از فراهم کردن تدارکات اضافی و بیش از حد خودداری کنید

برخی تدارکات و تشریفات اضافی باعث می شوند که فرد اکثر وقت خود را، به منظور آماده کردن تدارکات، در آشپزخانه بگذراند. در این صورت، نمی تواند کنار مهمان حضور پیدا کند. معمولا در این شرایط افراد میهمان احساس خستگی می کند.

به منظور جلوگیری از این وضع و همچنین برای داشتن یک پذیرایی شیک مدرن از فراهم کردن تدارکات اضافی جلوگیری کرده و به حای آن با آماده کردن چند خوراکی ساده، از مهمان ها پذیرایی کرده و بیشتر وقت مهمانی را در کنارشان  باشید.

چگونه پذیرایی همایش ها را به بهترین شکل انجام دهیم؟

  • می توانید خانه خود را به مهمان معرفی کنید

زمانی که به استقبال میهمان ها رفته و به آنها خوشامد می گویید، کیف و یا کت مهمان ها را از آنها گرفته و در جای مناسب قرار دهید. همچنین می توانید میهمان را به سمت اتاقی که می تواند وسایلش را در آنجا بگذارد، استفاده کنید.

در صورتی که مهمانتان برای چند روز به خانه شما آمده، می توانید از همان ابتدای خوشامد گویی قسمت های مختلف خانه را به او نشان داده و اتاقی که برایش در نظر گرفته اید به او نشان دهید. در این صورت، میهمان با شما احساس راحتی می کند و در این صورت شما به صورت شیک و مدرن از مهمان خود پذیرایی کرده اید.

  • در صورتی که نیاز بود، شخصیت مهمان ها را مد نظر قرار دهید

شما می توانید به منظور هرگونه تعارف و پذیرایی از مهمان از ابتدا به شخصیت آن ها توجه کنید. در صورتی که فرد در خانه شما معذب باشد می توانید به او توجه کرده و نیازهایش را درک کنید.

همچنین در صورتی که میهمان فردی صمیمی باشد، می توانید به او اجازه دهید که در خانه شما همانند خانه خودش حضور پیدا کند و در هر حالتی آزاد باشد.

  • طراوت خانه را فراموش نکنید

گلدان های خانه را از قبل، با استفاده از چند شاخه گل تزئین کنید. وجود گل تازه، باعث روح بخشیدن به خانه می شود و فردی که در خانه است احساس شادابی می کند.

حتی توصیه می شود که قبل از آمدن مهمان ها خانه خود را کاملا تمیز کرده و از قبل وسایل و خوراکی های مورد نیاز را تهیه کنید.

  • وسایل با ارزش خود را دور از دسترس قرار دهید

زمانی که مهمان شما کودک دارد، بهتر است که وسایل با ارزشتان را از دسترس خرج کرده و در جای مناسب قرار دهید. در این صورت، در هنگام میهمانی می تواند با خیال آسوده کنار مهمان ها بنشیند. در این صورت، نیاز نیست که مدام توجهتان به کودک باشد تا به وسایلتان دست نزند و می توانید تمام توجه خود را به مهمان ها بدهید.

  • برای کودکان جدا تدارک ببینید

در صورتی که تعداد کودکان مهمان ها زیاد باشید شما می توانید یک میز جداگانه پر از خوراکی ها متنوع برای کودکان چیده و از آن ها بخواهید که سرآن میز بنشینند. در این صورت، از شلوغی میهمانی کاسته شده و راحت تر می توانید از مهمان ها پذیرایی کنید.

  • وسایل میز شام را از قبل آماده کنید

به منظور پذیرایی شیک و مدرن از میهمانان باید وسایل میز شام را از قبل بچینید. در این صورت، باید بشقاب ها برای هر فرد جداگانه، را روی میز چیده و قاشق و چنگال را در کنار آن قرار دهید. بشقاب سالاد  باید جداگانه برای هرفرد در نظر گرفته شود. در صورتی که می خواهید سوپ سرو کنید، باید برای هر فرد دو قاشق قرار دهید. همچنین، اگر دسر دارید باید برای هر فرد قاشق مخصوص دسر قرار دهید. توجه به نکاتی مانند این موارد، پذیرایی شما را مدرن تر می کند.

همچنین جام ها و لیوان های نوشیدنی را فراموش نکنید. علاوه بر این وسایل، می توانید از وسایل تزئینی مانند شمعدونی، گلدان گل، دستمال های تکی تزئین شده و مانند این موارد برای شیک تر کردن میز شامتان، استفاده کنید. همچنین توصیه می شود که گل هایی که عطر تندی دارند برای تزئین میزتان استفاده نکنید زیرا بوی این گل ها با بوی غذا قاطی شده و در نهایت، بوی نامناسبی را تولید می کنند.

