میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۷ اردیبهشت

۱۰ ترفند برای پذیرایی کم خرج و ایده آل از مهمان

10 ترفند برای پذیرایی کم خرج و ایده آل از مهمان

دورهمی و مهمانی برای همه خوشایند است. یک پذیرایی کم خرج و ایده آل از مهمان، از جمله اهدافی محسوب می ­شود که هر میزبانی به آن می ­اندیشد. برای برگزاری یک مهمانی، قدم اول آن است که از دعوت و پذیرش مهمان نترسید. بسیاری از افراد برای اینکه پذیرایی پر زرق و برق و به اصطلاح دهن پر کن داشته باشند و در آن زمان آمادگی هزینه کردن زیاد را نداشته اند، از پذیرش مهمان خودداری می­ کنند. برای حل این دغدغه، بهتر است مهمانی خود را هر چه ساده تر ولی باشکوه تر برگزار کنید.

راه هایی وجود دارد که می­توانید یک مهمانی کم هزینه ولی با میزبانی عالی را به نمایش بگذارید. در اینجا می­خواهیم ده ترفند برای پذیرایی کم خرج و ایده آل از مهمان را بیان کنیم. برای دانستن این موضوع، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تهیه لیست از مواد لازم برای پذیرایی کم خرج و ایده آل

از جمله مواردی که می­ تواند در کنترل هزینه به شما کمک کند، نوشتن مواردی است که می ­خواهید در پذیرایی از مهمان انجام دهید. به عنوان مثال قصد دارید از مهمانتان هنگام رسیدن، با شربت پذیرایی کرده، سپس میوه بیاورید و بعد غذا را سرو کنید. همچنین اگر مهمانیتان برای عصرانه است، می­توانید از کیک و قهوه یا بستنی، برای داشتن یک پذیرایی مناسب استفاده کنید.

نوشتن تمام موارد لازم، برای هر آنچه می­خواهید در مهمانی سرو کنید یا به نحوی، برنامه ریزی برای برگزاری یک پذیرایی ایده آل، می­ تواند شما را در کنترل هزینه، یاری کند. بهتر است فقط آنچه نیاز دارید را تهیه کرده و از خرید موارد غیر ضروری که تنها باعث هزینه اضافی برایتان می­شود، دوری کنید.

هدفمند خرید کرده و تنها سعی نمایید هر آنچه که برای خود یادداشت کرده اید، تهیه نمایید. درگیر تبلیغات و مارک ها نشوید. تنها آنچه را که تاکنون مصرف کرده اید، بخرید و از امتحان کردن مواد جدید در غذا برای مهمان، خود داری نمایید.

تهیه لیست از مواد لازم برای پذیرایی کم خرج و ایده آل

استفاده از ظروف زیبا

از دیگر ترفندها برای پذیرایی کم خرج ایده آل تهیه ظرف های زیبا است. استفاده از انواع غذاها و دسرها و همچنین داشتن تنوع زیاد در میوه ها، تنها راه برگزاری یک مهمانی مجلل نیست. استفاده از ظروف مناسب و متنوع که به آنها جلوه دهد، می­تواند مهمانی شما را باشکوه برگزار نماید. به عنوان مثال می ­توانید چای را در استکان هایی که  طرح گل ریز دارند یا فنجان هایی که رنگی اما ست هستند، سرو کنید.

تناسب ظروفی که در کل برای پذیرایی از مهمان مورد استفاده قرار می­ دهید، نیز حائز اهمیت است. مثلا ست یا نزدیک بودن ظروف میوه خوری با فنجان های چای می­تواند نشان دهنده حسن سلیقه شما در انتخاب ظروف باشد. استفاده از رنگ های شاد، تصویر زیبایی را برای بینده ایجاد می­کند ولی دقت نمایید که حتما از رنگ های خنثی مانند سفید و کرم نیز در ظروف خود استفاه کرده تا تند بودن رنگ ها را خنثی کند.

