میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۱۶ اردیبهشت

۸+۱ میان‌وعده رژیمی؛ نمونه‌های آسان و خوشمزه برای کاهش اشتها  

 

دلمان خوراکی‌های جذاب و خوشمزه‌ای را انتظار می‌کشد تا آن‌قدر ناخونک به غذاهای جورواجور توی محل کار یا خانه نزنیم. از ته‌دیگ بتوانیم بگذریم، چشم‌هایمان روی بشقاب تنقلات همکارمان ترمز نگیرد. خلاصه یک دلی از عذا دربیاوریم بدون اینکه بعدا متحمل عذاب شویم. عذاب برای وقتی است که اعداد ترازو با اخم نگاهت می‌کنند و ما می‌مانیم و یک گل به خودی.

این را هم کنار بگذاریم، اگر لباس فرم‌مان غالب تنمان نباشد و مدام فکرمان درگیر ظاهر و لباس شود، آرامش خاطر نخواهیم داشت. بنابراین باید یک راه برای فرار از این مشکلات وجود داشته باشد تا یک گوشه بشینیم و مشغول کار باارزشمان شویم.

همه این افکار موقع شروع به تغییر و ایجاد سبک زندگی سالم ذهن خیلی‌ها را مشعول می‌کند یا حتی باعث می‌شود تا ابعاد دیگری از زندگی شخصی و کاری‌شان را تخت شعاع قرار دهد.

حقیقیتش میان‌وعده سالم و مقوی می‌تواند اندکی از نگرانی‌هایمان را بشوید و تاثیر خوبی در زندگی کاری و روزانه‌مان داشته باشد. ممکن است همه ما خروارها مدل میان‌وعده بشناسیم که از انواع رژیم‌های غذایی که تا الان گرفتیم و ول کردیم یا از پیج‌های پر شور و حرارت ورزشی و تغذیه سالم در اینستاگرام رصد کرده باشیم؛ اما به هر حال سراغ دم‌دستی‌ترین یا حداقل کم‌زحمت‌ترین میان‌وعده‌هایی رفته‌ایم که نتیجه مطلوبمان را رقم نزده‌ باشند.

شاید گاها از دنبال کردن یه نوع خاصی از میان وعده زده شده باشیم یعنی سیری و  انرژی کافی را از آن گرفته باشیم اما لذت کافی از خوردن آن نبرده باشیم.

اما به هر حال با همه‌ی این داستان‌ها نمی‌توان از نقش موثر میان‌وعده در طول یک برنامه غذایی سالم بی‌بهره ماند. خوردن وعده‌های کوچکتر غذا بین وعده‌های اصلی غذایی اگر حاوی پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم باشند نه تنها به کاهش وزن شما کمک می‌کنند بلکه تمرکز و حواس شما را در طول روز جمع می‌کند.

چرا میان‌وعده‌های ناسالم را به میان‌وعده‌ رژیمی ترجیح می‌دهیم؟

تا جایی‌که می‌دانیم میان وعده به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا افزایش تعداد آن، گرسنگی را کاهش داده و قند خون را تنظیم می‌کند. اما شیرینی‌جات و تنقلات خوراکی‌هایی نیستند که بتوان به‌راحتی قیدشان را زد و سراغ میان‌عده‌های رژیمی رفت.

به طور کلی تنقلاتی نظیر چیپس، پفک، تخمه، کیک و شیرینی خواهان بیشتری در مواقع گرسنگی دارند تا جایی که ذهنمان از خوراکی‌های سالم‌تری مثل آجیل، سالاد سبزیجات، آبمیوه‌های طبیعی و میوه‌ها  فاصله می‌گیرد و می‌چسبد ما به میان‌عده‌هایی که احساساتمان را نشانه می‌گیرند،تا تنهایی خود را تسکین دهیم یا برای مدتی دوپامین حاصل از خوراکی‌های موردعلاقه از بچگی‌مان را بچشیم و لذت ببریم.

ذهن ما با ذخیره‌های شناختی از کودکی برنامه‌ریزی شده است و بالطبع با نوستالژی بازی خوراکی‌‌‌های همیشه در دسترس، آشنایی دیرینه دارد. همه ما با اشخاصی که از قبل با آن‌ها سر و سری داشتیم بیشتر گرم می‌گیریم اما شاید با افراد جدیدتر کمتر یا دیرتر ارتباط برقرار کنیم. ذهن هم همین است.

استرس و اثرات منفی که از مصرف میان‌عده‌های ناسالم بوجود می‌آید، کم‌کم تاثیر خودش را در کیفیت عملکرد، رفتار و نتیجه کارهایمان به نمایش می‌گذارد و آن شور شیرین را به غمی ناآشنا تبدیل می‌کند.

