میوه باکس
فروشگاه اینترنتی میوه خرد شده

بروزرسانی شده در تاریخ ۱۱ اردیبهشت

۷ ایده کادویی ولنتاین با استفاده از میوه

7 ایده کادویی ولنتاین با استفاده از میوه

بشر همواره به دنبال بهانه های مختلف برای دور هم بودن و جشن گرفتن است. در افسانه های روم باستان، کشیش ولنتاین را قدیس حامی عشق می خوانند. کشیشی که به خاطر کمک به جوانان و ازدواجشان گردن زده شد اما هرگز از یاد مردم نرفت. و در رم کلیسایی را با نام این قدیس بزرگ، نام­ گذاری کردند.

۱۴ فوریه، سالروز تولد قدیس ولنتاین را روز ولنتاین می نامند. همچنین در قسمتی از اثار ادبی مرتبط با مذهب کاتولیک، روز ولنتاین را سالروز تولد قدیس آگوستین معرفی کرده اند. حال این که کدام یک صحیح است و یا اینکه هر دونفر، یکسان هستند، سوالی است که پاسخ آن را به محققان تاریخی می سپاریم.

در این روز جوانان به معشوق خود کادوهای مختلفی می دهند. در بیشتر موارد این هدایا شامل خرس عروسکی، شکلات، گل، عطر، ساعت و غیره است. البته هیچ قاعده و قانون خاصی در خصوص نوع هدیه وجود ندارد و هر کس مطابق با سلیقه خود و محبوبش هدایای کوچک و بزرگی را تهیه و تدارک می بیند.

در این مطلب قصد داریم ایده های جدیدی را با شما درمیان­ بگذاریم تا بتوانید در این روز، عزیزتان را بیشتر غافل گیر کنید.

  • میوه خشک

کمتر دیده شده کسی برای کادو دادن به سراغ میوه ها برود. در حالی که با کمی خلاقیت و نوآوری، در دنیای رنگارنگ و خوشمزه میوه ها میتوان هدایایی خاص و به یاد ماندنی تهیه کرد.

اولین پیشنهاد ما میوه خشک است.

معمولا در فصول سرد سال، استقبال چشم گیری از میوه های خشک می­شود. تا جایی که از تنقلات اصلی شب یلدا، می­توان به میوه خشک اشاره کرد.

در صورتی که میوه ­های خشک شده ­ای که قصد هدیه کردن آن را دارید، خودتان تهیه کرده باشید، بسیار جذاب­تر و هیجان­ انگیز­تر است تا این که آن­ها را خریده باشید.

در اینجا روش خشک کردن تعدادی از میوه­ ها را به همراه فوت کوزه­ گری آن به شما خواهم گفت.

اولین نکته در این مورد استفاده از چاقوی ارّه ­ای است. برای برش قطعات میوه از چاقوی ارّه ­ای استفاده کنید.

سیب و موز میوه­ هایی هستند که روش تهیه یکسانی دارند و مورد مشترک در میان آن­ها، شربت مخصوصی است که باعث تثبیت رنگشان می­ شود.

سیب میوه ­ای است که در چند رنگ و طعم دلچسب در بازار وجود دارد. شما هر سه رنگ سبز، زرد و قرمز آن را می ­توانید تهیه کنید اما پیشنهاد ما به شما، استفاده از سیب زرد رنگ است. زیرا طعمی بهتر دارد و همینطور راحت­ تر از سایر سیب­ ها می ­توان آن را خشک کرد.

قبل از برش دادن میوه شربتی که در ادامه گفته می­ شود را درست کنید. این شربت طعم و رنگ میوه را در هنگام خشک شدن حفظ خواهد کرد. دو قاشق غذا خوری عسل یا شکر را در نصف استکان آبلیمو و نصف استکان آب، حل کنید.

حالا حلقه­ هایی به ارتفاع نیم سانتی ­متر روی میوه بزنید و آن­ها را جداکنید. سپس به وسیله چاقو، تخمه­ های داخل حلقه­ های سیب را دربیاورید. میوه­ ها را در شربتی که آماده کرده بودید بغلتانید و سپس در آبکش قرار داده و اجازه دهید شربت اضافه از آن خارج شود.