چای یا شربت برای پذیرایی ایده آل

انتخاب چای یا شربت بستگی به فصل و همینطور آب و هوا دارد. به عنوان مثال در فصل تابستان هنگامی که مهمان هایتان از گرما فرار کرده و به شما پناه آورده اند، چایی گزینه مناسبی برای پذیرایی از آنها نیست. در عوض می­توانید از یک شربت خنک استفاده کنید.

در تهیه شربت خلاقیت به خرج دهید. در قالب یخ نعنا بگذارید، سپس روی آن آب بریزید و در یخچال قرار دهید یا از خاک­شیر و تخم­شربتی به جای نعنا استفاده کنید. این کار باعث می­شود یخ در لیوان زیباتر دیده شود و طعم بهتری داشته باشد.

استفاده از میوه ها در کنار سرو شربت، از دیگر راه هایی است که می­تواند یک پذیرایی زیبا از مهمان را رقم بزند. به عنوان مثال می­ توانید لیمو را لایه ای نازک بریده و در لبه لیوان شربتتان قرار دهید. حتی با استفاده از خلال دندان و قرار دادن چندین تمشک روی لیوان هنگام سرو شربت، همچنین استفاده از میوه های دیگر متناسب با طعم شربتتان، می­ تواند مهمانی شما را به یادماندنی کند.

شیرینی تهیه کنید

 یکی دیگر از ترفند های پذیرایی از مهمان تهیه شرینی است. حتما نیازی نیست که شیرینی را از شیرین فروشی ها بخرید. می­ توانید شیرینی های ساده ولی خوشمزه را با توجه به دستور پخت هایی که وجود دارد، خودتان درست کنید. البته بسته به نوع شیرینی و مقدار آن، می­توانید با یک برآورد از قیمت ها، به این امر دست یابید که آیا خریدن شیرینی به صرفه تر است یا پختن آن توسط خودتان؟

در مجموع استفاده از شیرینی، مخصوصا اگر مهمانیتنان مناسبت خاصی دارد، می­تواند گزینه خوبی برای یک پذیرایی ایده آل باشد. همچنین می­توانید از کیک های خانگی که مواد آن، آماده در فروشگاه ها وجود دارد نیز، به جای شیرینی استفاده کنید. شاید به نظرتان این کیک ها خیلی ساده باشد، ولی با یک طراحی زیبا، با استفاده از میوه ها یا شکلات داغ و … (متناسب با طعم کیک) می­توانید کیکی شیک ولی کم هزینه برای مهمانهایتان تهیه کنید.

تهیه غذاهای خانگی برای پذیرایی کم خرج

تهیه غذاهای خانگی برای پذیرایی کم خرج

برای تهیه غذاها و دسرهایی که می­خواهید در مهمانیتان سرو کنید، بهتر است آنها را خودتان پخته و تنها مواد اولیه را از بیرون تهیه نمایید. خریدن غذاها و دسرها به صورت آماده، هزینه بیشتری را برای میزبان به دنبال دارد. نیازی نیست چندین مدل غذا درست کنید، تنها یک غذا بپزید ولی با سوپ یا پیش غذاهای دیگر و همچنین دسرها، مانند ژله و سالاد، سفره خود را زیبا کنید.

با تهیه تنقلات توسط خودتان نیز، می­توانید هزینه ها را کاهش دهید. به عنوان مثال به جای خرید چیپس و پفک، می­توانید با خرید ذرت و تهیه پاپ کرن خانگی که خوشمزه تر و سالم تر است، یک پذیرایی کم خرج و ایده آل برگزار نمایید.

استفاده از گل ها برای پذیرایی ایده آل

ترفندی دیگر برای برگزاری مهمانی شاداب، استفاده از گل ها است. داشتن گل های آپارتمانی و همچنین قرار دادن گلدان روی میز، می­تواند یک جلوه عالی به مهمانیتان بدهد. اگر در خانه تان، گلدان ها در پشت پنجره یا در جایی قرار دارد که دیده نمی­شود، بهتر است آنها را در معرض دید، قرار دهید. سرسبزی و زنده بودن این گل ها می­تواند انرژی مثبتی را در فضا ایجاد کند.

