میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۱۱ اردیبهشت

۵+۱ میان‌ وعده برای محل کار با چند انتخاب خوشمزه   

همینطور با عجله و هول هولکی لباس می‌پوشیم و آن‌قدر درگیر مشغله‌های مختلف ذهنی می‌شویم که یادمان می‌رود چقدر داریم به خودمان، جسم‌مان، انرژی وکارایی‌مان در طول روز اهمیت می‌دهیم. کرم ضد آفتاب، جوراب رنگی که به هارمونی کفش‌مان بخورد، اسنپ و تاکسی که به موقع برسیم اما تغذیه سالم و خوشمزه چه؟ کسی به آن در این بحبوحه اهمیت می‌دهد؟

لابد همان سوپر مارکت همیشگی که از آن مواد موردنیازمان را تهیه می‌کنیم جایی برای پاسخ به این دلواپسی‌ها، گرسنگی‌ها کسب انرژی ‌برای انجام کارهایمان را مهیا می‌کند.

خوب است، بله. اما کافی نیست. موقتی است، اما همیشگی نیست.

گاهی تقصیر ما هم نیست. پیش می‌آید، سبک زندگی‌مان گاها جا به ‌جا می‌شود و سر می‌خورد سمت غذاهای چرب یا تنقلات و شیرینی‌جاتی که کم‌کم روی میزهایمان جای خالی‌شان چشمک می‌زند. برای همین است که کم‌کم در انجام کارها افت انرژی پیدا می‌کنیم، زودتر خوابمان می‌گیرد و کیفیت لازم برای دقت و تمرکز را از دست می‌دهیم و خب بالطبع حساس هم می‌شویم.

شاید فکر کنید چقدر پیاز داغش را زیاد کرده‌ام اما این را می‌دانم خوراک و تغذیه سالم، جسم را برای روبرو شدن با وظایف مختلف تجهیز می‌کند و حال خوب را در کنار تناسب اندام دو برابر می‌کند.

شما چه می‌خواهید؟ احتمالا یک میان وعده سالم، خوشمزه و مغذی که نه تنها با خوردنش خوشحال باشید بلکه جایگزینی برای خوراکی‌های گران‌قیمت و مضر باشد.

شما مختارید خودتان انتخاب کنید، ما پیشنهادات مغذی برای غافل نشدن از یک میان وعده دوست داشتنی که بتواند روز متفاوتی را برایتان خلق کند ترتیب داده‌ایم.

 

۵ میان وعده سالم و خوشمزه برای محل کار

اینکه می‌گویند ترشی نخوری یه چیزی می‌شی از سبک زندگی، عادات غذایی و انتخاب‌های میان وعده هایمان در طول روز نشات می‌گیرد. برای همین لازم دانستم تا ۵ خوراکی‌ که از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند را پیشنهاد کنم.

۱٫ برش‌هایی از میوهای متنوع و تازه

میوه‌ها طعم و عطر عجیبی دارند که بو و مزه بکرشان می‌تواند ذائقه‌مان را از این رو به آن رو کند. دلیل اصلی که نمی‌توانیم از میوه‌ها به‌عنوان یک میان وعده سالم و مقوی بگذریم، تنوع بالای آن‌هاست. به طوریکه هر شخص را متناسب با ذائقه و سلیقه‌اش می‌تواند مورد هدف قرار دهد.

یک موز یا کیوی، یک شاتوت یا یک پرتقال کدام‌یک را به‌عنوان میان وعده در محل کار خود ترجیح می‌دهید؟

انتخاب کار سختی است. به‌خصوص زمانی‌که دستمان بسته باشد و مجبور به انتخاب یک گزینه باشیم. داشتن یک ظرف از میوه‌های خرد شده و خوشمزه با ترکیب مورد علاقه‌مان، آن هم در محل کار ممکن است دشواری‌های خاص خودش را داشته باشد.

