میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۷ اردیبهشت

۹ ایده جالب برای میوه عید

میوه عید

شاید فکر شما هم درگیر این موضوع باشد که برای عید چگونه پذیرایی کنم که هم جالب و هم کم هزینه باشد. اصلا نیازی نیست که از وسایل و مواد گرون برای پذیرایی از مهمان استفاده کنید، می توانید با اندکی خلاقیت، بهترین پذیرایی از مهمان را داشته باشد. در مهمانی ها یا حتی جشن ها و عیدها میوه جایگاه ویژه ای در پذیرایی از مهمان دارد. برای این که یک پذیرایی متفاوت و محضر به فردی را داشته باشید، بهتر است میوه ها را پوست بگیرید و با سلیقه خودتان آن را درست کنید.

پذیرایی با میوه در میهمانی عید

تنوع در میوه ها باعث بهتر بودن پذیرایی نمی شود، بلکه آنچه به پذیرایی شما رونق میبخشد و آن را به یک پذیرایی فوق العاده  تبدیل می کند، چیدمان و تزئین آن است. باور کنید نیازی نیست که همه میوه هایی که در بازار وجود دارد سر میز شما باشد، در عوض می توانید با استفاده از ترفندها و خلاقیت در پذیرایی، میزی جذاب و دیدنی آماده کنید.

تزئین میوه و میوه آرایی، با شکل های جالب و جذاب، خلاقانه، میز پذیرایی، در مهمانی های عید و جشن های مختلف را  به یاد ماندنی تر میکند.

این نکته بسیار مهم هرگز نباید فراموش کنید که، سالم بودن میوه ها از اهمیت بالایی برخوردار است، به دلیل این که شما نمی توانید میوه ای که کرم خورده یا ناسالم است، را درون ظرف بگذارید یا آن را تزئین کنید. شما فرض کنید موزی را داخل ظرف قرار داده اید هم خراب و هم تیره شده است و طعم اصلی خودش را از دست داده، این میوه نه تنها جذابیت تزئینات شما را از بین می برد بلکه باعث می شود میوه های دیگری که کنار آن قرار دارند، دچار تغییر مزه شوند.

آیا شما می دانستید در سال های پیش آداب پذیرایی ایرانی ها با میوه خشک بوده ولی امروزه جای خود را به میوه داده است. ولی پذیرایی با میوه یک خوبی که دارد این است می توانید میوه را با جدیدترین ایده ها و خلاقیت خودتان آماده کنید و هر دفعه متفاوت تر از همیشه باشد.

با ما همراه باشید تا با معرفی ۹ ایده جذاب و جالب از میوه عید را برای شما توضیح دهیم تا درعین سادگی بهترین تزئین میوه را داشته باشید.

میوه هفت سین عید

  1. تزیین با آناناس

می توانید میوه هایی مانند موز، خیار، سیب، پرتقال، آناناس را روی یک میز بزرگ بچینید، اول از همه موزها را به صورت دایره ای و روی آن خیار ها را قرار می دهید. ببین خیارها سیب ها را میگذارید و ببین سیب ها پرتقال را جای میدهید. و آناناس هم باید مرکز این میوه ها باشد و تمام این میوه ها دوور آناناس چیده شود. برای این که این میوها به چشم برسد حتما روی میز، از رومیزی قرمز استفاده کنید. حتی می توانید، روی میز از گل های خشک شده بهره بگیرید و دور میوه ها روی میز بریزید.

به این نکته توجه کنید به دلیل این که میوه ها روی هم قرار می گیرند، پس میوه های سفت تر را رو قرار دهید و به نوعی میوه ها را بچینید که بشود به راحتی هر میوه ای که خاستید را برداردید. این ایده جالب حتی میتواند درون سبد زیبایی قرار داشته باشد.

  1. تزیین با میوه های کوچکتر

میوه های کوچکی مانند توت فرنگی، کیوی، تمشک، سیب و… این ها را به صورت ریز خرد کنید. میوه آناناس را وسط بگذارید. این میوها را به صورت خطی اطراف آناناس بچینید. پوست میوه پرتقال را به صورت دایره ای حلقه حلقه می کنید و همان حلقه ها را از وسط نصف مینمایید و ببین میوه ها که کنار هم هستند، جای می دهید تا از هم جدا شوند.

برای این چیدمان حتی شما می توانید هندوانه ایی که حالت بیضی و کشیده است را بردارید از وسط به طور مساوی نصف و درون آن را خالی کنید طوری که ته هندوانه سفید شود. حالا میتوانید میوه را جوری که بالا گفته شد درون هندوانه بگذارید.