در این مرحله توجه به مکانی که گل را قرار می­ دهید، ضروری است، جایی که گل یا گلدان را می­گذارید، نباید به صورتی باشد که مزاحم رفت و آمد مهمان ها شده و باعث شود گل آسیب ببیند. همچنین بعضی گل ها با تولید سم، برای کودکان خطرساز هستند و باید دور از دسترس قرار بگیرند.

بهتر است از یک موسیقی که با روحیه جمع هم­خوانی داشته باشد، استفاده نمایید تا بتوانید مهمانی را از حالت سکوت درآورده و آن را با نشاط کنید. البته صدای آن نباید به صورتی باشد که مانع شنیدن صدای مهمان ها شود. این دو مورد، نیازی به هزینه ندارند و با استفاده از آنها می­توانید یک مهمانی ایده­آل ولی کم خرج را برای مهمانان خود رقم بزنید.

انتخاب رومیزی یا سفره

رومیزی و سفره از ترفندی های ریزی برای پذیرایی ایده آل به شمار می روند که خیلی از افراد اهمیت آن را نمی دانند. در انتخاب رومیزی یا سفره ابتدا دقت نمایید، مهمانی شما برای چه وعده ای است. ناهار یا شام؟ بهتر است در انتخاب رنگ سفره برای ناهار از رنگ های ملایم و برای شام از رنگ های تند­تر استفاده ­کنید. برای انتخاب طرح مناسب نیز، باید به ظروف خود توجه نمایید. به صورتی که اگر ظروفتان طرح های زیادی دارد، سفره یا رومیزی خود را ساده انتخاب کرده تا ظروف جلوه خود را از دست ندهند و سفره شلوغ نشود.

در انتخاب ظروف نیز دقت نمایید که طرح همه ظرف ها شلوغ یا همگی ساده نباشند. به عنوان مثال اگر فنجان شلوغی را برای چای انتخاب کرده اید، در ظرف های غذاخوری از طرح های ساده استفاده کنید.

خلاقیت در میوه برای پذیرایی ایده آل

خلاقیت در میوه برای پذیرایی ایده آل

در مهمانی ها همواره میوه جایگاه ویژه ای در پذیرایی از مهمان دارد. برای این که بتوانید یک پذیرایی متفاوت و زیبا از مهمان اما کم هزینه را داشته باشید، بهتر است میوه ها را پوست بگیرید و با سلیقه تزیین کنید. لزوما تنوع در میوه ها سبب بهتر بودن پذیرایی نیست، آنچه که به پذیرایی شما جلوه می­ دهد و آن را به یک پذیرایی ایده­آل تبدیل می ­کند، چیدمان آنها است.

برای این کار می­توانید تمامی میوه ها را پوست گرفته و به طرح های مختلف خرد کنید، سپس آنها را به نحوی مرتب روی هم بچینید. برای اینکه میوه ها را مرتب کنار هم نگه دارید، می­توانید از سیخ های چوبی استفاده نمایید. البته روش های زیادی برای پوست گرفتن انواع میوه وجود دارد که می­توانید با سرچ کردن به راحتی به آن دست یابید.

بسیاری از میوه آرایی ها نیازی به پوست گرفتن میوه ندارد و شما می­توانید با یک ظرف میوه زیبا و طراحی درست (که انواع طراحی ها را با یک سرچ می­توانید، ببنید) پذیرایی ایده آل از مهمان ها داشته باشید. اما از قرار دادن میوه هایی که پوست گرفتن آنها سخت بوده مانند آناناس و نارگیل به شکل درسته در ظرف میوه، بپرهیزید. بهتر است آنها را پوست گرفته و خرد شده سرو نمایید.

هندوانه و خربزه در فصل تابستان از میوه های کم هزینه به شمار می­ آیند. شما می ­توانید آنها را پوست گرفته و خرد نمایید و برای پذیرایی از مهمان استفاده کنید. همچنین بهتر است با میکس آنها با یخ در آبمیوه گیری، یخ در بهشتی در فصل گرما، برای مهمان خود آماده نمایید.