مخصوصا در موقعیت‌هایی که سرمان شلوغ است و زمان کافی برای دسترسی به انواع میوه به طور یکجا نداشته باشیم.

شستشوی درست و حسابی، پوست گرفتن و خوشگل خرد کردن میوه‌ها می‌تواند ما را از دعوت به یک میان وعده خوشمزه در محل کار، باز دارد و سمت خوراکی‌های متناسب با عادت‌هایمان سوق بدهد.

جدای این بحث، مشاغل شیفتی که ذهن و بدن درگیر کار هستند؛ مشاغل فیزیکی که نیاز به انرژی زیادی برای انجام کارهای سنگین و یدی دارند حتی کارهای فریلنسری که زمان زیادی را پای لپتاپ سپری می‌کنند و تحرک کمی دارند، وقت و حوصله کافی برای آماده‌سازی و لذت چشیدن بشقاب میوه موردنظرشان را ندارند. اما برای چند گاز خوشمزه همیشه یک راه‌حل اساسی و وقت کافی وجود دارد. شاید بپرسید چطور؟ میوه‌باکس با ترکیبی از چند نوع میوه تازه و خنک، مهمان لحظات پرمشغله و دغدغه شماست.

برش‌هایی از میوهای متنوع و تازه

۲٫ چند تکه شکلات تلخ

شکلات تلخ از دیگر میان وعده‌های مناسب در محل کار است که می‌تواند قوای تازه‌ای به جسمتان ببخشد تا انرژی کافی برای کار و فعالیت در روز را داشته باشید. سرو آن با یک لیوان چای داغ بسیار جذاب و دلنشین است.

منتها بهترین میزان مصرف آن بین ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز است. نکته حائز اهمیت درباره مصرف شکلات تلخ این است که به علت دارا بودن کافئین، زیاده‌روی در استفاده از آن، باعث مشکلات زیادی از قبیل تپش قلب، اسهال، تحریک پذیری، عصبانیت و کم آبی بدن می‌شود. علیرغم خواص بسیار شگفت‌انگیز شکلات تلخ برای سلامتی و افزایش سوخت و ساز بدن، نمی‌توان به‌عنوان یک میان‌ ‌وعده مغذی و حجیم در طول روز به آن دلخوش کرد.

چند تکه شکلات تلخ برای میان وعده

۳٫  میوه خشک  و آجیل

میوه خشک شده و آجیل از کاندیدهای مهم و فراموش‌نشدنی میان وعده محل کار بشمار می‌روند که بی‌شک گنجاندن آن‌ها در برنامه غذایی روزانه خالی از لطف نیست.

این جویدنی‌های ترد و شیرین و مقوی، حتی گاها جایگزین‌های خوبی برای رژیم‌های غذایی مختلف هستند. مهم‌تر از همه ماندگاری میوه خشک و آجیل و راحتی حمل‌ونقل آن‌ها در مکان‌های مختلف، محبوبیت این میان وعده را دوچندان کرده است. انواع ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این ۲ ماده غذایی نه تنها گرسنگی افراطی را از بین می‌برد، بلکه مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را نیز تامین می‌کند.

میوه خشک برای میان وعده

۴٫ نوشیدنی‌های دلخواه

نوشیدنی یکی از میان‌وعده‌های باب میل بسیاری از افراد درگیر کار و فعالیت است. یکی از دلایل اصلی آن برطرف کردن عطش افتاده به جان به علت گرما، یا از دست دادن انرژی زیاد حین کار کردن و سروکله زدن با ارباب رجوع، مدیر و سایر همکاران و … است.

نوشیدنی‌های سرد و گرم هر کدام طرفداران خاص خودش را دارد اما معمولا در فصل‌های گرم سال بیشترین تقاضا برای نوشیدنی‌های خنک و گوارا وجود دارد؛ هرچند ما ایرانی‌ها در آن گرمای طافت فرسای تابستان هم از نوشیدن چای نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم، چون به هر حال چای مثل یک سوپاپ یا مکمل بنزین برایمان عمل می‌کند.