ایده کادویی ولنتاین

کیوی از محبوب­ ترین میوه ­های خشک است. کیوی ها را پوست گرفته و با برش ­های حلقوی، به قطعات کوچکتر تقسیمش کنید. همچنین مرکبات نیز طرفدار­های زیادی دارند؛ به طور مثال پرتقال. آن را پوست گرفته و پرزهای سفید آن را جداکنید و باز هم به صورت حقله حلقه کنید.

حالا هر میوه را درظرفی مجزا (ترجیحا آبکش استیل) قرار داده و آن را روی بخاری و یا شوفاژ بگذارید و چند ساعتی اجازه دهید تا میوه ­ها کاملا خشک شوند. نکته ­ای که لازم است رعایت کنید این است که حرارت خیلی زیاد نباشد تا میوه ­ها نپزند. همچنین ظروف میوه­ ها مشترک نباشد تا طعم آن­ها قاطی نشود.

مدت زمان خشک شدن میوه ­ها متفاوت است. برای مثال سیب حدودا ۶ تا ۷ ساعت، کیوی ۸ ساعت و مرکبات ۱۰ تا ۱۲ ساعت برای خشک شدن کامل زمان می ­برند.

پس از خشک شدنشان، آن­ها را با سلیقه خودتان سلفون پیچ کنید. سپس در باکسی زیبا قرار داده و به هر کس که دوست دارید تقدیم کنید.

  • دسته گل میوه­ای

هیچوقت به این فکر کرده­ اید دسته گل قابل نوش جان کردن، به کسی هدیه دهید؟

می­توانید در میان کادوهایی که مد نظر دارید، یک دسته گل با میوه­های فصل مثل انار، ازگیل، کیوی و پرتقال درست کنید و محبوبتان را حسابی هیجان­ زده کنید. در پیچیدن آن می­توانید از چند شاخه گل طبیعی نیز استفاده کنید.

برای اینکار به کاغذکشی مخصوص گل پیچیدن و تعدادی سیخ چوبی نیاز دارید. همچنین یک ربان پهن ۳ سانتی که پایین دسته گل را جمع کنید.

برای درست کردن این دسته گل خوراکی، به پایین میوه ­ها سیخ وصل کرده و سپس آنها را با سلیقه در کنار گل­ها قرار دهید. برای میوه­ های سنگین، از ۳ سیخ استفاده کنید. پس از آن فضاهای خالی را می­توانید با گل­های ریزی به نام عروس و یا هر چیزی که در دسترس دارید پر کنید.

  • سیب قرمز

همواره رنگ قرمز، نماد عشق و علاقه معرفی شده است.همچنین از گذشته ­های دور، در فرهنگ ما سیب قرمز نشان از عشق بوده است.

در چند سال اخیر، استفاده از باکس برای هدیه دادن بسیار متداول شده است. باکس ­هایی که در آنها از شکلات نوتلا گرفته تا عروسک­های کوچک و عطر و ساعت قرار می­گیرند. چطور است این بار به جای استفاده از نوتلا یا سایر شکلات­ها، یک سیب قرمز درون باکس کادوتان بگذارید؟

یک باکس دیزاین شده با قلب­ های ریز و درشت کاغذی و رنگی، به همراه یک سیب قرمز براق.

می­ توانید برای خوش­رنگ تر شدن سیب، شربت شکری غلیظی درست نمایید و چند قطره رنگ خوراکی قرمز به آن اضافه کنید. سیب را در آن بغلتانید تا حسابی خوش­ رنگ و درخشان شود.

  • معجون میوه و آب ­میوه

لیوان بزرگی برداشته و قطعات میوه­ در رنگ­های مختلف را درون آن بریزید. ترکیب موز و دانه ­های انار نه تنها ترکیب رنگی جالبی را می­سازد، بلکه طعم فوق ­العاده­ای نیز دارد. نصف لیوان را با  تکه­ های میوه و باقی آن را با آب ­انار پر کنید.