میان‌عده‌های سالم و رژیمی با اینکه ممکن است در ابتدا باب میل‌‌مان نباشند، اما کم‌کم احساس سبکی و آرامش درونی بیشتری را برایمان می‌آورند.

درست کردن سالاد یا کیک‌های رژیمی ممکن است در روزهای اول رژیم سخت به نظر برسد یا دوست داشته باشیم با میان‌عده‌ای که اکثر اوقات دم دستمان بوده، بیشتر این دوران را سپری کنیم. میوه و آجیل دو تا از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین طیف از میان‌عده رژیمی محسوب می‌شوند.

انواع میان‌وعده رژیمی و طبیعی اما خوشمزه و جذاب

اگر از رژیم غذایی خاصی برای لاغری یا داشتن اندامی متناسب پیروی می‌کنید باید بدانید استفاده از پروتئین، منیزیم و انواع ویتامین در میان ‌وعده‌هایتان تا حدی ضروری است که برای ادامه دادن آن جا نزنید. برای همین ۱۰ میان وعده خوشمزه و رژیمی‌ که نسبتا کم‌دردسر هستند را معرفی می‌کنیم تا نه تنها در خانه بلکه در محل کارتان بتوانید به‌راحتی  آن‌ها را نوش‌جان کنید.

۱٫     یک مشت آجیل

آجیل یک میان وعده مقوی، مغذی و سالم است که اگر در مصرف آن صرفه‌جویی لازم صورت نگیرد، می‌تواند باعث جوش زدن و گاها اضافه وزن شود. آجیل به دلیل تنوع زیاد در طعم و رنگ، وسوسه برانگیز و دوست داشتنی است. اگر می‌توانید تنها به یک مشت آجیل بسنده کنید، این میاون‌وعده خوشمزه را از دست ندهید.

آجیل با داشتن پکیجی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر موردنیاز می‌تواند میان‌وعده سیرکننده‌ای باشد. همانطور که گفته ‌شد مطالعات هم تایید می‌کنند که مصرف آجیل در حد اعتدال ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

گنجاندن بادام و فندق ‌به عنوان میان وعده رژیمی در برنامه غذایی بسیار ضروری است زیرا به رشد مو و استحکام و شادابی پوست شما در این برهه حساس کمک می‌کند.

Noten in vrouwenhanden​​​ foto

۲٫     یک دسر میوه خوشمزه

میوه، یک دسر طبیعی،سالم، خوشمزه و رژیمی شناخته می‌شود که حجم و ارزش غذایی بالایی دارد. همه ما عاشق ترکیب کشنده و جذاب میوه‌های متنوع در فصول مختلف سال هستیم که به شکلی خاص برش خورده و تزئین‌شده باشند.

میوه‌ها منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که غنی از ویتامین‌های A، C و E و همچنین منیزیم، روی، فسفر و اسید فولیک هستند. چنین منبع مغذی از میان‌وعده بی‌نظیر است هرچند برای چشیدن انواع آن به‌صورت یکجا،باید اندکی زمان و خلاقیت به خرج داد.

برای همین شاید یک نوع میوه خاص به تنهایی جوابگوی یک دسر خوشمزه برای رفع خستگی بعد از کار را نداشته باشد. شاید یک باکس میوه با یه قاچ از میوه‌های دلخواه‌مان کار را ساده‌تر کند تا فرهنگ میوه‌خوردن به‌عنوان یک میان‌وعده سالم جا بیفتد.

خیلی از کارها و چیزها بعد از مدتی انجام و پیگیری عادتمان شدند. ما هم می‌خواهیم میوه خوردن را روتین رژیم یا سبک زندگی خود کنید. به این خاطر بانی لحظات خوش و عادات مناسب غذایی شما شدیم.

میوه‌‌باکس همان لیوان مزه‌جات خوش‌رنگ و خوشمزه اما سالم شماست که می‌تواند رژیم غذایی‌تان را جذاب‌تر کند.

almas5

۳٫     یک ظرف ذرت بو داده بدون روغن

پاپ کورن خانگی یک میان‌وعده شکم‌پرکن و پرطرفدار است که از سالیان پیش مورد استقبال طیف وسیعی از افراد بوده است. تردی و خوشمزگی بی‌حد و حسابش باعث محبوبیت جهانیش شده است. تا جایی که با جایگزین کردن آن با پفک و چیپس راحت‌تر می‌توان کنار آمد.