برای میز صبحانه و نهار نیز بهتر است که از قبل وسایل میز را آماده کرده و مرتب و اصولی آن ها را کنار یکدیگر قرار دهید.

  • از وسایلی با رنگ های هماهنگ استفاده کنید

توصیه می شود، برای داشتن یک پذیرایی شیک تر از وسایل و ظروفی استفاده کنید، که از لحاظ رنگ با یکدیگر هماهنگ باشند. همچنین شما می توانید از ظروفی با یک مدل و یک جنس استفاده کنید.

استفاده از سالاد میوه برای پذیرایی خلاقانه از مهمان

  • ظروف غذا را تزئین کنید

برای این منظور شما می توانید از وسایل و خوراکی ها متنوع و مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، دیس برنج را با استفاده از زعفران، زرشک، خلال پسته و یا مانند این موارد، تزئین کنید.

کاسه ماست نیز با استفاده از برگ های نعناع و یا پودر گل سرخ زیباتر می شود. همچنین شما می توانید از گل سرخ سالم خشک شده برای تزئین کاسه ماست استفاده کنید.

همچنین، سبدهای سبزی با استفاده از سبزی هایی مانند تربچه و یا پیازچه زیباتر می شوند.

  • رومیزی و یا سفره مناسب تهیه کنید

انتخاب رومیزی و یا سفره ای مناسب برای پذیرایی، از پراهمیت ترین مساله هاست. معمولا در انتخاب سفره و یا رومیزی برای شام و نهار تفاوت هایی وجود دارد. به عنوان مثال ترکیب بندی رنگ های رومیزی و یا سفره نهار باید رنگ های ملایم و روشن باشد. در حالی که بهتر است سفره شام رنگی تند داشته باشد.

طرح رومیزی و یا سفره نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال، طرح رومیزی و سفره باید با طرح ظروف در تناسب باشد. در این صورت، اگر رومیزی و یا سفره ساده ای دارید می توانید از ظروف طرح دار برای سرو غذا استفاده کنید. و برعکس، در صورتی که ظرف ها ساده هستند توصیه می شود که از رومیزی و سفره طرح دار استفاده کنید تا در نهایت، با یکدیگر در تناسب باشند.

  • به طرح و هماهنگی ظروف سرو نیز دقت کنید

هماهنگ بودن طرح ظروف نیز در پذیرایی شیک و مدرن اهمیت دارد. در این صورت بهتر است که توجه کنید تمام ظروف مورد استفاده طرح دار و شلوغ نباشند. شما می توانید ظروف را ترکیب کنید. به عنوان مثال از ظروف طرح دار برای سرو غذا استفاده کرده و در برابر، برای ظرف های سرو دسر و یا هر ظروف دیگری، از ظروف ساده استفاده کنید. در این شرایط، سفره زیباتر و شیک تر می شود.

  • فراهم کردن مواد غذایی و خوراکی های مورد نیاز برای داشتن یک پذیرایی شیک و مدرن

در ابتدا، بهتر است که لیسست مواد خوراکی مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین می توانید مراحل پذیرایی از میهمان را برای خود نوشته و در این صورت بهتر میهمانی را کنترل کنید.

از تهیه کردن وسایل غیرضروری که تنها باعث شلوغ تر شدن پذیراییتان می شود اجتناب کنید. همچنین، در میهمانی ها از امتحان کردن موادی که تاکنون از آنها استفاده نکرده اید، خودداری کنید.

  • فراهم کردن نوشیدنی مناسب فصل

در فصل تابستان با استفاده از شربت خنک از مهمان ها پذیرایی کنید. در این صورت می توانید به منظور شیک تر شدن پذیرایی از قالب های یخی که قبلا با استفاده از سبزی های خشک مانند نعنا، تهیه کرده اید، استفاده کنید. همچنین می توانید لیمو و یا پرتقال را به صورت لایه لایه و نازک بریده و در کنار لیوان شربت قرار دهید.

در فصل زمستان نیز از نوشیدنی های گرم مانند چای و یا دمنوش، برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کنید.

  • با استفاده از شیرینی های خانگی پذیرایی کنید

در صورتی که زمان لازم برای تهیه شیرینی ندارید، می توانید شیرینی های ساده را خودتان در خانه تهیه کنید. شیرینی های خانگی طرفداران بیشتری داشته و خوشمزه ترند. همچنین، در صورتی که شیرینی های میهمانی را خودتان تهیه کنید مهمان ها از پذیرایی شما راضی تر هستند. کیک های خانگی نیز جایگزین مناسبی به جای انواع شیرینی هستند.