حتی می­توانید درون قالب یخ­های کوچک، میوه ­های کوچک مثل انگور، برگ نعنا یا تکه ­های توت فرنگی قرار داده و روی آن آب بریزید. سپس اجازه دهید درون فریزر یخ بزنند. برای خنک شدن و زیبایی بیشتر معجون می­ توانید از این قالب یخ ­ها استفاده کنید.

حالا یک سینی فانتزی را به وسیله قلب­های کاغذی کوچک تزیین کرده و لیوان معجونتان را درون آن قرار دهید. بدون شک این هدیه برای مخاطب خاصتان، بسیار به یاد ماندنی است.

  • سینی و لیوان پذیرایی میوه­ای

قرار است با دوستان نزدیکتان، یک دورهمی صمیمی و کوچک داشته باشید؟ نگران استفاده زیاد از ظروف هستید؟ می ­توانید میوه ­های مختلف را به زیبایی برش زده و در ظرفی زیبا بچینید. برای مثال برش های حلقه­ای یا مثلثی، در کنارش تعدادی چنگال کوچک قراردهید. به این ترتیب همه حاضران از تمام میوه­ ها نوش جان خواهند کرد. همینطور در مصرف میوه اصراف نخواهد شد. شما نیز خیال خود را از بابت پذیرایی پرزحمت و شست و شوی ظروف راحت می­کنید.

روش دیگری نیز وجود دارد که می­توانید از آن برای پذیرایی ­های یک نفره در مهمانی­ها استفاده کنید. یک خیار قلمی را برش­های هفت و هشتی بزنید و کمی پایین برش­ها را عمیق­تر ببرید تا نمای زیباتری داشته باشد. سیب در هر رنگی که باب میلتان است را به حلقه­ های یک سانتی تقسیم کنید. در ادامه در صورتی که کاتری به شکل گل چند برگ در دسترس دارید کارتان بسیار راحت خواهد بود. اما در غیر این صورت، چاقوی ظریفی برداشته و خودتان دست به کار شوید.

سپس یک خلال دندان را از یه سمت به وسط برش خیار و از طرف دیگر به قسمت پوسته ­گلی که تهیه کرده ­اید وصل نمایید. یک انار خوش ­رنگ و دانه درشت را دان کنید. گل سیب با ساقه­ای که با خیار درست شده را در وسط لیوان قرار دهید. حالا دانه­ های انار را درون لیوان بریزید و تا پر شدن نصف ظرف به کارتان ادامه دهید.

ترکیب رنگ­ های مکمل سبز و قرمز، تصویر زیبایی را به وجود خواهد آورد. مطمئنا عشق عزیزتان از دریافت همچین هدیه خوش مزه­ای لذت خواهد برد.

  • کیک خانگی

یکی از دلچسب­ ترین هدایایی که می­توانید به شخص محبوبتان تقدیم کنید، یک کیک خانگی خوش­مزه با دست پخت خودتان است. پس از پخت کیک، روی آن را با خلال دندان سوراخ ­های متعددی ایجاد کنید و از یک شربت مطابق طعم کیک استفاده کنید. شربت را روی کیک ریخته و اجازه دهیه به خورد آن برود. این روش برای بافت اسفنجی و طعم بهتر کیک فوق العاده است.

پیشنهاد میکنیم برای پر کردن فاصله میان طبقات کیک، در کنار خامه ­های قنادی مخصوص، از تیک های میوه در رنگ­های مختلف استفاده کنید. مثلا ترکیب رنگ­های موز، توت فرنگی، کیوی و یا حتی دانه­ های انار در کنار یکدیگر بسیار چشم نواز خواهد بود.

سپس وسط کیک را خالی کنید. در یک بطری کوچک، جمله ­ای که دوست دارید به او بگویید را بنویسید. یا کادو کوچکی را درون آن قرار دهید و بطری را در میان کیک پنهان کنید تا موقع برش زدن، پیدایش کند.

حالا کیک را با خامه کاور کنید. روی قسمت برش خورده و هرجای دیگر کیک که مد نظرتان هست را با تکه های میوه ­های مختلف و گل­های کوچک طبیعی یا خامه­های قنادی تزیین کنید.