پاپ کورن نه تنها سرشار از فیبر است، بلکه مقداری پروتئین دارد تا در هنگام درگیری ذهنی یا کارکشیدن از مغز در فرایندهای پیچیده بتواند کمک حال‌تان باشد.  تنها شرط استفاده از آن در برنامه غذایی، خذف روغن در پخت آن است. پاپ‌کورن دارای ۴ گرم فیبر، تقریباً ۴ گرم پروتئین و ۱۱۰ کالری است که به‌عنوان یک میان‌وعده کم کالری می‌تواند با حفظ انرژی در طول فعالیت‌های مختلف به کاهش وزن نیز کمک کند.

Een volledige kom popcorn en op een houten achtergrond.​​​ foto

۴٫     شکلات تلخ با خرما

ترکیب خرما با شکلات تلخ یک میان‌وعده رژیمی بدون قند است که با چای خیلی به جان می‌نشیند. این دو ‌به‌عنوان یک عصرانه ساده و در دسترس در تجدید قوا بسیار موثر هستند. خوردن شکلات تلخ می‌تواند جریان خون را در مغز  بهبود بخشد و در نتیجه باعث بهبود تمرکز، یادگیری و تقویت حافظه شود.

تجربه یک طعم دلچسب با خرما و شکلات بسیار آسان و سریع است برای همین توصیه می‌شود یک جعبه خرما همراه بسته‌های کوچک شکلات در کشوی محل کار خود داشته باشید تا در مواقعی که وقت و حوصله‌ی کافی برای آماده کردن میان وعده رژیمی نداشتید، از این ترکیب غافل نمانید.

۵٫     گرانولای خانگی

گرانولا یکی‌دیگر از خوراکی‌‌های مغذی و رژیمی است که می‌تواند جای خالی یک صبحانه سنگین و خوشمزه در زمان رژیم را برایتان پر کند. خوبی گرانولا این است که هم در فروشگاه‌ها قابل دسترس است و هم در خانه می‌توانید آن را تهیه کنید.

گرانولا غذایی متشکل از جو دوسر، مغزها، دانه‌ها، عسل یا شیرین‌کننده‌های دیگر مانند شکر قهوه‌ای و گاهی برنج پف کرده است که معمولاً تا زمانی که ترد، برشته و قهوه‌ای طلایی شود، پخته می‌شود.  منتها از آنجایی که یکسری از افراد به مراحل تهیه آن حساس هستند یا ترجیح می‌دهند که از قند و چربی‌های ناسالم در طی مراحل تهیه گرانولا اجتناب کنند، با ترکیب موادی چون: جو دوسر، تخمه آفتابگردان، زغال اخته خشک و بادام هندی همراه با روغن نارگیل و عسل دست به کار می‌شوند.

این مخلوط سالم سرشار از پروتئین، فیبر و ریزمغذی‌ها است که به‌طور خاص، آهن، منیزیم، روی، مس، سلنیوم، ویتامین های B و ویتامین E را تامین می‌کند. به علاوه، فیبر موجود در جو دوسر ممکن است به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند. خوبی استفاده از این محصول در رژیم غذایی این است که شما نیازی به استفاده از انواع ویتامین‌ها برای جلوگیری از ریزش مو یا حفظ سلامت پوست یا کاهنده اشتها نخواهید داشت.

طرز تهیه گرانولا خانگی ساده در کمتر از نیم ساعت - کتاب کاله

۶٫     شیربادام

شیربادام یک سوخت‌جت مغذی و معرکه است که کمتر کسی دست رد به سینه آن می‌زند. این میان وعده رژیمی دلچسب، یک شیرگیاهی با طعمی سبک است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی باشد.

ارزش غذایی بالا شیربادام، با موادی چون: کلسیم، فولیک اسید، ویتامین دی، ویتامین ای و ویتامین ب همراه است که تقویت حافظه، سلامت عملکرد سیستم عصبی در طول رژیم غذایی را تضمین می‌کند. این نوشیدنی می‌تواند میان‌وعده مغذی برای عصرانه باشد تا انرژی از دست رفته در کار را بازگرداند و شما را به ادامه دادن سبک زندگی سالم‌تان دلگرم کند.

تنها سختی استفاده از شیربادام این است که از شب قبل برای درست کردن آن باید دست به کار شوید، تا بتوانید در محل کار برای صبحانه یا عصرانه خود استفاده کنید در غیر این‌صورت، باید با قمیتی گزاف از سوپرمارکت‌ها آن را تهیه کنید.