  1. استفاده از میوه به عنوان ظرف

اگر فردی خوش سلیقه ای باشید این نوع ایده را حتما استفاده میکنید. میوه سیب را برمیدارید در حد امکان سیب ها بزرگ باشند، درون سیب را خالی میکنید و میوه های ریز مانند انگور، توت فرنگی،تمشک، درون سیب جای می دهید. برای در آن از سیب های دیگر استفاده کنید، سیب را از وسط نصف کنید و آن را به صورت گل در بیاورید و با خلال به آن یکی سیب وصل کنید. خودتان از دیدن سیب شگفت زده می شوید چه برسد به بقیه.

  1. تزئین میوه با سیخ چوبی

تزئین میوه با سیخ چوبی یکی دیگر از ایده های جالب برای میوه است. شما میوه های درشت را مانند موز، کیوی، سیب، پرتقال، آناناس، سیب، گلابی و سایر میوه ها را خورد کرده و با میوه هایی که ابعاد کوچک مانند توت فرنگی، تمشک، گیلاس، و دیگر دارند را در کنار قرار می دهید. همه این میوه هایی که گفته شد را خورد کرده، و با هر سلیقه ای که دوست دارید از هر کدام از میوه را داخل سیخ چوبی قرار دهید.

می توانید برای این سیخ های چوبی چهار انگور، یک کیوی حلقه شده، یک خیار خورد شده، توت فرنگی و… استفاده کنید. توجه داشته باشید که این سیخ ها را به تعداد زیادی درست کنید و در انتهای همه سیخ های چوبی را با ربان بهم گره بزنید و روی میز قرار دهید تا دسته گل میوه ای روز میز پذیرایی خود داشته باشید.

یک ایده جالب دیگر که می شود با سیخ های چوبی انجام داد این است که، هندوانه را صورت ستاره یا حتی قلب با استفاده از قالب در بیاورید،  موزها را حلقه حلقه کنید، هندوانه ها که به هر شکلی که با سلیقه خودتان درست کردید، را داخل سیخ چوبی  بگذارید، و بعد موز و پشت آن توت فرنگی را قرار دهید، این ایده فوق العاده جذاب و خوردنی است. شما حتی قادر هستید یک اسفنج را بگذارید درون سینی یا سبد و این سیخ های چوبی را به آن وصل کنید.

می توانید حتی درون هندوانه را خالی کنید و این سیخ های چوبی درون آن قرار دهید و حتما به این نکته دقت کنید که بیرون هندوانه را تزئین کنید به دلیل این که جلوه زیبایی به کار شما می بخشد.

  1. تزیین با استفاده از خلال دندان

با استفاده از خلال دندان دو میوه را به هم وصل کنید، بدون این که ظاهر آنها بهم بریزد. شما می توانید میوه ها را به صورت دایره ای دور هم بچینید و یک میوه بزرگ را به عنوان مرکز دایره استفاده کنید. اطراف دایره را با خلال های چوبی و میوه هایی که داخل آنها گذاشتید، تزئین نمایید. اگر امکان برای شما فراهم بود از دو میوه مانند، خرمالو، سیب استفاده کنید و این دو میوه را به صورت مربعی شکل در بیاورید و توسط خلال چوبی به هم متصل کنید و در اطراف مرکز دایره بچینید. حتی می توانید از سر میوه آناناس از مرکز دایره استفاده کنید.

  1. طراحی بر روی هندوانه

اگر دارای هنر بالایی هستید، روی یک هندوانه طراحی مانند گل و… انجام دهید و بعد از آن با میوه هایی مانند، خیار شکل هایی مثل برگ درست کنید و از توت فرنگی، پرتقال، سیب برای گل های آن استفاده نمایید. شما می توانید به دل بخواه خود این میوه ها را هر جور که دوست دارید باهم ترکیب کنید.

  1. خالی کردن داخل میوه

اگر می خواهید خلاقیت خود را به رخ مهمان ها بکشید، می توانید به جای ظرف و سبدها، از خود میوه جایگزین ظرف بهره بگیرید. داخل میوه هایی مانند طالبی، هندوانه، سیب را خالی کنید و سپس از آنها به عنوان ظرف استفاده کنید. به این نکته خیلی دقت کنید که باید پوست میوه ها به خوبی تزئین شوند.

  1. چیدمان دایره ای

لازم نیست خلاقیت آنچنانی داشته باشید، تا این نوع میوه آرایی را انجام بدهید و نیاز به استعداد خاصی هم ندارد. فقط باید چند میوه را به صورت دایره ای بچینید و کار تمام است. این نکته را هرگز فراموش نکنید، به دلیل این که میوها نزدیک بهم قرار میگیرند و بهم چسبانده می شوند، نباید ترکیب مزه آنها باهم، طعم ناخوشایندی به وجود بیاورد. این نوع چیدمان میوه را به شکل غنچه ای می گویند. به دلیل این که وسط میوه ها که به صورت دایره ای چیده اید خالی نباشد یک مقدار میوه خشک بریزید که جلوه جذاب تری به خود بگیرد.