پیشنهاد دیگری که برای شما داریم این است که درون یک بادکنک، کاغذ­های کوچکی قرار دهید که روی آن­ها جمله­ های زیبا نوشته اید. حالا بادکنک را باد کنید و آن را با ربانی به بطری پنهان شده در میان کیک وصل کنید و از عشقتان بخواهید آن را بترکاند و تک تک جمله­ ها را برایش بخوانید.

  • لبو و انار، یک ترشی زمستانی خوش­طعم

شاید به نظرتان عجیب باشد. هدیه دادن ترشی؟! بله احتمالا شما جزء معدود افرادی هستید که این کادو را به محبوشان می ­دهند اما اگر طبق دستوالعمل، آن را تهیه کنید، یه خوراکی خوش رنگ و دلچسب به دست می­ آورید.

مهمترین نکته! لبو­های متوسط پر رنگ و همچنین انار­های آبدار و قرمز تهیه کنید. مهم نیست اناری کی خریده ­اید مجلسی باشد، تنها سالم و خوش طعم بودن آن کفایت می­کند.

لبو­ها را شسته و با مقدار نسبتا زیادی آب، درون قابلمه بپزید. در مدت پخت لبوها، انار ها را پوست گرفته و آن­ها را بدون دانه دانه شدن، به قسمت­ های کوچکتر و یکپارچه تقسیم کنید. دقت کنید که یکپارچه بودن تکه­ های انار، تاثیر به سزایی در زیبایی نهایی کارتان دارد.

لبو­ها را بعد از پخت، از قابلمه دربیاورید. آن­ها را با یک چاقوی ارّه­ای، حلقه­ هایی به قطر نیم تا یک سانتی متر تقسیم کنید. با یک کاتر به شکل قلب، روی تمام قطعات لبو برش ایجاد کنید. می ­توانید باقی­مانده ­ی آن­ها را نیز به شکل نگینی خورد کنید.

حالا به میزان نصف آب درون قابلمه، سرکه با آن اضافه کنید و اجازه بدهید بجوشد. در این حین دو قاشق نمک و یک قاشق پودر گلپر به آن اضافه کنید. بعد از جوشیدن، شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید از دما بیفتد.

یک ظرف تمیز و خشک برداشته و لایه به لایه انار و لبو در آن بریزید. بعد از پر شدن ظرف، ترکیب اب لبو و سرکه را روی آن بریزید و تا لبه ظرف پرش کنید. درظرف را محکم بسته و ۲۴ ساعت در محیط گرم قرار دهید. سپس ظرف را به محیط خنک منتقل کنید. بعد از چند روز ترشی خوش مزه شما آماده است.

کادو ولنتاین

صحبت پایانی

تمام افسانه ­ها و تفاسیر مربوط به روز ولنتاین، در راستای ابراز عشق و محبت بین عشاق است. در این روز وقت ­تان را با کسی که دوستش دارید بگذرانید. نیاز به خرید هدایای گران قیمت و مختلف نیست، بلکه تمام تدرکاتی که دیده می­شود برای ابراز عشق به شخص مورد علاقه شما است. می­توانید در این روز، تنها یک استکان چای با هم بنوشید و در کنار هم قدم بزنید. و در پایان روز، تنها یک شاخه گل سرخ به یار محبوبتان هدیه کنید.

در یک رابطه عاطفی، مثل تمام روابطی که در جهان هستی وجود دارد؛ در کنار لحظات جذاب و دوست داشتنی، زمان­ هایی وجود دارد که همه چیز بر وفق مراد نیست. در این زمان به یاد بیاورید در روزها و مناسبات خاص چه ذوق و شوقی برای با هم بودنتان داشتید. به یاد بیاورید چگونه در ابتدای آشنایی­ تان خود را خوشبخت ترین شخص روی زمین می­دید.

نه فقط در روز ولنتاین، بلکه در هر لحظه از زندگی دوست داشتن تان را به یکدیگر یادآوری کنید. از یکدیگر حمایت کنید. خوشبختی و حس دلنشینی که میان تان وجود دارد را با کادو­های عجیب و غریب معامله نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بسته های اقتصادی

لیوان هندوانه (۱۶۰گرمی)

۲۲,۰۰۰ تومان