Organic White Almond Milk​​​ foto

۷٫     کاسه کوچک پودینگ دانه چیا و موز

اگر  نوع شغل و  پرجنب و جوشی‌تان تا حدی است که زود گرسنه می‌شوید معجون دانه چیا با موز می‌تواند احساس ضعف و خستگی را از بین ببرد و شما را به یک میان وعده سالم و لذیذ دعوت کند که برای خوردنش لحظه شماری می‌کنید.

درباره دانه چیا باید گفت فلفل نبین چه ریزه. دانه چیا در واقع مخرنی مملو از فیبر،اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین گیاهی است اگر چه طعم چندان خاصی ندارد، اما وقتی در آب خیس می‌خورد، قوام ژله‌ای به خود می‌گیرد و به یک ماده عالی برای پودینگ تبدیل می‌شود.

فیبر موجود در دانه چیا تقریبا به ۸۵ تا ۹۳ درصد می‌رسد درحالی‌که غذا ۷ تا ۱۵ درصد فیبر بدن را تامین می‌‌کند.  این میزان فیبر باعث می‌شود تا کلسترول پایین برود و دفع بهتری در طول روز داشته باشید.

Chia pudding parfait met banaan​​​ foto

۸٫     میکس کره بادام زمینی و ارده و شیره با خرما

هنگامی‌که صحبت از انتخاب یک میان وعده ترکیبی و هیجان‌انگیز می‌شود، نمی‌توان از کره بادام زمینی و همراه با خرما یا ارده و شیره صرف‌نظر کرد. این میکس سالم و خوشمزه، سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است. فیبر موجود در خرما به هضم و سوخت و ساز بدن کمک ویژه‌ای می‌کند از طرفی دیگر، پروتیئن و چربی موجود در کره بادام زمینی می‌تواند احساس سیری را تقویت ‌کند. این میان‌وعده، نیاز روزانه به کلسیم را برطرف می‌کند و با تامین قندخون موردنیاز به منبعی مغذی برای ذخیره انرژی طولانی مدت تبدیل شود.

ترکیب کره بادام زمینی و شیره خرما چه خواصی دارند ؟ – آقای خرما

۹٫      دمنوش دارچین

دمنوش دارچین یک نوشیدنی خوشمزه و تمام عیار است که مانند یک مکمل لاغری عمل می‌کند. این دمنوش با گرم نگه داشتن بدن به نشاط و سرحال بودن شما کمک می‌کند.

همچنین، دارچین مملو از ترکیباتی است که نقش اساسی در تامین سلامتی عمومی بدن دارد. مهم‌ترین آنها شامل: بهبود سلامت قلب، کاهش دردهای قاعدگی و کاهش التهاب و سطح قند خون می‌شود.

آنتی اکسیدان‌ موجود در این دمنوش نه تنها به سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند؛ بلکه به دلیل خواص ضد التهابی در کاهش نفخ و هضم غذای شما در طول رژیم غذایی موثر است. علاوه بر آنتی‌‌اکسیدان‌ها، چای دارچین مقادیر کمی از مواد مغذی مانند کلسیم، آهن و پتاسیم را فراهم می‌کند که در نهایت منجر به سوزاندن کالری می‌شود.

Hands hold cup of tea with spices, anise and cinnamon​​​ foto

حرف آخر

میان‌وعده‌های رژیمی آن‌قدر در انواع و اقسام متفاوت موجود هستند که شما می‌توانید با جستجوهای مختلف مطابق با میل و مایحتاج رژیم‌تان به آن‌ها دست پیدا کنید.

اما قبل از هر چیزی سعی کردیم از ساده‌ترین و مغذی‌ترین نمونه‌های آن را معرفی کنیم تا بتوانید از هزینه‌های بی‌خودی و غیرضروری برای تهیه میان‌وعده از فروشگاه‌های بزرگ یا حتی سوپرمارکت‌ها پرهیز کنید. فقط کافی است مقداری وقت صرف تهیه میان‌وعده‌هایی نظیرگرانولا یا شیربادام یک شب قبل از مصرف شوید آن‌وقت خواهید دید این کار برایتان به یک روتین تبدیل می‌شود.

می‌توانید با خرید چند عدد میوه موردعلاقه‌تان از خود به‌خوبی پذیرایی کنید. پیشنهاد می‌کنم این کار پر زحمت و هزینه هم تا حد امکان به اهلش بسپارید چون هر روز این روند را احتمالا ادامه نخواهید داد. میان‌وعده رژیمی یک دوست همراه و پیگیر را می‌طلبد.

همراهیش از میوه باکس و پیگیریش از شما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بسته های اقتصادی

لیوان هندوانه (۱۶۰گرمی)

۲۲,۰۰۰ تومان