  • از مواد غذایی کم خرج استفاده کنید

دسرها و غذاهای میهمانی را خودتان در خانه تهیه کنید. خریدن این مواد به صورت آماده دردسر و هزینه بیشتری دارد. شما می توانید یک نوع غذا تهیه کرده و از انواع سوپ، سالاد و یا دسر برای تزئین میز شام و یا نهار خود استفاده کنید.

تنقلاتی مانند چیپس و پفک هزینه زیادی می خواهند. شما می توانید در خانه با استفاده از ذرت پاپ کردن خانگی تهیه کنید که هم خوشمزه تر است و هم هزینه کمتری دارد.

این موارد، علاوه بر اینکه باعث می شوند مهمانی کم خرج و ساده داشته باشید، در کنار آن منجر می شود که یک پذیرایی شیک و مدرن از میهمانان خود داشته باشید.

خلاقیت در پذیرایی با میوه

  • در انتخاب میوه و تزئین آن دقت کنید

پذیرایی با میوه در میهمانی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به منظور اینکه بتوانید پذیرایی شیک و مدرنی داشته باشید می توانید از قبل میوه های پذیرایی را پوست گرفته و با سلقه خودتان تزئین کنید. در این شرایط، شما با کم ترین هزینه خیلی شیک از میهمان ها پذیرایی می کنید.

در تمامی شرایط، تنوع میوه ها باعث بهتر شدن پذیرایی نمی شود، بلکه نحوه چیدمان و تزئین آنها، از پذیرایی شما یک پذیرایی شیک و مدرن می سازد.

در این صورت شما می توانید در ابتدا تمامی میوه ها را پوست گرفته و در طرح های مختلف خرد کنید. پس از آن، در ظرفی مناسب به صورت منظم میوه ها را روی هم بپینید. استفاده از سیخ های چوبی برای تزئین میوه ها نیز گزینه مناسبی است. در حالتی که شما میوه ها را به صورت منظم در سیخ های چوبی قرار دهید می توانید خیلی مرتب میوه ها را در ظرف مناسب کنار هم قرار دهید. همچنین شما می توانید میوه ها را به صورت ترکیبی در سیخ ها چوبی قرار دهید.

پوست گرفتن میوه قبل از مهمانی زمانی اهمیت زیادی دارد که شما می خواهید از میوه هایی مانند آناناس و نارگیل برای پذیرایی استفاده کنید. این میوه ها به سختی چوست گرفته می شوند و قرار دادن آنها به شکل درسته در ظرف میوه کار اشتباهی است. در نتیجه، این میوه ها را حتما قبل از میهمانی، پوست گرفته و در ظرف مناسب قرار دهید.

  • از ژله های رنگی استفاده کنید

ژله های رنگی علاوه بر اینکه طرز تهیه آسان و بدون دردسری دارند، موجب می شوند که میز غذا زیباتر و جذاب تر شوند. ژله ها در رنگ های متنوع موجود هستند که شما می توانید بسته به سلیقه خود انواع آنها را انتخاب کنید.

استفاده از ژله ها کم هزینه ترین راه ممکن برای تزئین میز غذا به شمار می رود و در کنار آن، باعث می شود که یک پذیرایی شیک و مدرن از مهمان ها داشته باشید. ژله رولی نیز از انواع ژله های مدرن است که طرز تهیه آسانی دارد و به شیک شدن پذیرایی شما کمک می کند.

تمامی این موارد، نکات و ترفندهایی پراهمیت به منظور پذیرایی از میهمان ها هستند که باعث می شوند شما پذیرایی شیک و مدرن تری از میهمانان خود داشته باشید. در این صورت، میهمان ها از پذیرایی شما راضی تر بوده و با حسی خوب میهمانی را ترک می کنند.

در نتیجه تمام این موارد، می توان گفت که برای داشتن یک پذیرایی شیک و مدرن لازم نیست که از خوراکی ها و غذاهای متنوع و در حجم زیاد استفاده کنید. بلکه می توانید با استفاده از کمترین امکانات همانند مواردی که گفته شد، بهترین و بی دردسرترین پذیرایی را از مهمان ها داشته و در کنار آن، از کنار مهمان ها بودن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بسته های اقتصادی

لیوان هندوانه (۱۶۰گرمی)

۲۲,۰۰۰ تومان