قهوه آماده، چای، نسکافه از پیشنهادات متداول برای فصل سرما و آب معدنی،انواع آب‌میوه نیز از گزینه‌هایی است که در فصل گرما نمی‌توان به هرحال از آن‌ها صرف نظر کرد.

نوشیدنی‌های دلخواه برای میان وعده

۵٫ سالاد سبزیجات

سبزیجات مناسب آن دسته از افرادی است که تلاش می‌کنند مواد غذایی کمتری را در وعده‌های اصلی خود جای دهند، تا تغذیه‌ای سالم و رژیمی برای کم کردن وزن در اختیار داشته باشند یا سبک زندگی سالم خود را دنبال کنند. بنابراین، سبزیجات نیز در رده میان‌وعده‌های مغذی و سالمی قرار می‌گیرد که می‌تواند قبل یا بعد از غذای میل شود.

سبزیجاتی مانند: کرفس، خیار، هویج، کدو،گوجه، قارچ، کلم همراه سس دست‌ساز خانگی به علت دارا بودن فیبر بالا و کم‌کالری بودن می‌تواند به‌عنوان یک میان وعده سبز و رژیمی در نظر گرفته شود.

سالاد سبزیجات برای میان وعده

۶٫ خرما

خرما یکی از بهترین انرژی‌زاهای طبیعی است که با تولید قند طبیعی، مانع خستگی‌های مفرط می‌شود. این میوه باارزش که منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است از طریق ترکیب شدن با سایر خوراکی‌ها از قبیل کنجد، گردو و گاها شکلات تلخ می‌تواند اثربخشی زیادی در تامین انرژی رفته از بدن ایفا کند. با این حساب، خواص خرما برای داشتن سلامتی و لذت از یک میان‌وعده مقوی در محل کار غیرقابل چشم‌پوشی است.

خرما برای میان وعده

سخن پایانی؛ کدام میان وعده برای محل کار

می‌توان همینطور ادامه داد و میان‌وعده‌های بیشتر، حجیم‌تر یا کم‌کالری و پرکالری برای انواع و اقسام نوع فعالیت، مشاغل، سبک‌زندگی و … ردیف کرد. اما کمی دقت کنیم می‌بینیم که گاها مشتاقانه درباره خوراکی‌های خوشمزه، سالم و مغذی حرف میزنیم اما هیچ‌کدام را به‌موقع روی میز کار خود نمی‌بینیم که این هم از پیامدهای زندگی مدرن است و جای گلایه‌ای نیست.

قطعا انتخاب درست میان وعده طبیعی و خوشمره منجربه کاهش اشتها، داشتن یک روتین غذایی مغذی و در نهایت افزایش انرژی، تمرکز و بهره‌وری در انجام کارهایمان می‌شود. اما ممکن است برای تهیه آن نتوانیم وقت آنچنانی بگذاریم یا هزینه زیادی بکنیم.

از آنجا که میوه جز لاینفک زندگی‌مان است، میان‌وعده‌ای خوشمزه، سالم، رژیمی و مقوی به حساب می‌آید که نه تنها شما را سیر نگه می‌دارد، بلکه در پرهیز از خوردن تنقلات و سایر خوراکی‌های شکم پرکن و گران حرف اول را می‌زند.

میوه‌باکس به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده با پک‌های زیبا و مقرون‌به‌صرفه در حجم‌های متفاوت، میزبان شرکت‌ها و سازمان‌های اداری و … است.

پیدا کردن یک میان‌وعده سالم و خوشمزه  وقابل حمل برای محل کار یک سوخت‌جت مهم و اساسی برای برطرف کردن گرسنگی، بازیابی انرژی و لذت از یک خوراکی دلچسب است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بسته های اقتصادی

لیوان هندوانه (۱۶۰گرمی)

۲۲,۰۰۰ تومان