تهیه ژله رنگی

از مهمترین ترفند ها بری برگزاری مهمانی ایده آل و جذاب استفاد از ژله های رنگی در میز غذا است. ژله ها به علت داشتن رنگ های متنوع و طبیعی، می­توانند میز غذا را زیباتر نشان دهند و شما تنها با هزینه ای کم می­توانید یک میز رنگارنگ داشته باشید. برای این کار بهتر است از ژله آلوئه ورا که بی رنگ بوده و با استفاده از چندین طعم دیگر با رنگ های متفاوت در میان آن، ژله­ای رنگارنگ درست کنید.

همچنین تهیه ژله رولی و انواع دیگر آن، می ­تواند به هرچه زیباتر شدن میز شما کمک کند. حتی اگر طرز تهیه آن را نمی ­دانید، تنها با یک سرچ می­ توانید به آنچه از درست کردن انواع ژله لازم است بدانید، دست یابید.

چیدمان میز برای یک پذیرایی کم خرج ایده آل

نکته آخراز ترفندهایی که باید حتما به آن دقت کنید، توجه نمودن به چیدمان میز است. شما برای چیدمان میز هزینه ای پرداخت نمی­کنید ولی می­توانید وسایل را طوری بچینید که هزینه و زحمت شما برای تهیه غذا، دیده نشود. اگر قصد دارید غذا را به صورت سلف سرویس سرو کنید، حتما بشقاب ها و قاشق ها را در میزی جدا از غذاها و دسرها قرار دهید.

اگر می­خواهید که همگی دور میز یا سفره بنشینید، بهتر است بیش از ۳ بشقاب درون هم قرار نداده، قاشق سمت راست بشقاب، چنگال سمت چپ و لیوان را در بالا آن قرار دهید. از دستمال سفره حتما استفاده کنید؛ حتی می­توانید با درست کردن طرح هایی با آن، میز خود را زیباتر نمایید.

تمام مواردی که در این قسمت گفته شد، با توجه به سلیقه هر شخص، می­تواند متفاوت باشد. همچنین دیدن طرح های متفاوت از سایت ها و ایده گرفتن از آنها، می­ تواند راهنمایی خوبی برای چیدمان میزهایتان باشد.

در آخر

همانطور که در ابتدا گفته شد، ۱۰ ترفند برای پذیرایی کم خرج و ایده آل از مهمان را بیان کردیم. موارد دیگری غیر از این ها نیز وجود دارد، که می­توانید با استفاده از آن و خلاقیت خود، یک مهمانی باشکوه را برگزار کنید.

از دیگر مواردی که می­بایست در اینجا به آن اشاره کنیم، مهمان نوازی است. مهمان نوازی و روی خوش از آداب میزبانی به حساب می­آید که از خیلی مواردی که در بالا مطرح شد، مهمتر است. اینکه مهمان احساس کند، به او احترام می­گذارید و از حضور او خوشحال هستید، از جمله وظایفی است که یک میزبان خوب برعهده دارد.

هنگام غذا خوردن، با تعارف کردن زیاد، مهمان ها را معذب نکرده و در عوض سعی نمایید با هم غذا شدن با آنها، حس راحت بودن را القا نمایید. مهمان ها را به زحمت نیاندازید و در پذیرایی و سرو غذا اگر خودشان پیش قدم نشدند، درخواست کمک نکنید. بهتر است خودتان با حوصله و آرام، این کار را انجام دهید.

پس نه تنها با خوردنی های متفاوت به دنبال پذیرایی از مهمان باشید بلکه با روی خوش از آنها استقبال کرده و در زمان مهمانی به گفتگو و بازی بپردازید. حواستان باشد که مهمانی را به یک مجلس سخنرانی تبدیل نکنید. تنها با رعایت همین مسائل می­توانید مهمانی خود را باشکوه ولی کم هزینه برگزار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناموجود

آبمیوه و پک میوه

آب هویج (۲۵۰سی‌سی)

۱۴,۰۰۰ تومان