اگر دوست داشتین میوه های خشک را به صورت گل درست کنید، الان پیش خودتان میپرسید چگونه؟ الان برای شما توضیح میدهیم، خلال دندان را بردارید و میوهای خشک را طوری که خرد نشوند به خلال دندان بچسبانید و آن ها را درون گلدانی کوچک بگذارید. این گلدان را میتوانید حتی وسط دایره میوه ها جای دهید.

برای این ایده یک پیشنهاد دیگری هم برای شما داریم، این ایده شامل این است که هر میوه ای را دوست دارید به دلخواه و سلیقه خودتان قالب هایی با اشکال مختلف را به میوه ها بزنید و شکل هایی که از میوه ها به دست آمد، همان طور که در مطالب بالا گفته بودیم.

برای این نوع ایده باز هم برای شما پیشنهاد شگفت انگیزی داریم، این پیشنهاد این گونه است که قیف های خالی بستنی را از قنادی ها تهیه کنید و میوه هایی که خرد کردید را داخل قیف بریزید و سر میز قرار دهید. فکر کردن به آن هم فوق العاده جذاب است چه برسد از نزدیک تماشا کردن آن.

ترفندهایی برای پذیرایی با میوه

  1. تزئین چند طبقه ای

میوه ها را می توانید در ظروف چند طبقه کنار هم بچینید، می توانید در هر طبقه میوه های مختلفی را قرار بدهید. مثلا هندوانه را اگر خواستید استفاده کنید، باید به صورت اسلاید های کوچک خرد شده باشد تا درون ظرف جای بگیرد. حتی می توانید میوه های قرمز را در یک طبقه و میوه های سبز در یک طبقه قرار بدهید. اگر قادر بودید برای دور ظرف ها از برگ برای تزئین آن استفاده نمایید.

چند نکته ریز برای بهتر جلوه دادن تزئینات میوه

  • استفاده از گل و گیاه، در کنار میوه ها روی میز جلوه فوق العاده جالب و جذابی به میوه های شما می بخشد.
  • توجه به رومیزی یکی از مواردی است که باید به آن خیلی دقت کنید، یک رومیزی شیک مناسب میتواند به تزئینات شما روح بدهد. تصور کنید یک رومیزی روی میز شما قرار دارد که از لحاظ ظاهری اصلا مناسب نیست، آیا با این وجود میوه ها به چشم می آیند؟
  • پذیرایی در ظروف زیبا یکی دیگر از ترفندهایی است که کار شما را جالب تر، جذاب تر، زیبا تر می کند. از ظروف رنگارنگ استفاده کنید تا با وجود آن، همه میوه های رنگارنگ به چشم برسد.
  • خلاقیت در پذیرایی با میوه

شما خودتان فکرکنید به یک مهمانی رفتید و میزبان میوه ها را داخل یک ظرف نامناسب و به صورت شلخته قرار داده و به شما تعارف میکند، شما چه می کنید؟ به جایی که با دیدن میوه ها اشتهایتان باز شود، برعکس آن عمل می کنید و اشتهای شما کور می شود. اینجاست که میگوییم ظرف دارای اهمیت خیلی زیادی است.

  • حتما لوازم جانبی که برای تزئین بیشتر میوه استفاده می کنید، با میوه ها هماهنگی داشته باشد.
  • نظافت مهم ترین مسئله در تزئینات میوه به حساب می آید. به طور مثال اگر قرار است از میوه هایی آب دار مانند هندوانه برای تزئین کمک بگیرید، باید دقت کنید که آب هندوانه داخل ظرف و یا روی میوه های دیگر نریزید. این امر برای سایر میوه های دیگر هم صدق می کند.
  • یکی از اهداف ما برای تزئین میوه به اشتها آوردن مهمان ها است، اگر نظافت در تزئینات رعایت نشود، مهمان ها بیشتر به جایی این که از این میوه ها اشتهایشان باز شود، ذوقشان را برای خوردن میوه ها از دست می دهند.
  • اگر به هر دلیلی تعداد میوه هایتان کم است و بنا به دلایلی نمی خواهید به آنها اضافه کنید، برای پر نشان دادن ظرف می توانید از گل استفاده کنید.
  • این نکته را همیشه یادتان باشد، ترکیب چندین میوه با هم زیبایی جالب به سبد یا دیس میوه شما می دهد.
  • بسیاری از میوه ها احتیاج به پوست گرفتن ندارند و شما به راحتی میتوانید با یک ظروف و سبد زیبا یک پذیرایی ایده آل داشته باشید.

سخن پایانی

در مطالب بالا ۹ ایده جالب برای میوه شب عید را بیان کردیم، می توانید با بهره گیری از آن ها بهترین تزئین ها را داشته باشید. امیدوارم مباحث گفته شده به کار بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناموجود

آبمیوه و پک میوه

آب هویج (۲۵۰سی‌سی)

۱۴,۰۰۰ تومان